Archief - LAYOUT: voor portfolio

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomh

Legacy Member
"LAYOUT:" omdat het nog steeds niet gecodeerd is..

Mijn huidige site kan je hier zien.. Klik Hier
Niet veel aan, gewoon preview images en hier en daar kun je op klikken..

Kheb me wa bezig gehouden met iets nieuws,
- niet te zwaar
- overzichtelijk
- ik hou van hout style :D

Hier kan je hem bekijken
Klik Hier

Het gaat helemaal draaien op wordpress.

groeten, tom

Recipe4hate

Legacy Member
Ziet er zeker niet slecht uit, maar het geeft me een soort deja-vu gevoel.

orez

Legacy Member
't is een mooi design daar niet van, en heb er zeer weinig opmerkingen op, maar ik zou het niet gaan gebruiken als portfolio.

Eerder als een blog van je portfolio, als portfolio zou ik in dezelfde stijl blijven, maar het grafisch nog sterker maken.

(is natuurlijk mijn persoonlijke mening ;))

Zero Grav

Legacy Member
Zie kijk, voor u zal ik nog wel eens een langere post uit de kast halen.

Op het eerste zicht clean, doet wat het moet doen en dat zal het ook wel goed doen eens omgezet in een werkende wordpress-site. But still.. 'k Weet niet of het zo optimaal is om te gaan gebruiken.

Ik ben geen tegenstander van het gebruik van elementen die door anderen gemaakt werden. Ik moedig het zelfs aan, maar in dit geval is het geen goed idee. En dan heb ik het natuurlijk over die houten achtergrond die de halve wereldpopulatie ondertussen al minstens een dag op zijn desktop heeft gehad. Iedereen heeft em al gezien, iedereen weet waar het vandaan komt en daardoor vindt niemand het nog echt origineel. Daarbij zijn er verschillende amateuristische designers die u hier in voorgegaan zijn en het gebruik ervan nog meer een taboe gemaakt hebben.

Dan voor het element 'de felle kleur', één van de basiselementen waar elke site wel nood aan heeft. Ik vind het persoonlijk niet zo goed werken, maar de felle kleur is nooit één van mijn beste dingen geweest. Ik heb zo't gevoel dat ge een hele resem kleuren zijt afgegaan en dacht 'ok, rood komt er het beste uit.', and I'd agree.. Maar ik vind het er toch niet bijpassen. Het spring er uit op een negatieve manier.

Uw titel zou toch net iets voller mogen zijn om die kartelige randjes weg te werken. En ook al gewoon omdat uw header zo groot is dat ge maar zéér weinig ruimte gebruikt. Dit doet ge wellicht om het zeer grote contentgedeelte een beetje op te vangen.

Die copyrightlink is ook niet echt juist, al uw links zijn in het oranje en die in het groen. Ik heb ook vaak die neiging om contact net iets anders te maken maar het is gewoon absoluut niet logisch.

De Work pagina concreet dan, kan ik weinig over zeggen, ziet er vrij goed uit. Het is zeker al eerder gedaan, maar dat betekent niet dat ge die stijl niet meer kunt gebruiken. 'k Heb ze zelf ook al gebruikt. Hier past het rood trouwens alweer een pak beter.

De Blog daar ben ik wel volledig tegen, ge maakt daar een paar drastische fouten tegen de readability. Uw horizontale lijnen zouden een maximum van 12 à 15 woorden mogen hebben, over het algemeen zit ge bijna aan het dubbel. En dat merkt ge, lees zelf maar eens even een artikeltje door en ge voelt dat het gewoon niet fijn is. Dit is te wijten aan het feit dat ge een heel open en clean ontwerp gebruikt en die ruimte dan ook moet opvullen. Opteer ergens voor een 2de balkje met misschien wat links in of een archief, maar zo niet. Het heeft ook een effect op uw knop van 'read all', dit staat daar echt zo héél rechts. Als uw artikel kleiner in width was dan had ge zo'n mooi compact doosje om het zo te zeggen.

De contactpagina, vind ik ook altijd moeilijk om een titel voor te verzinnen. Maar bedenk u dat ge een site hebt die 'Tom Huveners' heet. Which is.. you.. which is one person. Daarmee is het niet logisch dat ge dan zegt "Drop us a message". En zelf ben ik er ook nog steeds niet uit of het nu dat speelse Engels moet zijn dat gij hier gebruikt (ik ook meestal) of nog net iets formelers.
Misschien ook de inputvakken nog een 3 à 5 pixels lager zetten, zou ik zelf eens moeten zien of het er beter uitziet of niet dan.
Bij uw contactinfo meer line-height, zeker. Het zou misschien ook niet misstaan als ge die stippellijn bij uw naam en het contact nog een 5tal pixes verlaagt en de contactinfo ook nog eens 5 pixels omlaag dan. Gewoon om de ruimte wat meer te vullen.
Wat die behänce en flickr daar doen weet ik niet echt, vooral omdat die behänce keiblurry is.

Pompidom

tomh

Legacy Member
amai, dikke post hier!
bedankt voor de comments en ook voor heel uw uitleg Zero:)

Kga eens wat zaken veranderen, kwas ook niet zeker over die kleur van de input fields in contact, maar kzie sffs wel, kga eens wat dingen aanpassen die je zoal aanhaalde

tomh

Legacy Member
- Kheb een eigen foto gebruikt voor in header,
- Footer aangepast (groen > rood)
- Contact wat aangepast, input naar onder, tekst links wat naar onder, behance/flickr buttons weg
- Blog beetje veranderd, archive/categories... meer moet er nie imo eigenlijk wou ik die er al niet hebben staan, maar zoals Zero_Grav zegt, dan ist te breed.
- tomhuveners in header dikker gezet

UPDATE LINK
www.tomhuveners.net/new1

Xavez

Legacy Member
Wel, I agree with ZG op het grootste deel van de punten. Verder wil ik ook nog even aanvullen dat

* de lijnhoogte van de blogposts ook wat hoger mag, alsook de breedte dus wat minder breed mag zoals ZG al aangaf. Ook het lettertype mag nog wel een puntje groter--ik neem aan dat as je iets gaat schrijven dat je ook wil dat mensen het effectief lezen, right? ;). Make it easy on the eyes, people are a lazy kind!
* de inputvakken bij contact gerust de standaardstijl van het OS mogen hebben ipv een volledig opgemaakt formulier
* het "clear fields" knopje volledig overbodig is en alleen maar voor frustratie kan zorgen. In geen enkele, maar dan ook geen enkele situatie is die knop logisch/bruikbaar/nuttig. Get rid of it ;)
* kleine details als een gsm-icoontje of iets dergelijks bij het telefoonnummer voor een finishing touch kunnen zorgen
* de header wel héél hoog is naar mijn mening :)
* ik precies toch "tomhuveners.net" zou uitlijnen met de rest van de content uiterst links (dus enkele px naar rechts verplaatsen)--ofwel het horizontale verschil tussen de uitersten van de headerelementen (rechts het menu en links het logo) en de uiterste contentelementen iets groter zou maken
* Capitals zijn voor een reden uitgevonden, namelijk leesbaarheid. I wouldn't omit using them if I were you :) (zie titels). Vergeet ook niet het verschil tussen Engels (English Titles Are Supposed To Be Capitalized Like So) en het Nederlands (Nederlandstalige titels volgen de regels voor doorlopende tekst, gelijk dit dus)

° Nice kleurenschema, real pleasure on the eyes!

Door de band genomen een potentieel goeie website. Werk de details nog wat uit en dit kan nog iets echt goed worden! :).


Oh en in verband met dat Engels: eigenlijk is "us" in het Engels een veelgebruikte hyperformele vorm om "we" te zeggen. Niet zo heel speels Engels dus :D. In ieder geval ben ik er wel van overtuigd dat "me" hier veel toepasselijker zou zijn :)

/edit: ondertussen heb je al wat aangepast maar bon, het meeste geldt nog =].

tomh

Legacy Member
straks nog deze updates doen dan:

Xavez zei:
* de lijnhoogte van de blogposts ook wat hoger mag, alsook de breedte dus wat minder breed mag zoals ZG al aangaf. Ook het lettertype mag nog wel een puntje groter--ik neem aan dat as je iets gaat schrijven dat je ook wil dat mensen het effectief lezen, right? ;). Make it easy on the eyes, people are a lazy kind!
kzal die pt. wat groter zetten. lijnhoogte? spatie tssn2 regels? zal ik ook wa hoger zetten.

Xavez zei:
* de inputvakken bij contact gerust de standaardstijl van het OS mogen hebben ipv een volledig opgemaakt formulier
is mss ook wel goed, maar oogt dat mooi tegenwoordig?

Xavez zei:
* het "clear fields" knopje volledig overbodig is en alleen maar voor frustratie kan zorgen. In geen enkele, maar dan ook geen enkele situatie is die knop logisch/bruikbaar/nuttig. Get rid of it ;)
trashed

Xavez zei:
* kleine details als een gsm-icoontje of iets dergelijks bij het telefoonnummer voor een finishing touch kunnen zorgen
! goed idee, straks eens zien voor iets te pixelen

Xavez zei:
* de header wel héél hoog is naar mijn mening :)
i like that :D :p

Xavez zei:
* ik precies toch "tomhuveners.net" zou uitlijnen met de rest van de content uiterst links (dus enkele px naar rechts verplaatsen)--ofwel het horizontale verschil tussen de uitersten van de headerelementen (rechts het menu en links het logo) en de uiterste contentelementen iets groter zou maken
ja was me ook opgevallen dat die naam meer naar links stond, gaat zeker meer naar rechts komen te staan

Xavez zei:
*-(English Titles Are Supposed To Be Capitalized Like So)
really? wist ik nie :p

Xavez zei:
° Nice kleurenschema, real pleasure on the eyes!

Dankuwel :D

j design

Legacy Member
verander terug naar de oude banner. Die was mooi.
Deze lijkt niet echt goed...

tomh

Legacy Member
j design zei:
verander terug naar de oude banner. Die was mooi.
Deze lijkt niet echt goed...

deze lijkt persoonlijker.. zoals de restzegt, die andere heeft iederen als wallpaper gehad al.

EDIT, kheb er wat vigentering bij gedaan, straks nieuwe update ff posten

tomh

Legacy Member
wa vinden de anderen ervan? nieuwe header pic beter als andere?

dendaak

Legacy Member
Sweet, als ge hem zo goed kunt integreren in Wordpress - bravo dan -. Ik had nl ook ne zeer mooie layout voor menne portfolio maar het coden & css'n heeft het anders gemaakt dat het niet meer zo mooi was maar 't ga nog goed naar mijn mening.

(Wordpress integratie moet ik dan ook nog wat leren.)
Uw layout is echt wel goed. (verder zoals de Xavez heeft gezegt lekker kleurenschema!)

LeSec

Legacy Member
tomhuveners zei:
Even mijn logo erop gezet ipv gewoon tekst in de header

Die header komt er bij mij echt zwaar slecht op Tom!

Ge hebt die precies int midden gespiegeld? Kzie gans die naad lopen, zou toch niet mogen! Tvalt echt hard op, alsge wilt neem ik screenshot anders..

En misschien een klein detail:
Alsge op "open project" klikt opent dat project in hetzelfde venster. Ik heb de gewoonte van alsek iets gezien heb dat gewoon weg te klikken dus dan kom ik ook nimeer op uw site uit en moet ik die terug openen enzo...
Misschien gewoon in nieuw venster laten openen?

Voor de rest is je kleurenschema heel zacht en goed gekozen vind ik, alles is erg goed leesbaar en dat vind ik het belangrijkste op een site :)

Nog een klein detail dat me nu opvalt:
Die copyright op elke pagina past precies niet zo goed vind ik. Het staat daar zo te staan precies, snap je?
Moest ge daar ook nog even over nadenken zou het nog beter zijn denk ik!

Nog een heeeel klein detail:
Bij contact hebben de achtergronden van de icoontjes bij mij niet dezelfde kleur als de achtergrond van je pagina, ze zijn wat lichter die icoontjes. (Klees de site in Safari)

En de link naar empservers werkt ook niet.

Khoop je daardoor al wat geholpen te hebben!

Maar overall zeer goede site! I like!

tomh

Legacy Member
The_Messenjah zei:
Die header komt er bij mij echt zwaar slecht op Tom!

Ge hebt die precies int midden gespiegeld? Kzie gans die naad lopen, zou toch niet mogen! Tvalt echt hard op, alsge wilt neem ik screenshot anders..

En misschien een klein detail:
Alsge op "open project" klikt opent dat project in hetzelfde venster. Ik heb de gewoonte van alsek iets gezien heb dat gewoon weg te klikken dus dan kom ik ook nimeer op uw site uit en moet ik die terug openen enzo...
Misschien gewoon in nieuw venster laten openen?

Voor de rest is je kleurenschema heel zacht en goed gekozen vind ik, alles is erg goed leesbaar en dat vind ik het belangrijkste op een site :)

Nog een klein detail dat me nu opvalt:
Die copyright op elke pagina past precies niet zo goed vind ik. Het staat daar zo te staan precies, snap je?
Moest ge daar ook nog even over nadenken zou het nog beter zijn denk ik!

Nog een heeeel klein detail:
Bij contact hebben de achtergronden van de icoontjes bij mij niet dezelfde kleur als de achtergrond van je pagina, ze zijn wat lichter die icoontjes. (Klees de site in Safari)

En de link naar empservers werkt ook niet.

Khoop je daardoor al wat geholpen te hebben!

Maar overall zeer goede site! I like!


Thanks voor de comments.
Die header, jah lol, gespiegeld zodat het fluid kon zijn.. eens zien als ik die "naad" aan de zijkant van browserscherm gezet krijg, en anders die foto opnieuw editen en opslaan.

Copyright staat toch altijd op elke page? :p maak ik zal hem wat aanpassen zo want em is nie hetzelfde als in psd.

de icoontjes, nu jet zegt, in FF ook.. zal ik fixen
De link naar Emp Servers werkt idd nog niet, die paljas is al 3weken ofzo bezig methet coden van die site :crazy:

Links in ander venster: goed idee, kzal dat doen.


Thanks :D:niceone:

LeSec

Legacy Member
tomhuveners zei:
Thanks voor de comments.
Die header, jah lol, gespiegeld zodat het fluid kon zijn.. eens zien als ik die "naad" aan de zijkant van browserscherm gezet krijg, en anders die foto opnieuw editen en opslaan.

Copyright staat toch altijd op elke page? :p maak ik zal hem wat aanpassen zo want em is nie hetzelfde als in psd.

de icoontjes, nu jet zegt, in FF ook.. zal ik fixen
De link naar Emp Servers werkt idd nog niet, die paljas is al 3weken ofzo bezig methet coden van die site :crazy:

Links in ander venster: goed idee, kzal dat doen.


Thanks :D:niceone:

Np,

http://graphicssoft.about.com/library/weekly/aa080499p2.htm
Hier is anders een tutorial die ik eens gevolgd heb voor seamless tiles te maken, gewoon wat foefelen met clone tool kan al wonderen doen, en is doenbaar op uw image denk ik!

Copyright staat er wel op maar kweetniet, het past precies niet bij de rest van je layout.

Succes nog
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan