Archief - LAYOUT: annoiZidation

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GenesisX

Legacy Member
Mijn inspiratie staat momenteel heel laag en dit is dus wat ik er momenteel van kan maken. Ik ben geen pro designer, en met de kleurenkeuze heb ik meestal massaal problemen. Daarom maak ik ook bijna elke 2 dagen -als ik er nodig heb- een layout voor dezelfde site.

Bij deze, een layout check. Het is de derde die ik gemaakt heb voor annoiZidation. Dat was de eerste, en die haat ik nu al :p Check hem hier, en dan op LayoutAnnoizidation.jpg klikken.

Het moet een soort van website worden voor mensen met een visie. Of wat dan ook. Een gezellig forum, etc... Het forum is dus het belangrijkste. ;)

Ik haat mijn designs eigenlijk echt grondig, want er komt niets professioneels uit. Ik design nu al meer dan een jaar en zit nog opgescheept met m'n amateuristisch gedrag :(

Ciao Ciao

Rhodariel

Legacy Member
schoon en rustig, maar kvind uw lettertype van uw menu's (home ed.) niet passend en nogal klein ook.

Al bij al vind ik het goe geslaagd :niceone: .

joyraider

Legacy Member
Rhodariel zei:
schoon en rustig, maar kvind uw lettertype van uw menu's (home ed.) niet passend en nogal klein ook.

Al bij al vind ik het goe geslaagd :niceone: .

ben ik het ook mee eens :) tis zeker ni lelijk, en je weet hoe je een mooie compositie krijgt.. maar inderdaad, die pixelfonts zou k es droppen, en gewoon wat groter gaan werken :)

Brock

Legacy Member
valt niet veel aan te checken aangezien er maar weinig gedemonstreerd wordt hoe de content in de pagina geplaats zal worden.

Om te checken...check !:
- veel te klein lettertype in uw post
- ONGELOFELIJK klein lettertype in uw navigatie ( kzijn der nog nie goe van )
- mooie foto wel ;)

Kortom, de foto ( header ) is het enige wat ik momenteel geslaagd vind aan deze website.

Bouw deze ( de website ) wat meer uit en laat het dan nogmaal checken. Zorg alvast dat je afraakt van die kleine fontsize's

GenesisX

Legacy Member
@Rhodariel & joyraider - Ik gebruik da bijna altijd, kwestie van gewente.. zelf vind ik het ook niet echt super. Maar het is gewoon omdat ik niet weet hoe ik het anders moet doen. Anders enkele tips? Want met zo'n menu heb ik altijd moeilijkheden, dus blijf ik het zo doen :p

@Brock - 'k Wilde gewoon ff weten wat ik mis doe, beter kan, etc.. Wat de mensen willen en haten. Ok het lettertype in de content dus groter. En dat menu ga ik dus ook anders moeten doen, maar hoe? Amai nog ff brainstormen :p

En die header maakt alles eigenlijk ook een beetje luchtig. Die heb ik erin geplaatst omdat ik problemen heb met het kiezen van kleuren, en die header maakt het daar eigenlijk goe voor.

GenesisX

Legacy Member
Brock zei:
durf eens iets anders nemen dan verdana ( Trebuchet MS bvb om maar iets te zeggen )

veel is't gelijk nog nie veranderd :)
het is geen schande om eens wat inspiratie op te doen bij een ander. Je kan er dan uit leren en er je eigen touch aan geven.

Doorloop deze bvb al eens http://browse.deviantart.com/designs/web/?order=9&startts=&endts=
Lol 't is geen verdana. Idd trebuchet MS of Tahoma, weet niet echt meer. Alleszins geen verdana :)

Alleen het menu is veranderd, plus het lettertype en de grootte. Kan dit ermee door? Zou je dit elke dag zien, zou je het niet beu geraken? :D

GenesisX

Legacy Member
Muhahaha.. I know :sad:

Jah wa moet ik anders dervan maken? Niemand geeft hier tips :p

GenesisX

Legacy Member
rbn- zei:
op 1280*1024 is dat dus wel ferm klein vind ik :s.
Wow lol. Heb hem ook ff op 1280*1024 gezet en alles is hier nu echt wel klein. Ik weet niet hoe je dat zo kunt zetten; het nut ontgaat mij hier ff. 'k Vind dat je alles ook maar half kan lezen. Maar de meeste gebruiken toch 1024*768?

orez

Legacy Member
GenesisX zei:
Wow lol. Heb hem ook ff op 1280*1024 gezet en alles is hier nu echt wel klein. Ik weet niet hoe je dat zo kunt zetten; het nut ontgaat mij hier ff. 'k Vind dat je alles ook maar half kan lezen. Maar de meeste gebruiken toch 1024*768? :p Als je zo voor alle resoluties moet gaan maken, amai m'n botten...

Ik bv werk op een 17" TFT en de optimale resolutie ervan is toevallig 1280*1024, zoals bijna alle 17" TFT's ... en VEEL mensen hebben een dergelijk scherm. Voor een site moet je inderdaad rekening houden met alle soorten resoluties, en dit kan je doen door je tekstwaarden ipv vaste waarden mee te geven, procentuele waarden mee te geven enz...

Als je met deze ingesteldheid je site laat checken, hoef je ze voor mij helemaal niet laten te checken. Je vraagt om tips, mensen geven ze en dan lach je ze weg, terwijl het feitelijk enorm constructieve commentaar is.

edit:
Wegens het verklaren van de reply via pm, op een volwassen en verstandige manier, wordt deze topic dan ook weer geopend.

GenesisX

Legacy Member
Dank u :) En mijn excuses dus als mensen dit verkeerd begrepen zouden hebben.

OnTopic - Aangezien er niemand echt 'thrilled' van de layout was, ben ik opnieuw begonnen. Heb eventjes op deviantART rondgesurfd -bedankt Brock ;)- en heb er toch wel uit geleerd. Maar mijn skills gaan echt zover nog niet om zoiets te maken als zij daar tonen. Echt respect voor die mensen, maar hoe hebben zij dat dan geleerd? Tutorials, jah.. maar om zoiets te maken? No way. Je probeert het, maar je slaagt er toch niet in.

Dadelijk zet ik de nieuwe wel ff online, ver ben ik wel nog niet gekomen. Ook graag veel kritiek en commentaar. :p

Thorens

Legacy Member
De intro doet nogal 2Advanced-ig aan. De layout is (imo) al wat beter maar je bent er nog niet helemaal. Ik zou de links ergens anders plaatsen, groter, misschien knoppen in dezelfde stijl van de site, ofzo...

GenesisX

Legacy Member
Thorens zei:
De intro doet nogal 2Advanced-ig aan. De layout is (imo) al wat beter maar je bent er nog niet helemaal. Ik zou de links ergens anders plaatsen, groter, misschien knoppen in dezelfde stijl van de site, ofzo...
2Advanced? Leg ff uit als je kan...

Ik stoor mij echt aan die header, bleh... gewoon een tekst :sad: Idd, de links zijn ook niet perfect. Wat als ik ze nu eens daar laat staan, maar het hele bovenste stukje van de foto gebruik om er buttons/links van te maken? Sebiet ff proberen. Thx ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan