Archief - LAYOUT: Onze eigen site.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pay&go

Legacy Member
ow dear God, my eyes! :oink:

Als je dan toch persé een website wil probeer da niet elk effect dat je in photoshop vind toe te passen op je website.

Imho.. had je gewoon beter gegaan voor een website volledig opgemaakt in CSS.
En als je ook kleurgevoel mist. Dan is Kuler vast een oplossing om toch tot een mooie samenhang van kleuren te komen.

een nette site met divs, een leuk kleurenpatroon en zonder franjes.. is vaak mooier dan over - the - top PS bricolage.

Recipe4hate

Legacy Member
Even mijn subjectieve mening.
Achtergrond zou ik wegdoen, schaduweffect op de kaders zou ik wegdoen.
Kleuren vind ik niet zo goed passen bij het thema: grauw, saai. Die bladerloze bomen geven mij ook een andere sfeer. En altijd opletten met geschreefde lettertypes.

passero

Legacy Member
onderaan wordt het TE fluorecerend imo.. het 'my eyes' gevoel is in de 2de versie veel hoger dan in het eerste :)
De kleuren van uw menu links past totaal niet bij het groen. De rand naast de menu is echt niet mooi.

pay&go

Legacy Member
Ok,

Ik ben niet zo'n fan van je diagonale titel (jullie namen). Probeer het eventueel gewoon horizontaal te zetten binnenin je "content frame". Een hele vooruitgang is dat je het "bevel en emboss" effect van je titel hebt afgehaald.

In je "content frame" verloopt je kleurverloop iets té drastisch. het lichte groen in het midden is donker genoeg om over te laten gaan in je lichtblauw.

Je footer zou dus onderaan meer het lichte groen dan het felle fluo groen moeten zijn.

Je body background zou ik zonder kleurverloop laten. Helemaal onderaan heb je een leuk patroontje met een leuke tint groen dat naar boven toe helemaal zijn charme verliest. Laat het over de hele lijn helemaal hetzelfde.

Zoals vorige posters al opgemerkt hadden, zou ik je content frame en footer niet schaduwen. Wat je wel kan doen is een border in een gelijksoortige tint plaatsen. Niet de dun maar ook niet te dik.. speel er wat mee.

je menu mag kleiner en subtieler. Dit geldt voor je lettertype als ook voor je "buttons" zelf. Wat ik ook zeker zou veranderen is de grijs kleur.

Dit is mss al iets constructiever dan men vorige post, hopelijk heb je er wat aan.

Cron

Legacy Member
Daar heb ik zeker wat aan, morgen eens aan verder werken.

Nog suggesties voor de kleur van die knoppen?

Cron

Legacy Member
Heb een nieuwe knop getekend maar ben nog steeds niet tevreden over de kleuren van de website.

Ik vind ook geen goeie kleuren die er beter bij zouden staan, iemand suggesties?

Nieuwe update: http://i25.tinypic.com/346nvj8.jpg

de meeste opmerkingen van pay&go zullen nog doorgevoerd worden maar ik zoek eerst een beetje achter een goed kleurenschema maar kan zo niet direct iets vinden...

pay&go

Legacy Member
Ik hou wel van het bruin en het patroon dat erdoor loopt.

Ik dacht meteen aan een soort créme wit / gebroken wit voor de content, menu, footer. Een heel lichte tint beige zou ook wel kunnen, denk ik.

Hier zijn nog een aantal tips voor kleuren schema's:
http://www.colorschemer.com/online.html
http://www.wellstyled.com/
http://www.colorcombos.com/


Je menu zou ik volledig herdenken ipv verder te bouwen op het huidige.
Vooral kleiner. Je moet ook denken dat een link niet persé gelijk staat aan een grote "button" die iedereen direct in het oog springt. Een menu - wanneer duidelijk aangewezen - kan perfect gewoon uit wat tekst onder elkaar bestaan.

racecase

Legacy Member
Alvast een goede aanzet, maar voor een "trouwsite" zou er meer kleur in mogen zitten. Zoek wat romantischere kleuren en eventueel wat gratis fotomateriaal om in je layout te verwerken.

Cron

Legacy Member
Ja het menu gaat er volledig uit vrees ik, ben ik niet tevreden over.
Te groot te lomp.

Was nog eens wat met de kleuren aan het experimenteren.
Wat denken jullie van dit? Of toch eerder het bruine?
http://i26.tinypic.com/suvpxy.jpg

Let nog niet op de tekst onderaan, gaat hem nu ff om de kleuren.
Ook heb ik het probleem van de blokkerige lettertypes opgelost, (rechtermuisknop op layer en AA toevoegen)


EDIT:

ow ja, dit komt wat mij betreft al eerder in de buurt.
http://i27.tinypic.com/2u9olf8.jpg
Gewoon knoppen weg en tekst zoals je al aangaf, ziet er veel properder uit.
Wat denken jullie?

EDIT2:
Paar details toegevoegd.
http://i28.tinypic.com/2z4n1io.jpg

pay&go

Legacy Member
Het kleurenschema zit al veel beter. Je merkt een onderlinge harmonie.

Heb hieronder even je menu door PS gehaald.

link

Het lettertype dat je gebruikte was wat over the top. Te veel krulletjes enzo. Wat jij deed om je titel in het oog te laten springen, was een outer glow toevoegen.

Ik heb jullie namen verandert in "Georgia" wat nog steeds sierlijker is dan een schreefloze letter en ik heb wat gespeelt met de typografie.

zonder veel boeh of bah springt je titel nu ook in het oog en het ziet er in mijn opinie ook beter uit.

Je menu items staan nu in "Myriad". Je menu moet bruikbaar en leesbaar zijn. Het is je menu dat ervoor zorgt dat mensen dieper in je website gaan kijken. Is je menu te klein, te fancy of gewoon niet leesbaar dan zitten de mensen vast op je index.

Voor de opmaak van je menu heb ik wat inspiratie gehaald uit je rechteronderhoek, meer bepaald die kleine rechthoekjes in verschillende kleuren. Pas dit bij het coderen van je website ook toe. Je kan bijvoorbeeld in het menu je achtergrondkleur laten veranderen d.m.v. een hovereffect, als mensen over je "buttons" gaan met de muis.

Speel ook met de uitlijning. Ik heb je hyperlinks nu rechts uitgelijnt maar heb ook gespeeld met links uit te lijnen. Bekijk het zelf eens en bepaal wat jij het beste vindt.

Onderaan zou ik daar ook het lettertype wijzigen (nog zo lang tot ons huwelijk).

Ik blijf ook benadrukken dat je op al je kaders de schaduw moet verwijderen.
Zet er een mooie stroke rond in een gelijksoortig blauw.

Cron

Legacy Member
Hey fijn gedaan pay&go

Muchos Gracias!!!

Straks eens aan verder doen, mooi idee met dat menu, staat idd nog beter.
Eerst nog ff wat aan mijn thesis verder werken.

Thx

Cron

Legacy Member
Voila, een up-to-date versie.

Opmerkingen zijn omgezet in veranderingen.
Paar details toegevoegd.
Ik heb (ms tegen beter weten in) voorlopig die 2 schaduwen onder de vlakken laten staan omdat ik dat wel leuk vind.

Alle andere schaduwen zijn vervangen door een stroke in hetzelfde grijs als de vlakken achter de knoppen (bedankt van de tip pay&go).

Verder heb ik het menu iets kleiner gemaakt en een tint van zeer lichtblauw gebruikt voor de lettertype's. Twijfel nog een beetje omdat ik het wit zo hard vind.

Wat denken jullie er nu van?

http://i31.tinypic.com/2jy7ep.jpg

Devastate

Legacy Member
"Roy" staat wel aanzienlijk meer samengedrukt dan "Evelien" in je header. Komt mss net wat mooier uit als je die 2 nu hetzelfde zou behandelen (zoals in Pay & Go zijn voorbeeld dus).

Verder moet je al eens gaan nadenken over hoe je je content zal schikken op je pagina zelf. De 2 kleine blokjes tekst die er al staan doen mij altijd denken aan googleads somehow.

Qua achtergrond dan, ik zou ook gaan voor iets zachters. 'K vind het nu nogal vreemd overkomen met de rest van je pagina, en lijkt mij later scriptgewijs ook niet het gemakkelijkske.

Anyways, ik zie toch al een grote progressie sinds je eerste post, thumbs up.

Cron

Legacy Member
Das raar, als ik kijk bij de eigenschappen zijn de 2 namen identiek... ff uitpluizen dus.
Die achtergrond, bedoel je dan het patroon dat gebruikt is helemaal achteraan op de pagina?
Mischien dat ik de opacity wat lager kan zetten? Ff testen.

edit: kan echt geen verschil tussen de namen vinden...

pay&go

Legacy Member
De letters van Roy komen duidelijk smaller over dan de letters van Evelien.
Mijn gokje is dat je de letters verkleint of vergroot hebt zonder de proporties te behouden.

Gewoon een snelle tip om dit op te lossen is je text-layer van "Roy" te deleten en even het lettertype en de lettergrootte van de text-layer "Evelien" over te nemen en opnieuw een "Roy" text-layer te maken.

ps: doe eens wild en doe de shadows nu eens weg :p probeer het gewoon met een stroke al dan niet dikker dan 3px. :niceone:

Audiosonic

Legacy Member
ivm je lettertype, je moet bij photoshop, bij de text-tool het op 'Smooth' zetten ofzo, ken het niet vanbuiten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan