Archief - LAYOUT: Suggesties

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JelleMees

Legacy Member
Heb in de voorbije weken design gemaakt ( aangepast FusionMedia design ) voor http://ut3.flemisharmy.info en een nieuw gemaakt voor http://aao.flemisharmy.info .

Gewoon het eerste zeggen wat je te binnen schiet kwa design. Mag best negatief zijn hoor :) Communtiy-Members vinden het altijd goed, die zijn gewoon blij als het eens iets anders is :p

Devastate

Legacy Member
http://ut3.flemisharmy.info
Vrij basic, maar niet slecht. Qua leesbaarheid goed te doen, kleuren zijn niet verkeerd. Alleen mss die "::." ".::" laten vallen.

http://aao.flemisharmy.info
Ik heb m'n best gedaan alles te overlezen, maar m'n eerste indruk was al echt niet goed. Had soms heel wat moeite om alle tekst enzo te kunnnen lezen, basseer u lettertypes en grotes meer op die andere website, waar het veel lekkerder zat. Ook die achtergrond zorgt voor een heel verwarrend en chaotisch geheel. (de geruite gedeeltes, en die andere titelachtegrondjes ook -> sommige punten bijna wit op wit).


note:
Natuurlijk weet ik niet in hoeverre je dit kan gaan editten en hoeveel werk je nu echt zelf gedaan hebt. -> "aangepast FusionMedia design"

JelleMees

Legacy Member
Devastate zei:
http://aao.flemisharmy.info
Ik heb m'n best gedaan alles te overlezen, maar m'n eerste indruk was al echt niet goed. Had soms heel wat moeite om alle tekst enzo te kunnnen lezen, basseer u lettertypes en grotes meer op die andere website, waar het veel lekkerder zat.

Heb font veranderd naar Arial Unicode MS.
En waar de font heel licht grijs was ( waar jij dacht wit op wit ) is de fontkleur nu echt wit.
Is toch al beter leesbaar, niet?

Maar heb mijn bezoekers nog nooit iets horen zeggen over leesbaarheid. Ze melden nogtans dingen die hun irriteren. :)

Devastate

Legacy Member
ook een nogal vreemd navigatiesysteem heb je daar plots, nog nooit gezien dat. ik weet niet .. hoe goed uw ene site is, zo zwak is die andere.

JelleMees

Legacy Member
Devastate zei:
ook een nogal vreemd navigatiesysteem heb je daar plots, nog nooit gezien dat. ik weet niet .. hoe goed uw ene site is, zo zwak is die andere.

Bij de UT website had Jonny volledige vrijheid. PHPFusion is volledig "open source" bij manier van spreken en je kan volledige thema's gemakkelijk zelf maken of een nieuw thema maken gebaseerd op een bestaand. Je kan elk php bestandje aanpassen en volledig personaliseren, de taalbestanden wijzigen. Alles dus.

Jonny heeft meer dan 30 extra's voorzien ten opzichte van een standaard PHPFusion installatie.

Maar bij clantoolz heb ik die vrijheid niet, ik heb mij eind 2005 bij het bedrijf aangesloten en nu heb ik meer dan 250 users en met de America's Army 3.0 release die dit jaar gaat komen kunnen daar gemakkelijk nog 100-200 mensen bijkomen.

Clantoolz was makkelijk om te beheren, ik moet me geen zorgen maken om hackpogingen ( mijn websites worden echt vaak gehacked ) omdat er geen publieke hacks/exploits bekend zijn voor het clantoolz platform.

Bij Clantoolz heb ik beperkte vrijheid, ik kan CSS wijzigen en html gebruiken waar ik wil. De navigatie is raar maar beter dan de originele bij clantoolz.

Het kan mogelijk zijn dat ik ooit overschakel naar naar PHPFusion, maar dan ben ik alles kwijt, duizenden posts, alle users zijn hun posts, hun rank alles kwijt, enz...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan