Archief - [Layout] Arkas

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

InnerChild

Legacy Member
hi,

Ik heb me even bezig gehouden met het ineensteken van een lay-out voor een mogelijke klas site. Nu het is nog lang niet af, maar voor ik begin aan het opbouwen van de code zou ik toch wel even commentaar kunnen gebruiken.

- kleuren
- header? (een beetje weinig vind ik zelf...ik mis iets..maar weet niet wat)
- overzicht
- ...

Er zijn waarschijnlijk een aantal dingen waar jullie verbeteringen aan te brengen hebben. Ik zal mijn best doen zo goed mogelijk aan jullie opmerkingen te voldoen!

hier is de link (let op: enkel lay-out...niets van content)

tikketim

Legacy Member
- die bruine balkjes wegdoen
- in menubalk dezelfde afgeronde hoekjes als in die andere kader maken
- menukader kleiner maken , grote balk met weinig inhoud , daaronder kan je eventueel een andere kader zetten met bv een shoutbox ofzo
- header is idd ms een beetje leeg
- dummytekst er in zetten om te zien hoe je de inhoud gaat zetten , typografie is ook belangrijk

InnerChild

Legacy Member
tikketim zei:
- die bruine balkjes wegdoen

Als meerdere mensen zich bij dit aansluiten, ben ik wel bereid dit te doen. Ik hou er wel van :) Wat stel je dan voor in de plaats?

tikketim zei:
- in menubalk dezelfde afgeronde hoekjes als in die andere kader maken

ok, dat zal ik eens proberen

tikketim zei:
- menukader kleiner maken , grote balk met weinig inhoud , daaronder kan je eventueel een andere kader zetten met bv een shoutbox ofzo

normaal zal ik daar een calender in verwerken

tikketim zei:
- header is idd ms een beetje leeg

yup, waarschijnlijk. Daar moet ik nog een oplossing voor vinden

tikketim zei:
- dummytekst er in zetten om te zien hoe je de inhoud gaat zetten , typografie is ook belangrijk

noted...zal mij er eens met bezighouden

tikketim

Legacy Member
niets in de plaats van die bruine balkjes , gewoon weglaten :p

InnerChild

Legacy Member
tikketim zei:
niets in de plaats van die bruine balkjes , gewoon weglaten :p

ok, ik zal eens kijken wat het geeft

ondertussen een update

** UPDATE **
zonder balken aan een kader (om verschil te zien): link

Obliv`

Legacy Member
InnerChild zei:
hehe, ok :)

zonder balken staat ook online...toch ben ik nog altijd voor met...ik wacht op andere opmerkingen ;)

kzal strax nog wel uitgebreidere commentaar geven, nu geen tijd :)

maar toch al dit:
- als je site in het nederlands zal zijn, doe dan ook alles in het nederlands (posted by ;))

InnerChild

Legacy Member
Obliv` zei:
kzal strax nog wel uitgebreidere commentaar geven, nu geen tijd :)

maar toch al dit:
- als je site in het nederlands zal zijn, doe dan ook alles in het nederlands (posted by ;))

hehe, eigenlijk wel waar...klinkt toffer maar is niet nodig. Wat is een goed alternatief in het nederlands dan? geschreven door...?

ik wacht met spanning op uw uitgebreide commentaar :)

`SeriOUs

Legacy Member
gewoon: "door: "

Ik vind je site iets te 'plomp'.
De kleuren zitten wel goed, maar het mag allemaal subtieler.

kleiner lettertype voor header
kleinere bevel&emboss
minder opvallende gradient op de bruine balken
...​

InnerChild

Legacy Member
`SeriOUs zei:
gewoon: "door: "

Ik vind je site iets te 'plomp'.
De kleuren zitten wel goed, maar het mag allemaal subtieler.

kleiner lettertype voor header
kleinere bevel&emboss
minder opvallende gradient op de bruine balken
...​

ik zal proberen het een beetje aan te passen...maar ik kan niet beloven dat er iets beter zal uitkomen :p

InnerChild

Legacy Member
`SeriOUs zei:
gewoon: "door: "

Ik vind je site iets te 'plomp'.
De kleuren zitten wel goed, maar het mag allemaal subtieler.

kleiner lettertype voor header
kleinere bevel&emboss
minder opvallende gradient op de bruine balken
...​

***update ***

aangepast aan `SeriOUS' commentaar:
- header iets verkleint (waarschijnlijk nog nodig :p)
- bevel & emboss weggenomen of toch grotendeels
- gradients vervangen

InnerChild

Legacy Member
tikketim zei:
met die bevel emboss vond ik het mooier :x

hehe, ik ook. Maar ik pas aan wat mensen mij vragen, om dan achteraf een keuze te maken. Serious gaf mij die opmerking, dus ik heb het geprobeerd. Niet slecht (die gradients moeten idd niet in die mate aanwezig zijn, hoewel ik nog een versie zal proberen met iets tussen de twee)

de emboss mis ik er ook wel aan moet ik zeggen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan