Archief - OTHER: Airport DataBase

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NfERnO

Legacy Member
De Airport DataBase is 'n project/opdracht da ik en ne maat uit m'n klas in elkander hebben gestoken voor 't vak Databases. (figures...) We hebben er vandaag een korte presentatie over kunnen geven (en was tevens het laatste examen, yay! ^^), en denk wel da't best goed meeviel.
Enfin, 'k wou zomaar eens weten wa jullie van de site vinden.

Wat hield de opdracht in? Het komt neer op een database maken (in Oracle) met allerhande data over vluchten, vliegtuigen, luchtvaartmaatchappijen, ... en vervolgens die database vanuit een webinterface, de site dus, te besturen. Het voornaamste is dat je een serie bepaalde vragen (queries) aan je database kan vragen.

Hier is de link:
http://adrem.ua.ac.be/~dbcurs10

Om de projectjes van de andere groepen te bekijken hoef je het getal 10 in de url maar door een cijfer tussen 1 en 17 te vervangen; 17 groepen dus

Heb in onze site al twee minieme foutjes ontdekt:
-De lijst op de indexpagina is beetje out-of-date; zijn ondertss paar extra features toegevoegd op de site...
-De pagina met de zoekinterface is niet W3C-valid, domweg omda'k het cols-attribuut bij da tekstvak onderaan heb weggelaten...

Die foutjes zullen er immer en altijd blijven staan, omdat wij al sinds de deadline van die opdracht niemeer op die server mogen.

Ik wilde gewoon maar ff weten wat jullie ervan vinden; dus ehm, gooi't er maar uit. :)

Edit: Oh ja, mss da jullie ook die presentatie willen bekijken; heb ze in .ppt-formaat online gegooid; ze staat hier:
http://users.pandora.be/nferno/TEMP/ADB_Presentatie.ppt

Brock

Legacy Member
Het eerste wat me opvalt zijn de hoeveelheid aan horizontale lijnen ( ik tel er 10 ). Dit komt nogal verwarrend over daar ik toch even de navigatie daartussen heb moeten zoeken :)

Verder is het een heel basic website met maar weinig elementen die het woord layout waardig zijn ( alles onder elkaar, gescheiden door wat lijnen ). Maar dit zal wel volstaan voor de functies van een database te showen zeker? :)

NfERnO

Legacy Member
Hey ja, nog niet op gelet, eiluk best veel horiz. lijntjes... (hoewel lijntjes 2-4 toch ni zo hard u aandacht trekken vin'k...)

En ja, dit volsta zeker wel om'n database te showen... hunne voorbeeldinterface bestaat gewoon uit deze 2 pags:
http://www.adrem.ua.ac.be/courses/db1/interface.html
om te zoeken, en:
http://www.adrem.ua.ac.be/courses/db1/zoek.html
voor de resultaten.

Ze zeiden al van in't begin dazze geen punten gingen geven op't uiterlijk van de site, ma da hem'k schoon aan m'n laars gelapt zulle... :)

Brock

Legacy Member
NfERnO zei:
Hey ja, nog niet op gelet, eiluk best veel horiz. lijntjes... (hoewel lijntjes 2-4 toch ni zo hard u aandacht trekken vin'k...)

En ja, dit volsta zeker wel om'n database te showen... hunne voorbeeldinterface bestaat gewoon uit deze 2 pags:
http://www.adrem.ua.ac.be/courses/db1/interface.html
om te zoeken, en:
http://www.adrem.ua.ac.be/courses/db1/zoek.html
voor de resultaten.

Ze zeiden al van in't begin dazze geen punten gingen geven op't uiterlijk van de site, ma da hem'k schoon aan m'n laars gelapt zulle... :)

deed ik ook ( pierot tip :love: ) en dat doet, ook al geven ze er geen punten op, veel voor uw presentatie. Onbewust kijken ze daar toch naar en gaan ze sneller punten geven. Altijd alles geven is de boodschap en de correcte instelling ! :):niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan