Archief - OTHER: Artsjok.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Morre1977

Legacy Member
Bigbuddha zei:
'k Veronderstel dat je een designer bent die wat is gaan scripten? dat merk je.
Het omgekeerde is ook waar hoor. Van een developper die gaat in flash werken is het resultaat meestal een technisch goeie site die visueel op niks trekt.

inderdaad, ik ben trouwens al blij dat ik alles kan laten werken naar behoren.

blaZe

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Ik gok op soThink ;)
tools of the trade zullen we maar zeggen. 'k zou bijna zeggen, use it, don't abuse it.

telltarget staat in "the book of ancient flash scripting" ondertussen denk ik ;)

In verband met de techniek, heb je het geluk, dat flash compiled. Dus een .swf overhoudt.
Hier werkt alles (ongeveer) naar behoren. De gebruiker weet uiteindelijk niets van je oude code. Beroepsmisvorming van blaZe en mezelf denk ik.

gene soThink ;) en is ook geen tooltje dat je zomaar kan vastkrijgen.
ik heb dit van het werk uit toen dat we plagiaat zagen op onze content.

zo eens decompilen en bewijzen verzamelen laat je al wat sterker in je schoenen staat.

maar bon, voor eenvoudig stuff werkt dat heel goed - maar dan kan ik er weinig mee doen als denkt aan rippen want de uitgebreidere applicaties of games in flash zijn vaak beveiligd of geven een messy *.FLA file.

maar ik deed het hier vooral omdat ik op je andere sites al merkte dat als het te technisch werd (gastenboeken/gallery's) je greep naar html-achtige oplossingen.

en aangezien je in 'bijberoep' bent (zeg maar gewoon in't zwart :) ) wou ik de professionaliteit eens van naderbij bekijken en zien of mijn waarnemingen correct waren.

nu je klanten mss via, via zijn kom je daar nog mee weg maar bij de eerste onafhankelijk klant met een beetje eisen ga je toch in de knoei komen vrees ik.

maar laat het je niet beletten :)

Morre1977

Legacy Member
nah het is ook niet mijn bedoeling om supergrote klanten aan de haak te slaan of om superrijk te worden. Ik heb gewoon de kans gehad om een paar leuke projecten te doen, en deze mensen waren hier zeer tevreden mee, en hetgeen ik ermee verdien is mooi meegenomen. Er is markt genoeg voor simpele maar mooi ogende websites voor de bakker om de hoek ! De meeste van die kleine websites zijn nu nog spuuglelijke html paginas met geen enkel oog voor design.

En moest een klant toch uitdrukkelijk vragen om een gallery ofzo in flash te hebben zal dit ook geen probleem zijn, er staan tutorials genoeg op het net die alles haarfijn uitleggen, ik moet gewoon de tijd nemen om dit eens van dichterbij te bekijken. en lukt het me niet, zijn er nog altijd mensen waar ik mee zou kunnen samenwerken he :)

Nu je het zegt, het project waar ik nu aan bezig ben leent zich perfect om een gallery in flash te integreren, ik zal dit dan maar eens proberen en het resultaat hier later posten ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan