Archief - Opleiding tekenen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cat_Organs

Legacy Member
Beste mensen, misschien zitten hier enkele studenten die mij kunnen helpen. Ik zoek momenteel info in verband met hogere opleidingen vrij tekenen en verwante opleidingen, maar ik vind niet echt veel noemenswaardige informatie.

Ik heb namelijk informatie gevonden over de K.A.S.K. in Gent, opleiding tekenen, maar aan a.d.h.v. hun voorgestelde tekeningen hebben deze mij niet echt kunnen overtuigen. Ik vond sommige tekeningen nogal kinderlijk

Verder is er Artesis in Antwerpen, opleiding vrije grafiek, maar ik vind nergens voorbeelden van werken.

Ook in verband met de verdere beroepskeuze zijn ze zeer vaag.

Dus als iemand een andere school weet, of een andere opleiding waarbij tekenen ook belangrijk is, gelieve een link of een woordje uitleg te posten, waarvoor dank.

Zelf heb ik een hogere opleiding tot Grafisch Ontwerper en al wat ervaring in de private sector achter de rug. Hierdoor kan ik zeggen dat ik de opleiding toffer vond dan het echte werk, waarbij ik uiteindelijk niet veel mocht tekenen (wat wel een onderdeel was van men aanwerving).

TiB0

Legacy Member
In Antwerpen kan je op Sint-Lucas (onderdeel van de Karel de Grote-Hogeschool) Illustratieve Vormgeving, Grafische Vormgeving, Grafiek, Schilderkunst, etc volgen.

ik hoop dat dat helpt
(ik ben ook aan't denken om iets in die richting te doen, ik teken veel te graag, studeer te weinig en heb een beetje te veel fantasie voor de richting die ik nu volg, maar ga toch eerst minstens m'n bachelor proberen te halen, nu ik toch bezig ben is't onnozel om te stoppen :sad: )

Cat_Organs

Legacy Member
je hebt gelijk, op het einde je jaren weggooien zou dom zijn. Ik moet zeggen dat die illustratieve vormgeving wel iets heeft.

Ik heb hier een beetje op de verkeerde moment gepost denk ik. Tijden de feestdagen, weinig volk online dan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan