Archief - OTHER: Find A Gameserver.com

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[ImpacT]

Legacy Member
't Is al eventje geleden dat ik hier nog iets van mij heb laten horen en dat heeft misschien ergens zijn redenen. 't Heeft mij wat meer dan 12 maanden gekost maar m'n project is nu eindelijk klaar en ik zou graag weten wat jullie ervan vinden, layout dan, enige tips etc... En natuurlijk is het ook een manier om jullie van deze nieuwe tool voor de community gebruik te maken.

LINK : Find A Gameserver.com

Have fun zou ik zo zeggen. De hele uitleg van het project vind je op de website.
Greetz
imp4ct

[ImpacT]

Legacy Member
Weet het, is al de 3de keer vandaag dat hij een server error geef, ik heb gemailed naar mijn hosting provider (1-eurohost / stone-is), ik hoop dat ze het snel oplossen want ik ben hier echt niet mee opgezet.

*update*
terug online

Zero Grav

Legacy Member
Algemene feeling die ik over de site heb is dat ze bijlange nog niet klaar is. Dat ze afwerking mist en dat er een kleurtje teweinig op je palet aanwezig is.
Nogal een sterk gevoel van: "Just another gamesite, nothing more.. maybe even a bit less".

Misschien was je main menu beter op de plaats gekomen waar nu advertising staat en zou advertising beter onder de rest van die linkermenu's komen, is iets typischer voor een game-related site in mijn ogen.. Ow, er staan blijkbaar al adds onder dat menu, misschien rechts dan? In plaats van die google adds.. Beetje veel adds op je pagina precies.

Volgens mij is er trouwens iets mis met het pixelfontje dat je gebruikt in je menu, het is totaal niet prettig om te lezen en in de ene titel ziet het er lichtgrijs uit en in de andere knalwit.

Over het algemeen vind ik de teksten eigenlijk niet prettig om te lezen, dunno, ben wel een fan van verdana maar de typografie is hier redelijk verkeerd uitgewerkt, misschien wat teveel contrast ofzo, iets zit toch niet juist volgens mij.

Er is ook niets wat er echt uitspringt, je titeltjes zijn wel zichtbaar maar ze zijn echt *part of the layout* waardoor je er nogal vlug gaat overkijken.

[ImpacT]

Legacy Member
Zero Grav, altijd eerlijk en goede kritiek, ik hou hem zeker bij.
Maar wat ik wel even wil weten is op welke resolutie je de site bekijkt, want ik kan me inbeelden dat op een hoge resolutie die pixel-font images waarschijnlijk niet zo geweldig zijn, daar geef ik je gelijk in.

Zero Grav

Legacy Member
1280*1024, achja, ik kom altijd grof over terwijl ik het vaak helemaal niet zo bedoel.

[ImpacT]

Legacy Member
Vond het helemaal niet grof hoor Zero Grav, want je opmerkingen zijn terecht en hebben ook een reden.
Dit is zeker iets dat we in het achterhoofd zullen houden wanneer we een restyle doen ofzo.

DieselPower

Legacy Member
Zero Grav zei:
Beetje veel adds op je pagina

Zero Grav zei:
Volgens mij is er trouwens iets mis met het pixelfontje dat je gebruikt in je menu, het is totaal niet prettig om te lezen en in de ene titel ziet het er lichtgrijs uit en in de andere knalwit.
Dat komt door de kleurtjes die rondom staan, naam ontglipt me even

Verdana is meer geschikt om kleiner te gaan, imo. Maar probeert wa uit eh ;)

Disa

Legacy Member
Kvind het best wel een goede site, msch dat je het font van het menu 1pxtje groter zou kunnen zetten?

Bij de search zou ik de supported games ofwel in één lange lijst zetten met de namen van de games erbij. Ofwel de pictogrammen van de games wat groter maken. Nu is het nogal een beetje onduidelijk. :)

*EDIT: nvm tligt pcies aan opera, uw pics staan nogal wanordelijk. (dit dus)


Disa

Rvl

Legacy Member
Zoals al eerder gezegd, er ontbreekt nog een kleur op u site. Deze kleur moet de eentonigheid op u site proberen te doorbreken. Het tweede wat direct opvalt is u header met daaronder direct een banner. Doe die banner liefst weg want hij verpest zowat de layout en waarom banner naar u eigen site zetten? Enkel maar verlies van belangrijke space dat je daarmee bekomt. De html ziet er ook niet al te zuiver uit maar kan er mee door. Voor de rest ziet het er wel in orde uit.
images van man/vrouw bij crew zelfde als van sk gaming?
Wat me verder aan toegankelijkheid stoort is dat de hoofdzaak van u site precies verdoken zit. Overal zie je wel links voor naar sponsors / wij zoeken sponsors / partners / advertisements / google adds maar het essentiele van de website is een beetje verdoken. Ik zou dit dus in u index verwerken (een soort van quick search, advanced search moet je dan wel naar een andere pagina gaan). (die plaats heb je gemakkelijk als je u banner die onnutig is verwijderd.

Brock

Legacy Member
phieuw, voor een zoeksite moest ik wel al even zoeken waar ik iets kon zoeken.
Uw zoekfunctie moet duidelijker zijn en de 200 links onder findagameserver.com kunnen bena teruggebracht worden tot 1 á 2 links.

Ik heb het gevoel dat veel mensen gaan wegklikken na deze site te hebben gezien. Het lijkt nogal sterk op een clansite en het zoeken komt op het eerste zicht maar op de 2e plaats. ( aangezien je eer nog forum/register/etc heb ).
Indien ik een gameserver nodig zou hebben wil ik de pagina openen en direct kunnen beginnen zoeken. Van forum/register en andere ontelbare contact/info links moet ik allemaal niet weten.

Kort samengevat: get to the point, niettegenstaande uw url-naam weinig tot de verbeelding overlaat, is het niet direct duidelijk wat voor site dit nu eigenlijk is.

Rvl

Legacy Member
gametiger.com is een goed voorbeeld van to the point, maar hun design mag wel iets mooier imo;).

0n3Liner

Legacy Member
gametiger is compleet kapot gegaan, vroeger was dat mooi en ze hebben alles totaal in de soep gedraaid

[ImpacT]

Legacy Member
Disa zei:
Kvind het best wel een goede site, msch dat je het font van het menu 1pxtje groter zou kunnen zetten?

Bij de search zou ik de supported games ofwel in één lange lijst zetten met de namen van de games erbij. Ofwel de pictogrammen van de games wat groter maken. Nu is het nogal een beetje onduidelijk. :)

*EDIT: nvm tligt pcies aan opera, uw pics staan nogal wanordelijk. (dit dus)


Disa

TIP : ga eens met je muis op een icoontje staan en zie wat er dan gebeurd :)

Rvl

Legacy Member
Tip: dit is hier niet de bedoeling van. Anders kan je bij wijze van spreken ook allemaal zwarte blokjes zetten en daar overal een title aan geven. De icoontjes moeten inderdaad duidelijker zijn zodat mensen direct weten wat ze willen en niet eerst hun vergrootglas gaan halen eer ze die icoontjes normaal kunnen bekijken. Wat disa zegt is ook een van de belangrijkste aandachtspunten aangezien u heel site hier op gebaseerd is.

Blue Thunder

Legacy Member
nuja daar kan je wel een punt hebben, maar als gamer herken je meestal wel het icoontje van het game dat je speelt, alé ik heb er toch geen probleem mee om het Enemy Territory, Far Cry en America's Army icoontje uit te halen. Ik ben er zeker van dat de Counter Striker spelers ook wel direct zien welk ze moeten, net zoals de Call of Duty spelers

Rvl

Legacy Member
dus het is enkel voor mensen die iets of wa goeie ogen hebben want mensen die wat problemen met hun ogen hebben kunnen het volgens mij toch niet zien aangezien dat ik het zo +- kan onderscheiden. Duidelijkheid men vriend, duidelijkheid is alles. Het principe werkt zo: klik > klik > klik > uitkomst. En niet klik > zoek > klik > klik > uitkomst. Het zoeken erbij kunt ge best vermijden als het gemakkelijk te vermijden valt.;)

[ImpacT]

Legacy Member
Je moet ook wel dit begrijpen, als ik hier icoontjes van 20x20 ga zetten dan heb ik een imens grootte plaats, eigenlijk is dan de helft van je scherm gevuld met icoontjes om het zo te zeggen. We ondersteunen meer dan 70 games, en er komen er altijd bij, t'is vaak niet dat er vlug verdwijnen.

Maar je hebt een punt, ik heb hier zelf ook over nagedacht maar het kan nu eigenlijk niet echt anders en zoals hierboven ook gezegd, gamers halen heel snel hun icoontje eruit. Trouwens op ClanBase zijn de icoontjes van dezelfde grootte, ok daar staat wel de naam erachter maar ze hebben ook lijstjes en daar klaagt niemand over, nu jah t'is maar hoe je het bekijkt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan