Archief - LAYOUT: portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Erlend

Legacy Member
Neen het is zeker niet slecht - het is mooi en netjes, toch wel even
benadrukken. Ik mis enkel wat persoonlijkheid en kleine details ...

Freaky 7

Legacy Member
Quilombo zei:
"If you are searching for a webdesign, you're on the right place here"
..

jah obliv, maar als ge zoiets nie kunt coden, wa gade dan op da portfolio zetten.. paar poepsimpele psd's ? yay..

coden is imo php enzo
designen is layout maken en omzetten naar xhtml en css imo

en ge gaat veel succes hebben ze :ironic: als da alles is wa ge kunt... 't is een oersimpele layout (er zijn er ongetwijfeld hier die zoiets binne t kwartier maken, en zelfs nog veel beter), en ge kunt het geeneens omzetten naar de juiste talen..

als ge nu nog vette dinge kon maken met PS, da ge die dan nie kunt omzette naar xhtml en css.. tot daaraan toe, dan heeft er toch tenminste iemand nog iets aan uw werk; maar als jij iets soortgelijk designt in opdracht van iemand anders, dan ben ik er zeker van dat degene die het moet omzetten in css, xhtml zegt dat jij nutteloos werk hebt gedaan. die had hetgeen jij nu hebt gedaan even goed zelf kunnen doen hoor, buiten een paar gradients en een custom fontje is er niks aan

ik vind het gewoon debiel om een portfolio te maken als je bijna niks kunt, en om dan al opdrachten te zoeken..
ok dan maak jij maar eens op 15min. een layout die er beter uitziet. ik zeg nie da ik de beste ben, verre van zelfs ma ge moe hier nie onozel komen doen

Freaky 7

Legacy Member
ja mss, ben ik coderen wel aant leren, jij kan toch ook nie perfect voetballen en volleyballen tegelijk, ik probeer tenminste beide te kunnen, en waar blijft u 15min. layout ?

Zero Grav

Legacy Member
Quilombo zei:
ik snap nog altijd nie hoe ge een simpele WEBDESIGN portfolio online wilt zetten als ge ze zelf nie kunt coden :confused:

das toch basis man, wacht aub ff met uzelf webdesigner te noemen pls :help:

www.frevdb.be - Ben ik minder webdesigner omdat ik een pre-coded dienst gebruik waar ik mijn zelfgemaakte werkjes opzet? Als ik zo naar sommige reacties (buiten en op dit forum) luister precies wel. Ik vind persoonlijk van niet. Aangezien ik nog steeds sites kan afleveren in valid & semantische xhtml/css code. En ik krijg het van die rotte kleuter van mijn school die enkel html 4.01 kent en zich beter noemt dan mij omdat em meer geld verdient en xhtml/divs maar voor onnozelaars vindt.

Er zijn genoeg mensen die enkel psd's verkopen, ik zou ze toch aanraden om later xhtml/css bij te leren natuurlijk* maar ze zijn niet minder webdesigner omdat ze niet kunnen coden. Zie bijvoorbeeld naar de hernoeming van dit forum, we zitten niet langer op het webdesign forum maar op het Webdesign & Webdevelopment forum.

Allé, ik hoop dat ge mij nu niet minder gaat bezien omdat ik tegen u inga Quilombo, ik respecteer u evenzeer voor wie ge zijt, zoals iedereen hier, maar als ik ergens niet mee akkoord ga wil ik ook mijn zegje kunnen doen. :-)

* U dus ook Freaky7, leer gewoon xhtml/css, dan ben je niet langer zo afhankelijk van anderen. :-)

-----------------------------

Over het design:

Het ziet er mooi uit maar helemaal niet origineel. Het straalt voor mij wat teveel dat "Oh ja, dat weer" uit. De kleurenkeuze vind ik best goed en het menu is ook wel knap ontworpen. De gradient aan de titel is misschien niet zo goed gelukt, het dieptezicht komt niet zo goed over.
Qua typografie zit het op zich wel snor, alles goed leesbaar enzo en niets te korrelig. Op zich ben ik ook niet zo'n fan van al die icoontjes ala mac-pc's, allé, daar is een beetje sprake van uitmelkerij in mijn ogen.

Die kleine portfolio's zijn ook wel een beetje out-dated, meestal kom je nu al grote sites tegen waar de interesses van de webdesigner of andere dingen in verwerkt zitten.

Uiteindelijk kan je het wel gebruiken, het is helemaal niet slecht, maar volgens mij kan je beter iets gewaagders, groters, nieuws, *en andere overhypte, puberale termen* maken.

Freaky 7

Legacy Member
Bedankt voor de comment :)

ey da sitedeals powered gedoe? wa betekend datte?

Zero Grav

Legacy Member
Als je lid bent van sitedeals krijg je nu gratis een imagevue image gallery aangeboden. De werking ervan zie je al op mijn site (frevdb) en via je account op sitedeals.be kan je foto's aan je gallerij toevoegen. Nuja, ik vind het een zalig systeempje.

Quilombo

Legacy Member
Zero Grav zei:
www.frevdb.be - Ben ik minder webdesigner omdat ik een pre-coded dienst gebruik waar ik mijn zelfgemaakte werkjes opzet?

hmm tough question =p nah je bent daarom niet minder designer, maar jij kan designen en hij kan het imo toch nog niet helemaal, zoals je zelf zegt is het onorigineel, en saai bovendien. het stoort mij vooral dat hij zichzelf webdesigner durft noemen terwijl hij niet eens xhtml/css kan en met PS ook niet echt veel (als ik naar zijn portfolio kijk toch), om dan al opdrachten te zoeken... tja, je zal maar een onwetende potentiële klant zijn hé..

overigens weet je wel dat ik vind dat je goed kan designen, en tbh vind ik het wel lame da je uw eigen werkjes in een lame pre-coded flash ding laat gieten :( het is toch mooi als je eigen werk gepresenteerd wordt op iets dat je ook zelf gemaakt hebt (das toch hét van hét; wat jij doet is, sorry voor de vergelijking :D, als een slager die zijn vlees ergens anders gaat kopen :P)
Waarom net op zo'n flash ding dat helemaal niet mooi is (IMO) en zelfs irritant (da kaderke bij uw cursor da constant verspringt + kunt sites nie bezoeken.. en zei je net niet dat kleine portfolio's out-dated zijn ;)?)

Zero Grav zei:
Er zijn genoeg mensen die enkel psd's verkopen, ik zou ze toch aanraden om later xhtml/css bij te leren natuurlijk

raad ik hen ook aan ja, imo moet je zelfs eerst xhtml/css leren voor je aan designs begint waarvoor je moet slicen enal ..

IMO ben je designer als je:
- mooi ogende sites kan omzetten naar xhtml/css
- héél mooie sites op psd maakt

Freaky 7 doet imo geen van beide

maar das mijn mening natuurlijk, en ik hoop dat ge mij nu niet minder gaat bezien omdat ik tegen u inga hé zero ;)

Freaky 7 zei:
en waar blijft u 15min. layout ?

duidelijk niet goed gelezen


groet,
kratz`

Freaky 7

Legacy Member
Quilombo zei:
hmm tough question =p nah je bent daarom niet minder designer, maar jij kan designen en hij kan het imo toch nog niet helemaal, zoals je zelf zegt is het onorigineel, en saai bovendien. het stoort mij vooral dat hij zichzelf webdesigner durft noemen terwijl hij niet eens xhtml/css kan en met PS ook niet echt veel (als ik naar zijn portfolio kijk toch), om dan al opdrachten te zoeken... tja, je zal maar een onwetende potentiële klant zijn hé..

overigens weet je wel dat ik vind dat je goed kan designen, en tbh vind ik het wel lame da je uw eigen werkjes in een lame pre-coded flash ding laat gieten :( het is toch mooi als je eigen werk gepresenteerd wordt op iets dat je ook zelf gemaakt hebt (das toch hét van hét; wat jij doet is, sorry voor de vergelijking :D, als een slager die zijn vlees ergens anders gaat kopen :P)
Waarom net op zo'n flash ding dat helemaal niet mooi is (IMO) en zelfs irritant (da kaderke bij uw cursor da constant verspringt + kunt sites nie bezoeken.. en zei je net niet dat kleine portfolio's out-dated zijn ;)?)



raad ik hen ook aan ja, imo moet je zelfs eerst xhtml/css leren voor je aan designs begint waarvoor je moet slicen enal ..

IMO ben je designer als je:
- mooi ogende sites kan omzetten naar xhtml/css
- héél mooie sites op psd maakt

Freaky 7 doet imo geen van beide

maar das mijn mening natuurlijk, en ik hoop dat ge mij nu niet minder gaat bezien omdat ik tegen u inga hé zero ;)



duidelijk niet goed gelezen


groet,
kratz`


nuja tis ieder zijn eigen mening, ik heb er veel die zeggen dat em goe en mooi is..
bij u zal ook niet iedere layout pro zijn..


enne trouwens, ik kom hier voor tips enzo vragen, niet om afgebroken te worden door een of andere pipo
want ja hebt duidelijk iets tegen mij?! kweet ook niet waarom.. kheb hier al veel slechtere layouts gezien, en daar reageer je zelfs niet zoals hier, kweet niet wrom.. zal ook wel een raadsel blijven

Freaky 7

Legacy Member
Freaky 7 zei:
kheb hier al veel slechtere layouts gezien, en daar reageer je zelfs niet zoals hier, kweet niet wrom.. zal ook wel een raadsel blijven

ik neem mn woorden terug.

Quilombo

Legacy Member
hoezo, je neemt je woorden terug? wrom dan =p?

wrom ik iets "tegen" jou heb? ik heb iets "tegen" iedereen die beginner is en opdrachten zoekt, ik doe dat zelf ook niet. vind het nogal nutteloos als je geeneens xhtml/css kent en met PS zelf ook niet bijster goed overweg kunt (je layout is wel ok, maar is nogal simpel en onorigineel: imo niks mis mee, ik zeg zelfs niet eens dat ik het beter kan, maar moet je IMO geen opdrachten gaan zoeken)

maar ach, in iedere business heb je wel mensen die er (nog) weinig of niks te zoeken hebben, maar ja dat frustreert mij wel (vaak omdat die mensen dan ook veel te veel vragen voor hun werk, maar dat weet ik van jou natuurlijk niet, ik hoop dat je zelf ook niet al te veel vraagt voor een layout)

ik vind gewoon dat je nog wat moet oefenen voor je aan betalende opdrachten begint (is toch niks mis mee: oefenen op layouts zonder ervoor betaald te worden?), zelf zou ik pas beginne als ik er +/- zo goed in ben als orez en zero

edit: staat natuurlijk nergens dat je betaling wenst, maar zou me zwaar verbazen van niet .. en is nogal raar om te zoeken achter niet betalende opdrachten =p

laatste post hierover

Freaky 7

Legacy Member
1. n/o he maar volgens mij kan ik beter overweg met photoshop als u.
2. Om een portfolio te maken vor u eigen is alty moeilijk.
3. ik ben al ff bezig met html te leren..
4. Ik nam mn woorden terug omdat ik heb gezien da je in enkele andere treads ook afbrekend bent.. commentaar op een design, ok. maar breek nie af van gij kunt er niks van, kzou nie durven om zo naar clients te zoeke. enzo, geef dan wat opbouwende kritiek.

5. Toch raar dat dan meer als 70 man voor mn design kiezen als dat van zero,(n/o to zero.)

Obliv`

Legacy Member
Jouw design stond dan ook al een tijd langer in die thread dan dat van zero grav ;).

steinerwarrior

Legacy Member
Toch raar dat dan meer als 70 man voor mn design kiezen als dat van zero

Ik vind allesinds de designs van zero grav veel beter en origineler. Met een eigen touch, wat ik bij jou helemaal niet zie. Het lijkt sterk op een template. Het voelt ook verlaten aan en het trekt zeker niet meteen de aandacht.

|M°B|Morbuus

Legacy Member
:offtopic:
duh, zero krijgt dan ook beestige opdrachten :d

Zeg nu zelf, een advocatenbureau in portfolio staat chique :p

Freaky 7

Legacy Member
|M°B|Morbuus zei:
:offtopic:
duh, zero krijgt dan ook beestige opdrachten :d

Zeg nu zelf, een advocatenbureau in portfolio staat chique :p
waar begint gij nu over..

Quilombo

Legacy Member
Freaky 7 zei:
4. Ik nam mn woorden terug omdat ik heb gezien da je in enkele andere treads ook afbrekend bent..

ik zeg gewoon wat ik niet of minder goed vind zodat hij zelf kan zien wat hij eraan verandert

edit: van mensen die niks aanpassen of weerbarstig alle commentaar op hun design weerleggen.. ja daar word ik wel ambetant van (ik doel nie op u)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan