Archief - LAYOUT: Al'ign communication

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TDM

Legacy Member
Hey!

Tussen het drukke offline werk (hoofdzakelijk drukmateriaal) door, toch nog een online projectje voor een het communicatiebureau A'lign communication, dat hoofdzakelijk professionele briefwisseling voor diverse doeleinden verzorgt.

Het kleurenschema, alsook het typografisch logo werden op voorhand vastgelegd/ontworpen en goedgekeurd door de klant. De tekst is bij dit project - wat je trouwens niet zou verwachten - weer zéér miniem, daardoor wordt er geen gebruik gemaakt van een scrollbar, omdat deze natuurlijk overbodig is.

Per afdeling wordt er een andere afbeelding getoond aan de rechterzijde, gepaard met een slagzin. De GUI zal volledig uitgewerkt worden in HTML.

Link naar het grafisch ontwerp: http://www.tdfolio.be/_check/align/

Alvast bedankt voor jullie reactie, alsook eventuele feedback!

dêsh'

Legacy Member
Mooi TDM, maar je blijft precies volharden in uw stijl - wat goed is - maar ik zie bijna geen verschillen in al uw werken ;)

Erlend

Legacy Member
Grafisch vind ik dit persoonlijk erg knap. Leuke kleuren, mooie
verwerking van foto, typografisch ... Dit zit goed en is voor
mij zo goed als klaar.

Het enige wat ik kan opmerken is je font-size, gezien je
doelgroep mag je tekst echt wel groter. Ook al heb je
weinig inhoud, momenteel is het echt klein.

Verder moet ik Desh deels gelijk geven ook al is dit werkje
al minder in uw stijl dan normaal. Nu vind ik het knap werkje
met TDM stijl waar ik me perfect in kan scharen.

---
Vergeten: Je naam rechts-onderaan is niet echt leesbaar.
Misschien moet hij niet echt in de kijker staan maar toch
zou'k het leesbaarder maken.
---
Edit 2; xhtml dan toch? Dit is een makkie en het zou
je project enkel maar ten goede komen.

carhartt^-

Legacy Member
idd.. altijd zelfde stijl ongeveer ;)
tjah mooie foto van diene kleine maar ik vind het eigenlijk een beetje te simpel..
Je hebt alleen een grote foto die centraal staat en dan klein stuk voor je tekst..
Ik vind het niet zo speciaal. Leuke (jouw) stijl; maar niet echt iets bijzonders.

TDM

Legacy Member
Bedankt voor jullie feedback zover!

Even reageren:
Het enige wat ik kan opmerken is je font-size, gezien je
doelgroep mag je tekst echt wel groter. Ook al heb je
weinig inhoud, momenteel is het echt klein.
Ik werk hier op m'n laptop met een resolutie van 1680 bij 1050 pixels en heb de tekst nog niet kunnen bekijken op 1024 bij 768 pixels, doe ik zeker!

Vergeten: Je naam rechts-onderaan is niet echt leesbaar.
Misschien moet hij niet echt in de kijker staan maar toch
zou'k het leesbaarder maken.
Okay, zal ik nog aan verderprutsen :)

tjah mooie foto van diene kleine maar ik vind het eigenlijk een beetje te simpel.. Je hebt alleen een grote foto die centraal staat en dan klein stuk voor je tekst.. Ik vind het niet zo speciaal. Leuke (jouw) stijl; maar niet echt iets bijzonders.
Omwille van de kleine hoeveelheid tekst, wordt er een gedeelte van de website gebruiken als 'promoruimte'. Elke afbeelding wordt voorzien van een kleine zin of gedachte die duidelijk maakt waarom er voor het communicatiebureau zou gekozen moeten worden. Het is m.a.w. niet zomaar een foto om de kleine hoeveelheid tekst aan te kleden, het maakt deel uit van het commerciële doel van de website.

En tja, betreffend de stijl... :)

Zelete

Legacy Member
Klein foutje :)

Er staat ontwikellen ipv ontwikkelen in je tekst :)

peng

Legacy Member
Weer een leuke site TDM, maar ik krijg toch het gevoel dat het altijd maar "meer van hetzelfde is". Als je al je sites naast elkaar zou leggen zou je haast de verschillen niet opmerken, of toch nauwelijks, wat niet echt een pluspunt is op creatief vlak.

Probeer eens een ander soort structuur uit, je zit precies vast in die horizontale rechthoek...

TDM

Legacy Member
Hey Peng, eerst was het de bedoeling om de structuur, betreffende de vorm, te veranderen naar een verticaal rekbaar ontwerp.

Ik heb dat voorstel ook op papier voorgesteld aan de klant, maar die wou persé dat er gewerkt werd met een vaste canvas (zoals nu), grotendeels omwille van de kleine hoeveelheid tekst.

Groetjes

Bigbuddha

Legacy Member
mooi.

'k zou alleen je content font een pixel, misschien zelf twee groter zetten en de foont-color van je menu zou ik contrasteerend maken. Net zoals "ontwerp en realisatie". Voor de rest heel proper, misschien iets wat te gelikt(lees "niet origineel").

good job

TDM

Legacy Member
Thanks voor je reactie Bigbuddha!

Er zijn natuurlijk tal van factoren die ervoor zorgen dat bepaalde ideëen niet uitgewerkt "kunnen" worden, omdat dan de wensen van de klant niet ten volle worden uitgewerkt/toegepast. Het moest immers een eenvoudig, stijlvol ontwerp zijn met een duidelijke structuur. Animatie of andere creatief gespuis mocht niet van toepassing zijn, omdat dat niet past bij het imago van de klant (dit althans volgens de klant én terecht eigenlijk).

Groetjes

Brock

Legacy Member
die gestippelde puntjes lijn vind ik persoonlijk (erg) storend. Ik heb constant het gevoel dat ik die afbeelding geselecteerd heb en zit bijgevolg constant naast uw img te klikken en te slepen. Voor de rest vind ik het een knappe site, eentje dat we hier toch te weinig zien :)

en ja idd, die font mag iets groter. Dit is niet altijd gemakkelijk en zeker niet in uw design omdat het deel uitmaakt van het -mooi- zijn, maar er eens mee experimenteren zou ik zeker niet als overbodige luxe beschouwen.

infeKted

Legacy Member
Mag ik vragen hoe je die puntjes maakt? Is dit in Adobe Photoshop?

Ik vind deze helemaal niet storend.. maakt het net af imo :)

Brock

Legacy Member
infeKted zei:
Mag ik vragen hoe je die puntjes maakt? Is dit in Adobe Photoshop?

Ik vind deze helemaal niet storend.. maakt het net af imo :)

ik kan er zeker inkomen dat mensen dit mooi vinden, maar bij mij is het even storend als een bezochte link in't blauw te zetten en een niet bezochte in't paars (+- maar je snapt m'n punt wel denk ik: die stippellijn wordt ook door een browser gebruikt voor een link die "actief" is aan te duiden en dit heeft het zelfde effect bij mij).

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Brock zei:
ik kan er zeker inkomen dat mensen dit mooi vinden, maar bij mij is het even storend als een bezochte link in't blauw te zetten en een niet bezochte in't paars (+- maar je snapt m'n punt wel denk ik: die stippellijn wordt ook door een browser gebruikt voor een link die "actief" is aan te duiden en dit heeft het zelfde effect bij mij).
²

probeer eens een volle lijn.

TDM

Legacy Member
Okay, opmerkingen so far staan genoteerd, nog opmerkingen/feedback?

Erlend

Legacy Member
Leesbaarheid van het menu lijkt mij ook niet zo toppie.
Maar aangezien niemand anders hierover niets heeft gezegd
kan het eerder van mij afhangen.

TDM

Legacy Member
Hey

Betreffende het idee van de verschillende beelden & bijhorende slagzin per afdeling, heb ik enkele aanpassingen voorzien aan het ontwerp van de gui, omdat het dan zo praktisch veel toepasselijker wordt dit uit te werken.

Tevens heb ik rekening gehouden met jullie feedback. Ik heb ook bij de klant geïnformeerd of het fontje groot genoeg wordt getoond en dat was in orde.

Nieuwe gui: http://www.tdfolio.be/_check/align/indexv2.html
Vorige gui: http://www.tdfolio.be/_check/align/index.html

Persoonlijk denk ik de nieuwe versie wel beter vinden, omdat er meer 'ruimte' wordt gecreëerd, alsook het geheel wat 'minder zwaar' wordt.

Nogmaals dank voor jullie eventuele bijkomende feedback!

Erlend

Legacy Member
Nu ga ik het je moeilijk maken; het eerste ontwerp geniet nog
steeds van mijn voorkeur :).

ecko

Legacy Member
Het contrast tussen je tekst en de achtergrond is te klein. Ook is het font zelf te klein.
Je menu items zijn nagenoeg onleesbaar door het veel te kleine contrast (alweer, sorry)

Eerste is trouwens niet zo slecht, daar is het contrast (jaja alweer alweer) groter tussen je "whitespace" en je inhoud veel groter.
Een mix van de twee zou misschien het best zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan