Archief - LAYOUT: CheatsKingdom

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mulle

Legacy Member
Ik heb voor de eerste keer zelf een layout gemaakt en met divs beginnen te werken, wat niet gemakkelijk was. De site gaat over cheats waarvan de uitleg wordt vertaald in het nederlands. De site trok zo een 400-600 unieke bezoekers per dag en op piekdagen rond de 1000 (toen site nog online stond). De site is volledig door mij ontwikkeld.
Omdat de php-code bijna rond is, ben ik dus begonnen met een layout ervoor te maken. Een voorbeeld is hier te zien: http://www.cheatskingdom.nl/LAYOUT/

Ik zou graag weten wat jullie van de layout vinden. Alle commentaar is welkom, maar als iets niet goed is, zeg dan ook wat en eventueel hoe ik het kan aanpassen.


Dank bij voorbaat,
Mulle

Da Turtle

Legacy Member
- zet je titels overal verticaal in het midden.
- de afbeeldingen en de tekst (PC PSX PS2 ...) in de header vind ik niet zo goed gelukt, vooral de tekst is "overfiltered", ik zou zelfs zeggen dat de header beter zou zijn zonder die dingen erop.
- je gebruikt beter kleine afbeeldingen in plaats van # of -=.

// edit: of misschien ben ik te snel en ben je nog bezig je layout up te loaden :unsure:

Mulle

Legacy Member
Da Turtle zei:
- zet je titels overal verticaal in het midden.
- de afbeeldingen en de tekst (PC PSX PS2 ...) in de header vind ik niet zo goed gelukt, vooral de tekst is "overfiltered", ik zou zelfs zeggen dat de header beter zou zijn zonder die dingen erop.
- je gebruikt beter kleine afbeeldingen in plaats van # of -=.

// edit: of misschien ben ik te snel en ben je nog bezig je layout up te loaden :unsure:

1) Het lukt momenteel niet om deze in het midden te krijgen met vertical-align. Het gebruiken van een padding lukt ook momenteel niet omdat FF een ruimte tussen de titel en de inhoud plaatst. IE doet het dan wel weer juist.
2) Het was inderdaad beetje overdreven, heb het momenteel weggelaten.
3) Zal ik vanavond of morgen voor kijken

Ik zal proberen vanavond eens 1 en 3 aan te pakken, moet nu weg.


Je bent niet te snel, de layout staat nu in een apart mapje, is enkel de html code, dus er zit momenteel geen php-code achter. Deze staat op een andere plaats. Heb gewoon de hoofdpagina gekopieerd en de urls en links aangepast voor layoutcheck.

Bedankt

denk

Legacy Member
Vind het een beetje te paarsachtig... miss, een extra kleurtje toevoegen?

Oh ja, Pc = PC (lijkt mooier :) en tzijn toch 2woorden, dan wrm nie beiden met hoofdletter :))

omfg

Legacy Member
reactie's -> reacties
voor de rest niet veel op aan te merken, behalve dat er wat contrast mag zijn :p

Mulle

Legacy Member
Bedankt voor de reactie's. Ik heb volgende zaken al aangepast:
-Titels van menu en cotent staan nu in het midden
-Afbeelding ipv # naast de links in de menu's
-Achtergrond wat lichter gemaakt
-Menu en content inhoud ander kleur gegeven zodat paars zou minder opvallen (hoop ik)
-PC is nu in hoofdletter :p (Aanpassing in database)
-Reactie's is nu reacties (Aanpassing in language file)

borisson_

Legacy Member
ik vind dat ' home | nieuws ' niet zo mooi : )

voor de rest propere layout, vind de aanpassing v/D kleuren beter :)

denk

Legacy Member
hmm, als je helemaal naar beneden scrollt, zie ik onderaan een lijntje staan, maar heeft in mijn ogen niet al te veel nut, of toch? (bekeken in IE)

omfg

Legacy Member
denk zei:
hmm, als je helemaal naar beneden scrollt, zie ik onderaan een lijntje staan, maar heeft in mijn ogen niet al te veel nut, of toch? (bekeken in IE)
dat is zijn footer, in FF wordt die mooi weergegeven

Mulle

Legacy Member
denk zei:
hmm, als je helemaal naar beneden scrollt, zie ik onderaan een lijntje staan, maar heeft in mijn ogen niet al te veel nut, of toch? (bekeken in IE)

Ik had er nog niet opgelet, zat een foutje bij de margin. Probleem is opgelost.

Obliv`

Legacy Member
- op het eerste zicht lijk de site me wel in orde
- maak van 'home | nieuws' gewooon nieuws.
- header is niet echt goed vind ik. Die graka is overbodig en 'de beste nederlandse cheatsite' heeft een te grote lettergrootte.
- misschien moet je er hier en daar nog wat contrast in steken

voor het overige is hij goed en ziet hij er heel overzichtelijk uit. Goed werk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan