Archief - OTHER: fuif site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

El_L4mor

Legacy Member
Yo,

ik ben bezig met de laatste hand te leggen aan de site voor onze scoutsfuif. Ik heb 1 pagina online gezet voor een sitecheck :), de pagina over de dj's. Het enige dat nog niet af is, is het menu (wiewatwaarhoewanneer bovenaan de pagina, als je op een ander woord klikt ga je naar de andere pagina en wordt dat woord rood).

http://www.desperwer.be/fuifz/wie.html

shoot!

edit: het menu is afgewerkt, en ik ben de andere pagina's aan het klaarstomen

A3g0nis

Legacy Member
ik zou de foto wat hoger zetten, zodat de onderkant van de tekst op gelijke hoogte komt met de onderkant van de foto.
in feite, waarom zet je hem niet helemaal bovenaan?

je menu valt ook niet echt op. had je het niet vermeld in de beginpost, ik had niet geweten dat het en menu was, maar eerder gegokt op een ondertitel ofzo.

El_L4mor

Legacy Member
die foto heb ik daar maar in een rapke neergezet om geen blanco site check te moeten doen ;). Maar in de finale versie zal ik die wel op een meer prominente plaats zetten.

En je opmerking in verband met het menu, ik zal de lettergrootte iets opkrikken zodat dit duidelijker wordt.

Steffo

Legacy Member
Offtopic naam is wel niet echt creatief fosmozz, lijkt toch wel sterk op kozzmozz hé..

El_L4mor

Legacy Member
Steffo zei:
Offtopic naam is wel niet echt creatief fosmozz, lijkt toch wel sterk op kozzmozz hé..

da's de bedoeling he ;). Maar ik heb de naam niet gekozen dus dat doet er nie toe :)

onderhond

Legacy Member
Wat men hierboven over het menu zei is zeker waar. Valt te weinig op.

Verder had ik ook het gevoel dat de gekleurde woorden (Mr.Snu and Sir Matthew) in de tekst klikbaar zouden zijn. Iets wat blijkbaar niet het geval was.

En om nog wat over technische zaken te zeuren, de class "content" op de p tag is overbodig en sowieso niet aan te raden als je als met een id "content" zit (maar da's persoonlijk). Verder ook beter geen font tags gebrujiken. Aangezien je de naam aandacht wil geven (emphasis) gebruik je beter gewoon em-tags

Grootste issue is eigenlijk nog het menu, dat niet lijkt te werken zonder javascript. Waarom niet gewoon a-tags ipv javascript te gebruiken ? En om het helemaal af te maken, zet je het menu best nog in een ul/li

Maar da's vooral veel technische kritiek. Vind de site qua uitstraling erg geslaagd.

El_L4mor

Legacy Member
onderhond zei:
Grootste issue is eigenlijk nog het menu, dat niet lijkt te werken zonder javascript. Waarom niet gewoon a-tags ipv javascript te gebruiken ? En om het helemaal af te maken, zet je het menu best nog in een ul/li

Het menu gaat nog helemaal herscript worden met ajax, want er komt nog een (klein) mp3 spelertje bij op de site (maar dit gaat alleen een mute knop hebben, dus is op design vlak niet zo wereldschokkend). Waarom ajax? Omdat de muziek zou blijven spelen, en niet telkens stopt als je naar een andere pagina gaat. Daarmee dat ik nu nog niet veel aandacht besteed heb aan de code van het menu. Ik ga zeker met een ul enzo werken.

dat het menu niet genoeg opvalt, daar ga ik mssn nog een mouw aan passen

onderhond zei:
Maar da's vooral veel technische kritiek. Vind de site qua uitstraling erg geslaagd.

thanks :), en ik zal de komende tijd je 'technische kritiek' proberen toe te passen!

onderhond

Legacy Member
El_L4mor zei:
Waarom ajax? Omdat de muziek zou blijven spelen, en niet telkens stopt als je naar een andere pagina gaat. Daarmee dat ik nu nog niet veel aandacht besteed heb aan de code van het menu. Ik ga zeker met een ul enzo werken.
Beschouw het dan als uitdaging om aan progressive enhancement te doen. Gewoon lekker met a-tags werken en zij die javascript hebben kunnen genieten van de ajax implementatie.

Mensen zonder javascript hebben dan jammer genoeg geen vloeiende muziek maar kunnen wél naar andere paginas. Denk dat ze daar iets dankbaarder voor zullen zijn :)

Recipe4hate

Legacy Member
Is dit normaal? Zit op Firefox 2.0 met 1920-1200 resolutie.
fosmz.JPG

El_L4mor

Legacy Member
niet normaal... wel vreemd dat dat enkel op zo'n hoge resultie's voorkomt :s
ik zal eens kijken hoe ik dat kan verhelpen

thx!

Kreative88

Legacy Member
Plaats in je css dat die scrollbar altijd zichtbaar is(het is jammer als de pagina telkens een beetje verspringt).

Devastate

Legacy Member
tmagus zei:
Heb ik hier ook ze... op 1680*1050 en enkel en alleen op de Wie pagina...

komt wss door de float op de image erboven, en geen clear:both :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan