Archief - LAYOUT: thesis-site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

servi

Legacy Member
Graag jullie meningen,opmerkingen,... over deze layout die ik gemaakt heb voor mijn thesis-site ( let wel : dit is een site voor mijn thesis, de site is niet mijn thesis )

link : http://users.telenet.be/phlips/thesis/

*edit* aangepaste versies
1. http://users.telenet.be/phlips/thesis/v4/ ( header nog NIET uitgewerkt )
2. http://users.telenet.be/phlips/thesis/v5/ ( lichte variant )
3. http://users.telenet.be/phlips/thesis/v6/ ( layout feller gemaakt )


mijn thesis gaat over camerabewaking. Vermits de site gaat bekeken worden door vooral de vakgroep informatica van mijn department (die als site http://gonzo.hogent.be hebben ), heb ik het design toch ietwat rustig willen houden maar toch niet onaangenaam om naar te kijken.

Fr3aK

Legacy Member
Ik zou uw menu-items "display: block;" en een vaste width en height meegeven zodat ge niet alleen op de tekst kunt klikken maar ook op het deel daarrond.

Obliv`

Legacy Member
- code ziet er zeer goed uit, een pluim
- layout daarentegen kan me niet echt bekoren.
- te veel gebruik van gradients
- slecht uitgeknipt figuur van die camera
- de kleuren spreken me niet aan (subjectief)

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Code ziet er idd erg goed uit

Layout is eerder zwak.

- Slechte kleurenkeuze
- Lelijke gradients
- Achtergrond is zo dom grijs met echt lelijke shadows

Maarja, ik weet niet op wat er juist punten gegeven wordt.

orez

Legacy Member
servi, zoude beter ni eens photoshop beginnen gebruiken ipv paint... ;)

Neen, maar zoals gezegd, iets minder het gebruik van gradients toepassen (of toch minder opvallend).

en die display:block is ook een gegeven da wel nog mag toegepast worden.

Typhon`

Legacy Member
is sober maar zoals al gezegd is geweest;
- te veel gradients/shadows/glows; doe er een paar weg.
- achtergrond is te depressief nu, ik zou het lichter maken + de drop shadow van heel je layout mag wat minder opvallen.
- header is echt 'saai'

deadlock

Legacy Member
Je hebt last van divitis lijkt me.

Valideren zal je code wel doen, maar goed in elkaar zitten helemaal niet.

Voorbeeldje:
Code:
<div id="navigatie">
	<ul>
	    <li class="menu_item"><a href="#">Index</a></li>
	    <li class="menu_item"><a href="#">Screenshots</a></li>
	    <li class="menu_item_active"><a href="#">Downloads</a></li>
	    <li class="menu_item"><a href="#">Scriptie</a></li>
	    <li class="menu_item"><a href="#">Doelstellingen</a></li>
	</ul>
</div>
Kan je makkelijk herwerken naar
Code:
	<ul id="navigatie">
	    <li><a href="#">Index</a></li>
	    <li><a href="#">Screenshots</a></li>
	    <li class="active"><a href="#">Downloads</a></li>
	    <li><a href="#">Scriptie</a></li>
	    <li><a href="#">Doelstellingen</a></li>
	</ul>
Op deze manier kan je nog steeds al je elementen aanspreken.

Volgende code is ook "not done"
Code:
<div id="container">
	<div id="header">
		<div id="header_hoofd"></div>
		<div id="header_voet"></div>
	</div>
</div>
Een hoop divs, met niets erin ?!

servi

Legacy Member
bedankt voor de opmerkingen, ik heb de meeste opmerkingen in acht genomen en heb het volgende veranderd :

- het aantal gradients verminderd
- de kleuren een beetje anders gekozen
- structuur van site gewijzigd
- overbodige divs verwijderd ( uitzondering voor #container, als ik die weglaat geraakt FF in de war )
- display : block gebruikt bij links
- hover-effect compatibel gemaakt voor IE, momenteel met javascript, ik sta open voor betere suggesties. (ze moet wel werken in FF,IE,OP en KONQ )
- HEADER IS NOG NIET uitgewerkt, ik heb er nu een header gezet die min of meer wel de hoofdkleur moet duidelijk maken van de header.


- te veel gradients/shadows/glows; doe er een paar weg.
- achtergrond is te depressief nu, ik zou het lichter maken + de drop shadow van heel je layout mag wat minder opvallen.


curieus ik heb nergens shadows of glows gebruikt :)


graag jullie opmerkingen over deze nieuwe versie : http://users.telenet.be/phlips/thesis/v4/

edit een licht gewijzigde versie van de nieuwe versie : http://users.telenet.be/phlips/thesis/v5/

Brock

Legacy Member
- de text ( zowel in de navigatie als content ) zou ik beter laten uitkomen.
- css en xhtml validity clickable maken
- behoorlijk kaal nu, maar dat zal wel beteren met de header? :)
- text laten uitvullen
- iets meer margin aan de rechtkant van uw contentgedeelte

edit: uw geedite link naar de nieuwe versie is nog steeds een link naar de oude ;)

servi

Legacy Member
- de text ( zowel in de navigatie als content ) zou ik beter laten uitkomen.
heb hem wat donkerder gemaakt.
- css en xhtml validity clickable maken
gewijzigd
- behoorlijk kaal nu, maar dat zal wel beteren met de header? :)
ik hoop het ook :) - text laten uitvullen
gewijzigd
- iets meer margin aan de rechtkant van uw contentgedeelte

gewijzigd

edit: uw geedite link naar de nieuwe versie is nog steeds een link naar de oude ;)

gewijzigd.

Featherfoot

Legacy Member
Code is in mijn ogen idd goed.

Over uw layout. Versie 4 komt nogal flets over bij mij. Ook die achtergrond gradient zou ik kiezen voor ofwel een egale kleur of eventueel een pattern dat de boel wat levendiger maakt. Probeer er ook een fellere kleur in te stoppen.

www.colourlovers.com : mss vind je hier iets dat je wel leuk lijkt?

Brock

Legacy Member
servi zei:
- de text ( zowel in de navigatie als content ) zou ik beter laten uitkomen.
heb hem wat donkerder gemaakt.
- css en xhtml validity clickable maken
gewijzigd
- behoorlijk kaal nu, maar dat zal wel beteren met de header? :)
ik hoop het ook :) - text laten uitvullen
gewijzigd
- iets meer margin aan de rechtkant van uw contentgedeelte

gewijzigd

edit: uw geedite link naar de nieuwe versie is nog steeds een link naar de oude ;)

gewijzigd.

nu zou ik gewoon nog eens de navigatie bekijken. Het blauw is te veel overeenstemmend met het blauw van uw achtergrond.
De aanpassingen tot hiertoe vind ik zeker al een verbetering !

Brock

Legacy Member
servi zei:
aangezien er veel zijn die te kleuren te flets vinden, heb ik geprobeerd om het iets feller te maken :

http://users.telenet.be/phlips/v6/


te fel of nog steeds te flets ?

té "Not Found" ;)

edit: ik vind het allemaal wat te blauw eigenlijk. Al eens geprobeerd te spelen met andere kleur voor uw bg? ( of omgekeerd ).
Ik zou de kleur van uw bg ( maakt niet uit welke tint ) niet als een hoofdelement in het contentgedeelte laten terugkomen ( in dit geval: de navigatie ).

servi

Legacy Member
oops ik bedoel
http://users.telenet.be/phlips/thesis/v6/

( ik heb de link in vorige post ook aangepast )

edit :
Ik zou de kleur van uw bg ( maakt niet uit welke tint ) niet als een hoofdelement in het contentgedeelte laten terugkomen ( in dit geval: de navigatie ).

ik heb nu eens neutraal grijs gepakt als bg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan