Archief - LAYOUT: Website ComParts: online PC-Winkel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChroMe

Legacy Member
Wederom een projectje voor school

ComParts

Geef maar commentaar qua kleuren, compositie, leesbaarheid, ...
eventueel nieuwe ideëen

orez

Legacy Member
vul uw site eens op met typografie aub... (lorem ipsum bv...) dan kan er al een veel beter oordeel over geveld worden. (imho)

Rvl

Legacy Member
blauw in header valt nog mee, header redelijk leeg. Blauw in content en menu > redelijk slecht, voor de rest valt er niet veel te zeggen. Ik zou u design ook wel aanpassen want deze layouts is gewoon te basic en zo zijn er honderden van, probeer wat meer fleur in u layout te steke.
JAJA zelfs met css en html alleen kan je een mooie layout maken

ChroMe

Legacy Member
Beter zo? Heb het blauw van de content veranderd
Header pas ik later misschien nog wel aan... maar zit een beetje zonder inspiratie.

orez

Legacy Member
zoals ik al zei... vul eens uwen "blablabla" op met wat dummy tekst... in dees layout hier zal uwen typografie redelijk veel uitmaken, en het verschil maken tss een geslaagde en mislukte layout imho

voor dummytekst --> www.lipsum.com

verdeye

Legacy Member
Persoonlijke mening:
Website is simpel, in de zin dat alles duidelijk te vinden is (zou zijn).
Dus qua leesbaarheid is alles in orde,
De kleuren vindt ik niet meteen 'mooi' maar dat is idd persoonlijk.
De lichtblauwe achtergrond trekt me niet zo meteen aan.
Ook zou ik nog iets aan de header doen aangezien de naam van de website niet echt het centrale punt (aandachttrekker) is.
Hij zit er zo wat loosjes uit, avanceer het een beetje.

Algemene mening:
Een simpele website zonder veel tralala of grafische hoogstandjes,
genoeg waarschijnlijk voor een gebruiker die zich enkel wil informeren.
(wel heb ik het hier over de leesbaarheid) aangezien er nog geen informatie opstaat kan je nog niet afleiden of er een goede structuur inzit.

Ideëen:
Aangezien je menu vrij beperkt lijkt, zorg dat je met breadcrumbs werkt ... zo een linkes vanboven dat naar de diepte gang van je pagina wijst
vb
Producten >> Categorie 1 >> Product 5 >> Informatie

Bij uw contact ... als mensen informatie over ligging enz zoeken ... probeer het ergens in het begin van de pagina te zetten.
Contact geeft een idee om contact te leggen .. idd telefoon nummer en contact formuliertje.
En een plannetje waar de onderneming ligt ... altijd handig om mensen die de buurt kennen "Aah daar is dat ..." ;)

once again
cheers,

Tiet

Legacy Member
Op de een of andere manier kan ik horizontaal bewegen op u website. Ik denk niet dat dit de bedoeling is aangezien er geen verdere inhoud opstaat. Er staat geen scrollbalk, maar door op je scroller te drukken kan je horizontaal bewegen.

ChroMe

Legacy Member
Heel raar probleem, heb het bij mij getest in IE en FF en niets te merken....

koebeest

Legacy Member
wil je nu aub je site vullen met dummy tekst en orez niet gewoon negeren , dan kunnen we inderdaad een beter oordeel vellen

Quilombo

Legacy Member
ChroMe zei:
Heel raar probleem, heb het bij mij getest in IE en FF en niets te merken....


probeer het eens met uw pijltjes ;) (ff hier)
de kleuren zuigen wel
en de header is m.i. iets te saai en simpel

(ni da k et atm zelf beter zou kunne :x)

;)

greets kratz`

edit: aan t menu kan er ook nog iets verbeterd worden ma kweet ni goe wa :p

ChroMe

Legacy Member
idd met pijltjes wel maar hoe komt dat? de site is maar 760 pixels breed... raar

@ koebeest, orez: Momenteel ben ik nog niet dagelijks bezig met deze site omdat het een examentaak is die pas eind januari af moet zijn en zit volop in andere examens...

Grtz

ChroMe

Legacy Member
Site ge-update, je kan niet meer met de pijltjes over en weer bewegen, de inhoud staat er grotendeels in, enkel de homepage nog

ToDo:
- Banner wat mooier maken
- Homepage inhoud invullen
- Naar jullie commentaren luisteren en eventueel nog dingen aanpassen

Grtz

ChroMe

Legacy Member
Zo ga ik hem tot hiertoe afgeven zoals hij nu is, alles XHTML 1.0 conform gemaakt, banner beetje aangepast...

Comments?

Grtz

Rvl

Legacy Member
voor mij heft de site nog altijd geen echte uitstraling. Ik zie nergens het thema pc winkel in terugkomen en het kleurenschema is me iets te "fel". In principe is u website zeker niet slecht opgebouwd en is de structuur mooi maar de layout klopt gewoon niet echt met wat je wil proberen voor te stellen. Mensen gaan bijvoorbeeld minder geneigd zijn om hier iets te kopen in vergelijking met bijvoorbeeld www.tones.be

koebeest

Legacy Member
uw lettertype is wa overdreven groot :s ?! Is dit normaal , heb al geken bij beeld en men lettergrootte staat toch op normaal hoor

Erlend

Legacy Member
- Tables - Yuk!
- Inline Css mixed in html.
- Css opkuisen AUB.
- Text-align: center - Zo centreren doe je niet.

Xhtml conform vind ik dus wat bullshit.

bRahms

Legacy Member
Alles wat opmaak is, moet in CSS. Die text-align, bgcolor etc.. is dus allemaal inline geschreven en moet in CSS staan. Of die nu inline of linked is, daar beslis je zelf over.

Indien je vaak hetzelfde gebruikt, gebruik dan linked, maar voor kleine websites en niet veel voorkomende CSS mag je die gerust inline schrijven. Een ietwat overroepen reactie van Erlend dus.

Erlend

Legacy Member
Op deze manier geef je een foute boodschap mee. Of je website nu
groot of klein is en of die css nu veel of niet veel voorkomt het is
helemaal niet aangewezen op zelf 'kleine dingetjes' inline te gaan plaatsen.

Moest het hier nu gaan om voor een specifieke img een bordertje weg te laten bijvoorbeeld.
Dat is heel wat anders tegenover nu.

Zijn class inhoud vb. hij werkt dan met een class maar toch geeft
hij zijn achtergrond kleur inline mee terwijl die class doorheen heel de
website voorkomt.

Het wordt heel verwarrend als je mixed gaat beginnen werken en zeker
in een table layout. Nu de website maakt grotendeels gebruik van de
externe css, het gaat hier gewoon om die enkele dingen die er nog
bij zouden moeten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan