Archief - LAYOUT: Portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeFlup

Legacy Member
kleurencombinatie vind 'k nog wel in orde.

De uitlijning van de tekst op uw knoppen links vanonder klopt niet. Zo staat "Office" hoger in de button dan alle andere teksten.

TheJudge

Legacy Member
DeFlup zei:
kleurencombinatie vind 'k nog wel in orde.

De uitlijning van de tekst op uw knoppen links vanonder klopt niet. Zo staat "Office" hoger in de button dan alle andere teksten.

Idd, ging ik uiteindelijk wel uitlijnen, dit is dan ook maar om een idee te krijgen van hoe het uiteindelijk er gaat uitzien.
De knoppen van mijn menu boven staan ook nog niet 100% uitgelijnd, enz...

Thorens

Legacy Member
Het eerste menu vind ik beter. Die "Inspiration" ed. zou ik wel weglaten, dat maakt het zo on'strak'.

C//LiMBa

Legacy Member
hmm misschien is de navigatie een beetje té verspreid over de pagina, neen? je moet al naar alle randen gaan kijken naar dingen die je wil aanklikken...

TheJudge

Legacy Member
Die knoppen rechts zijn minder van belang.
Ik zou 3 versies maken van men portfolio waarbij je door op één van die 3 knoppen te klikken een andere css gaat inladen, zelfde principe als css zengarden dus.

Waar kan ik men submenu anders plaatsen, enig idee?

Thorens

Legacy Member
Weg met die inspiration/digital art/... dingen. Dat is echt een afbreuk aan de layout. Verder vind ik hem wel leuk :)

C//LiMBa

Legacy Member
...en de navigatie in een ul zetten ipv 8 (of meer) verschillende div's te gebruiken...

`SeriOUs

Legacy Member
Goed idee, minder goede uitwerking.
Teveel prullekes derbij gezet. Hou je aan de basis, en aan 1 stijl. Ik zie nu al 4 verschillende knoppen.

Bram

Legacy Member
mss wa padding-top zetten in uw main content? nu plakt alles zo tegen de bovenrand...
voor de rest is alles gezegd: die schuine tabkes onderaan, weg ermee...

TheJudge

Legacy Member
Ik heb de navigatie in een ul gezet, beter zo?

En heb alles "prullekes" weggedaan. Eerlijk gezegd is hij veel te kaal nu.

En jullie zijn allergisch aan knoppen ofzo? De site is opzich al klein dus mag de navigatie wat verspreid staan.

Hoe kom je trouwens aan 4 verschillende knoppen `SeriOUs?
De enigste die enigzins voor iets anders diennen staan rechts boven. De bedoeling daarvan staan een paar posts naar boven.

EDIT: die schuine tabkes onderaan zijn geen knoppen dus. Maar gewoon woorden.
EDIT2: Naar de content moet je nog niet kijken uiteraard, ik heb daar snel wat tekst ingezet om toch iets te zien. Dat moet nog op zijn plaats gezet worden hoor ;)

C//LiMBa

Legacy Member
pakken beter al :)
misschien nog een handige technische tip: gebruik NOOIT hoofdletters in namen van pagina's, dat loopt vroeg of later altijd wel eens fout...

TheJudge

Legacy Member
Ok, thx, geen hoofdletters meer ;)

In ieder geval is hij veel te kaal en te saai. Ik wil dat er kleine details aanwezig zijn.
Veelal is een portfolio te saai, iedereen gebruikt veel wit en een enorm simpel design waardoor je er snel bent op uitgekeken.

`SeriOUs

Legacy Member
Je hebt dan ook maar 2 soorten geslaagde portfolio's vind ik.
- Een zware soort met veel animaties, prachtige design, full flash en je wordt volledig door de portfolio geloodst.

- Een minimale soort (hoogstuit met een mooie openingspagina), waar de eigenlijke portfolio voor zich spreekt. Teveel tierlantijntjes doen hier dan weer afbreuk aan je voorgestelde werk. (één niet-neutrale omgevingskleur kan sommige werken al volledig van uitzicht veranderen.)


Maar goed:
Ik zal mijn vorige comment wat verduidelijken.
Wat zie ik op je site?
  • Een 'versleten' achtergrond, die goed gelukt is.
  • Een zwart vlak dat -indien correct uitgevoerd- een mooi contrast met je achtergrond kan opleveren.
En hier begint het teveel aan geëxperimenteer al: Je zwart vlak heeft een snelle dropshadow gekregen waardoor hij niet mooi geïntergreerd wordt in de achtergrond.
Je bovenste knoppenrij is precies ook wat snel uitgevoerd en er wat effectjes (dropshadow & gradient?) op toegevoegd. Deze horen al weer niet echt bij het geheel.
De tabs rechts dan is weer een totaal andere stijl & kleur. Wééral die verschrikkelijk opvallende dropshadow. Maar de stijl hoort wel bij de achtergrond INDIEN er wat aan de integratie ervan wordt gewerkt.
De onderste rij zorgt dan weer voor een effect dat het zwart een diepliggender kader is, dat weer niet klopt door de dropshadow OP de kader

En van die foutjes maak je nog meer.
Ik hoop dat je het wat snapt.

Snel samengevat: ik zie realisme/grunge , rechte harde lijnen, en tutorialisme.

Oja: hoe meer details, hoe sneller je er op bent uitgekeken hoor. :)
NOU, dat is eeuwen geleden dat ik nog eens een uitgebreide site-check heb gegeven, prijs jezelf gelukkig!

C//LiMBa

Legacy Member
`SeriOUs zei:
NOU, dat is eeuwen geleden dat ik nog eens een uitgebreide site-check heb gegeven, prijs jezelf gelukkig!
:offtopic: hahaha ik kom hier niet meer bij, prachtige reply :D

ik denk dat de examenstress hier parten aant spelen is...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan