Archief - Layout: Tibiawannabe's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Brock

Legacy Member
helemaal niet mooi !

- content is raar als je op mijn resolutie zit ( 1280x1024 )
- header is pokkelelijk. Vermijd zoveel mogelijk die bevelstuff uit photoshop
- spash is onnodig
- de layout verergerd nog als je ergens op klikt -> check in hogere resolutie dus !!!
- tabelborders weglaten
- leer css ( http://www.w3schools.com/css/default.asp )

Anoniem22

Legacy Member
Wat is Spash?

En die tabelborders zijn inderdaad lelijk als ge met Mozilla Firefox kijkt, maar als ge met IE de site bekijkt vind ik dat wel nog goed meevallen. Ik heb nog maar 7 lessen Dreamweave gehad, dus bekijk het vanaf een noobs point of view? :)

Dit is allemaal voorlopige layout, ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik een deftigere achtergrond krijg achter mijn hele hoofdtabel. En met Photoshop moet ik nog een mooie banner + knoppen maken. Baseer u dus niet op die banner want die is inderdaad pokkelelijk en de knoppen ook. Ik doe ook maar mijn best en weet zelf ook wel dat dit niet het mooiste zal zijn wat ik ervan kan maken maar het is al een beter begin dan mijn andere site van Belgica Alliance.

Anoniem22

Legacy Member
ik weet nog niet wat div's zijn maar als we dat eens gezien hebben in de les zal ik het zeker proberen toe te passen ;)

Zero Grav

Legacy Member
'k Betwijfel dat je dat ooit in de les gaat krijgen. Er zijn namelijk maar weinig htmlcurssusen waarbij de professoren up-to-date zijn over hun vak.

De splashpagina zou je niet alleen weg moeten laten, het gebruik van zo'n speciale afbeeldingen met die fonts kan je best achterwege laten. Allé, nu kan ik dat niet begrijpen dat iemand zoiets lelijks wilt gebruiken maar 'k heb het vroeger zelf nog gedaan. :p

Probeer je misschien wat minder toe te spitsen op het gebruik van afbeeldingen. En als je ze toch gebruikt probeer dan de kwaliteit wat op te krikken, ik spreek dan voornamelijk over dat "links" menuutje, daar gebeuren toch wat rare dingen met die tekst.

Voor de rest valt er nog niet zoveel over te zeggen. 'k Ben al blij dat de kleurenkeuze ietswat fatsoenlijk is. :-)

'k Denk dat de key bij deze site gewoon oefenen is. Je bent, als ik je laatste post zo lees, nog niet zolang bezig met webontwikkeling en de boodschap is dus feitelijk oefenen, oefenen en proberen etc.

Lo_fi

Legacy Member
TriMenToR zei:
Tip; probeer met div's te werken ipv met tabellen ;)

Leert u dus direct de goei methode aan.

Mag ik daar even aan twijfelen? Ik denk dat het waarschijnlijk niet fout is direct de correcte methode aan te leren maar in praktijk moet je vaak nog heel goed op de hoogte zijn van table-layout (al is het maar om die te kunnen debuggen).


Het is uiteraard hetzelfde verhaal met de mensen die vroeger heel dapper 'dos' gekregen hebben op school (waaronder ik) en daar nu in de doorsnee les informatica geen tijd meer aan besteed zal worden.. Moet je per se met tables 'fout' kunnen werken voor je aan div-positioning begint...?

ik heb er niet direct een antwoord op.

Anoniem22

Legacy Member
Ik heb html zelf ook nog geleerd maar dan spreek ik van 4 à 5 jaar geleden, en in dreamweaver gebruik ik deze taal alleen nog maar voor iets van javascripts tussen de codering te zetten. Voor die links weet ik dat daar iets is foutgelopen in photoshop vergeten op 96 Dpi in te stellen en ergens een foutje met de eerste link dat die text verandert. Die splash liet ik liefst wel staan, er gaat nog veel gewerkt worden aan de site en binnen een maand of 2 - 3 zal die splash verschillende vlaggen bevatten zodat de bezoekers een taal kunnen selecteren. De kleur vind ik zelf ook nog wel ok, maar ik wil ipv dat wit een soort strepen erlangs, zo'n schaduw effect, omdat wit is maar wit.

En ja binnekort gaan we eindelijk een beetje flash of swish zien en dan zal er wel iets moois van komen hoop ik. Dit is deel 1 van Dreamweaver, volgend semester volg ik Dreamweaver niv 2 als ik voor 1 slaag, maar dat zal wel zo zijn ;)

Quilombo

Legacy Member
met (x)html en css kan je ook al ferm schoon dinge maken ze, kzou daar toch eerst wa meer op oefenen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan