Archief - LAYOUT: designlabs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

D'Sek-

Legacy Member
Waarom zo'n typische naam? Ik had voor zo'n redelijk goede lay-out iets veel creatiever verwacht. Design Labs doet mij nogal veel denken aan weblabs :)

Fuji1337

Legacy Member
Mooie layout, zit veel variatie in, alleen het menu vind ik ietske minder :)

Zero Grav

Legacy Member
Ik wou al niet zeggen: "Op die naam gaat zeker commentaar komen.. En terecht."

Alvast geen slechte lay-out al vind ik er enkele dingen wel raar aan. You know me, ik heb altijd wel ergens commentaar op.

Wat me direct opviel is dat het contentgedeelte eigenlijk redelijk verwarrend geconstrueerd is. Je legt enkel nadruk op dingen door bold te gebruiken maar iets stoort me zo hard dat ik niet aan de tekst kan beginnen lezen. Kan ook wel aan het feit liggen dat het zondag is, een dag waarop ik alles dubbel zie (letterlijk).

Het groen van de titel en 'here' is misschien ook wat te licht. Pas trouwens op met je aa. Zoals je bovenaan die gecentreerde tekst ge'aa'd hebt is ze redelijk onleesbaar.

Bovenaan rechts zit blijkbaar ook een musicplayer? Ga je moeilijk fatsoenlijk werkend krijgen op een html-site.

Ik vind het zo vreemd dat je eigenlijk zo een site start die je doet overkomen als echt bedrijf terwijl jij, zowel als de meeste anderen hier trouwens, toch ook maar gewoon 'in het zwart werkt'? Of wil je daar misschien verandering in brengen?

(Die tekst wat je nu geschreven hebt veranderen. :p)

DevStyle

Legacy Member
First of all, the name: Had uiteraard wel commentaar verwacht daarop, maar we (ik en mijn "collega") vonden dit het beste klinken uit een 20tal resultaten bij onze brainstorm. :D

Fuji1337 zei:
Mooie layout, zit veel variatie in, alleen het menu vind ik ietske minder :)
Bedankt, en ik vond het menu persoonlijk ook wat minder, ben nog beetje aan het prutsen om een mooier resultaat te verkrijgen, maar heb geen idee hoe...

Zero Grav zei:
Wat me direct opviel is dat het contentgedeelte eigenlijk redelijk verwarrend geconstrueerd is. Je legt enkel nadruk op dingen door bold te gebruiken maar iets stoort me zo hard dat ik niet aan de tekst kan beginnen lezen. Kan ook wel aan het feit liggen dat het zondag is, een dag waarop ik alles dubbel zie (letterlijk).

Het groen van de titel en 'here' is misschien ook wat te licht. Pas trouwens op met je aa. Zoals je bovenaan die gecentreerde tekst ge'aa'd hebt is ze redelijk onleesbaar.

Bovenaan rechts zit blijkbaar ook een musicplayer? Ga je moeilijk fatsoenlijk werkend krijgen op een html-site.

Ik vind het zo vreemd dat je eigenlijk zo een site start die je doet overkomen als echt bedrijf terwijl jij, zowel als de meeste anderen hier trouwens, toch ook maar gewoon 'in het zwart werkt'? Of wil je daar misschien verandering in brengen?

(Die tekst wat je nu geschreven hebt veranderen. :p)
Als je ontdekt wat je zo hard stoort bij het lezen van het content, please tell me, and I will be happy to change it.. ;)

AA bovenaan veranderen, got it. Over die musicplayer, die site zal waarschijnlijk wel wat ingewikkelder gecode worden ipv simpele html-code ;), maar dat zijn voorlopig zorgen voor later.

Ik wil een bedrijfje starten, met alle kosten die daarbij horen. Professioneel gaan dus, maar alles op zijn tijd, waarschijnlijk beginnen we eerst in het zwart, tijdens onze webdesign/informatica opleiding, en daarna zien we wel :).

En opnieuw bedankt voor je uiterst handige reply. :bow:

infeKted

Legacy Member
Passende foto wel bij de naam, maar de naam vind ik echt niet origineel. :)

Over de site zelf heb ik niet veel op te merken, ziet er netjes uit. Misschien valt die pattern wat uit de toon?

DevStyle

Legacy Member
infeKted zei:
Passende foto wel bij de naam, maar de naam vind ik echt niet origineel. :)

Over de site zelf heb ik niet veel op te merken, ziet er netjes uit. Misschien valt die pattern wat uit de toon?

enough about the name already :(

pattern, daar bedoel je background pattern mee? nja, ben ook beetje bang over hoe dat eruit gaat zien op een grotere resolutie (1280x1024 bvb)

infeKted

Legacy Member
DevStyle zei:
enough about the name already :(

pattern, daar bedoel je background pattern mee? nja, ben ook beetje bang over hoe dat eruit gaat zien op een grotere resolutie (1280x1024 bvb)


Misschien een iets subtielere nemen en uittesten. ;)

dreamstar.be

Legacy Member
Naam: designlab, is voor de hand liggend maar dat is niet persé slecht. De naam zegt wat je doet.

Vind de site iets te veel tekst bevatten, layout is OK.

En waarom site in engels? België is frans/nederlands talig.

DevStyle

Legacy Member
dreamstar.be zei:
Naam: designlab, is voor de hand liggend maar dat is niet persé slecht. De naam zegt wat je doet.

Vind de site iets te veel tekst bevatten, layout is OK.

En waarom site in engels? België is frans/nederlands talig.

Nja, ben beetje onzeker over de taal, omdat Engels internationaal is enzo, maar ik zal het waarschijnlijk drietalig maken ofzo.
Bedankt voor je reply :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan