Archief - OTHER: NanoFoods - GIP

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cycloon

Legacy Member
Helvetica zei:
Je kan verwachten dat mensen er opmerking opgeven, maar iedereen moet ergens beginnen, en je verwacht datt mensen een beetje verstand hebben en zich een beetje volwassen gedragen. Heb je dan echt niets beters te doen?
en dat doe je ook zeker niet als het voor een GIP is.

Wat verwacht jij dan van een GIP van het 6de jaar ? hebt gij multimedia gedaan? ik denk dat de gip in SISA wel een pak zwaarder was dan bv multimedia in mechelen, en die site was ook lang niet het enige wat we moesten doen.

schraaaaaaal

Blijkbaar hebben sommige mensen daar wel plezier in. Maar zoals xavez zegt kan je het ofwel goed doen, ofwel beter helemaal niet. Als daar 1 van die leerkrachten ook maar iets van PHP kent dan valt die persoon toch hard door de mand. Want als het enkel de bedoeling was om dit te doen:

Tweede vereiste was php gekoppeld aan een database, het gebruik van queries, sessions en een zoekfunctie.

Dan was er genoeg geweest met gewoon een mysql_connect() uit te voeren, ergens $_SESSION['sessiestuff']="hoi" en dan nog ergens een querietje uit te voeren. Je kan toch minstens voor wat afschermingen zorgen? Ffs het is maar enkel te checken of ge al dan niet admin zijt, en al dan niet uw eigen account aan het editen zijt. Er wordt zelf niet gechecked of de persoon uberhaupt ingelogd is :wtf:

Devastate

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Dan was er genoeg geweest met gewoon een mysql_connect() uit te voeren, ergens $_SESSION['sessiestuff']="hoi" en dan nog ergens een querietje uit te voeren. Je kan toch minstens voor wat afschermingen zorgen? Ffs het is maar enkel te checken of ge al dan niet admin zijt, en al dan niet uw eigen account aan het editen zijt. Er wordt zelf niet gechecked of de persoon uberhaupt ingelogd is :wtf:


das wel een grote fout ja..

pay&go

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Als daar 1 van die leerkrachten ook maar iets van PHP kent dan valt die persoon toch hard door de mand.

Hier spring ik toch even tussen. De leerkracht die PHP geeft in de richting multimedia-technieken op SISA is niet onbekwaam te noemen. Haar voorganger is een ander verhaal, maar ik kan persoonlijk getuigen dat ze met veel geduld en kennis van zaken de gastjes van het 6de middelbaar toch tot enig niveau kan krijgen wat betreft PHP op slechts een 8-tal maanden. Ok, de beveiliging is niet top, het is dan ook niet de hoofdzaak. Het is de bedoeling dat ze leren dat je met PHP in staat bent beveiligingen uit te voeren en rechten kan opleggen aan verschillende soorten gebruikers en duizend en één andere dingen.

Let ook vooral op met commentaar inzake bekwaamheden. Zeker wanneer je de lessen niet bijgewoont hebt of de personen in kwestie amper kent.

my 2 cents,

Cycloon

Legacy Member
Waar heb ik gezegd dat de leerkracht onbekwaam zou zijn? Laat staan dat de TS ook maar iets gezegd heeft over welke richting hij volgt :)

pay&go

Legacy Member
Cyc1oon zei:
Waar heb ik gezegd dat de leerkracht onbekwaam zou zijn? Laat staan dat de TS ook maar iets gezegd heeft over welke richting hij volgt :)

Uw toon doet wel vermoeden. Als ook:

Cyc1oon zei:
En dit moet dan een GIP voorstellen? Ik heb toch soms echt zwaar mijn bedenkingen bij sommige scholen/personen.


Wat de school/richting betreft. Daar heeft de TS inderdaad niets over gezegd, maar als je de thread leest wordt er door Helvetica al vermeld dat het hier over SISA gaat én daar ik het ook met zekerheid gewoon weet. :)

Helvetica

Legacy Member
ja we hebben op een korte tijd veel geleerd over php. op het einde van het 5de jaar was het enige wat wij konnen een site maken in tabellen.

Xavez zei:
Ofwel doe je php en doe je het tegoei, ofwel doe je het niet. Halve opleidingen zijn voor niks goed imo :).

halve opleiding? ik denk dat sisa één van de betere scholen is voor multimedia, het zijn ook maar 2 jaar, als je weet dat ze in het eerste jaar rekening moeten houden met mensen die bv nog nooit photoshop hebben open gehad.

dendaak

Legacy Member
SISA is DE school voor multimedia t.o.v. TSM (nog 3 weken en ik hoop weg te zijn van TSM)

Dr. Cosmo

Legacy Member
Heil SISA! >.<

omg ze gasten, dwaal ies niet zo af :/ Het punt is dat zijn beveiliging op niets trok.. Misschien had hij dan beter geen php gebruikt (was ook geen vereiste dacht ik). Het design daarentegen vond ik wel bijzonder knap. Mooi werk! Hier en daar konden wel nog enkele puntjes verbeterd worden (zoals eerder aangehaald; die hover in het menu, ook de titeltjes vond ik niets zo goed, en nog wat andere zaken).

zwerver

Legacy Member
wardkennes zei:
SISA is DE school voor multimedia t.o.v. TSM (nog 3 weken en ik hoop weg te zijn van TSM)
Over de school: click

Er was gewoon veel aan te merken op de site (technisch), en de TS post hier om commentaar te krijgen.

Xavez

Legacy Member
Helvetica zei:
halve opleiding? ik denk dat sisa één van de betere scholen is voor multimedia, het zijn ook maar 2 jaar, als je weet dat ze in het eerste jaar rekening moeten houden met mensen die bv nog nooit photoshop hebben open gehad.

Okay, let me rephrase dat: half werk is voor niks goed.

Helvetica

Legacy Member
Dr. Cosmo zei:
Heil SISA! >.<

omg ze gasten, dwaal ies niet zo af :/ Het punt is dat zijn beveiliging op niets trok.. Misschien had hij dan beter geen php gebruikt (was ook geen vereiste dacht ik). Het design daarentegen vond ik wel bijzonder knap. Mooi werk! Hier en daar konden wel nog enkele puntjes verbeterd worden (zoals eerder aangehaald; die hover in het menu, ook de titeltjes vond ik niets zo goed, en nog wat andere zaken).

PHP was wel een vereiste, en het laatste half jaar was super druk, hoeveel werk dat wij hebben gehad was niet te schatten. En om dan in onze vrije tijd (die we amper hadden) nog eens zelfstudie PHP te doen voor de beveiliging :wtf: Wij zijn dan wel Multimedia maar buiten computer is er nog een ;)
dus laten we hier die discusie stoppen.

Het is een knappe site ives :hug:

Dr. Cosmo

Legacy Member
Helvetica zei:
PHP was wel een vereiste, en het laatste half jaar was super druk, hoeveel werk dat wij hebben gehad was niet te schatten. En om dan in onze vrije tijd (die we amper hadden) nog eens zelfstudie PHP te doen voor de beveiliging :wtf: Wij zijn dan wel Multimedia maar buiten computer is er nog een ;)

:offtopic:
Gast, op wa trekt dienen uitleg nu :s OK, dat je php niet uitgebreid gezien hebt, cava nog. Maar waarom dan een inlogsysteeem gebruiken op je website (dat helemaal niet beveiligd is)? Hier draait het om! Gebruik je php dan om je data uit de database te halen, om je zoekfunctie te laten werken, maar laat het toevoegen via de website dan achterwege he... Hij vraagt een check, wij geven commentaar: Zo moet het toch???

Ohja, straks krijg ik nog medelijden met jou, omdat je zo weinig vrije tijd hebt :hug:


PS:
En om dan in onze vrije tijd (die we amper hadden) nog eens zelfstudie PHP te doen voor de beveiliging :wtf:
Even googlen en je weet de basis... Beetje moeite doen als je het wilt gebruiken he ;) (n/o he Ives)

Cycloon

Legacy Member
Helvetica zei:
PHP was wel een vereiste, en het laatste half jaar was super druk, hoeveel werk dat wij hebben gehad was niet te schatten. En om dan in onze vrije tijd (die we amper hadden) nog eens zelfstudie PHP te doen voor de beveiliging :wtf: Wij zijn dan wel Multimedia maar buiten computer is er nog een ;)
dus laten we hier die discusie stoppen.

Het is een knappe site ives :hug:

Hmm ja, die extra checks (waarschijnlijk gewoon een extra conditie in een if'ke) zullen zeker gezorgd hebben voor 20 uur extra werk :niceone:

Helvetica

Legacy Member
Dr. Cosmo zei:
:offtopic:
Gast, op wa trekt dienen uitleg nu :s OK, dat je php niet uitgebreid gezien hebt, cava nog. Maar waarom dan een inlogsysteeem gebruiken op je website (dat helemaal niet beveiligd is)? Hier draait het om! Gebruik je php dan om je data uit de database te halen, om je zoekfunctie te laten werken, maar laat het toevoegen via de website dan achterwege he... Hij vraagt een check, wij geven commentaar: Zo moet het toch???
Omdat de leerkracht een inlogsysteem gevraagd had zit er er één in.
en ja het was ook de bedoeling dat julie zijn site even checkten, maar als je van in het begin leest is deze discusie gestart door mensen die het zo nodig vonden zijn site up te fucken terwijl hij nadrukkelijk gevraagd had dit niet te doen. en dat je moet begrijpen dat wij op die tijd nooit alles kunnen gezien hebben over php, en dat multimedia voor een goede basis zorgt, niet verwachten dat wij op het einde van het 6de jaar een soort facebook ofzo kunnen maken.

Dr. Cosmo zei:
Ohja, straks krijg ik nog medelijden met jou, omdat je zo weinig vrije tijd hebt :hug:
)

da hoef je echt niet te doen :hug:

Cycloon

Legacy Member
Helvetica zei:
en dat je moet begrijpen dat wij op die tijd nooit alles kunnen gezien hebben over php

Eigenlijk heeft dit bitter weinig met php zelf te zien maar met de intellectuele capaciteit van de persoon die zijn systeem niet goed kan ontwerpen.

ivesdeblieck

Legacy Member
Helvetica zei:
PHP was wel een vereiste, en het laatste half jaar was super druk, hoeveel werk dat wij hebben gehad was niet te schatten. En om dan in onze vrije tijd (die we amper hadden) nog eens zelfstudie PHP te doen voor de beveiliging :wtf: Wij zijn dan wel Multimedia maar buiten computer is er nog een ;)
dus laten we hier die discusie stoppen.

Het is een knappe site ives :hug:

Thnx babe

Kijk he mannen. PHP hebben we in verhouding weinig gehad, daarom dat we er ni zoveel van kunnen als mensen die hun daar full time mee bezig houden. Login systeem moest erin zitten, terwijl we dat nog niet konden.

Ik hoop gewoon altijd dat mensen op een volwassen manier kritiek kunnen geven, maar als dat niet het geval is, dan vind ik dat jammer. Het is dan ook de laatste keer dat ik hier iets laat zien van php. En ik vind het erg voor alle leden die hier wel een leuk forum proberen te behouden. Ik wens hun daar nog heel veel moed en doorzettingsvermogen voor toe!

orez

Legacy Member
download dan een loginscript hé zeg... al da gezever...
En met 1 a 2 uurtjes u bezig te houden met te zoeken op google "login form php" kom je al heel wat verder, het is al bij al 6 lijntjes extra code (waar er al 4 accolades inzitten :p) voor een zéér simpele beveiliging.

En ik volg Xavez, een halve opleiding is voor niets goed...
Ok met het statement van "wij hebben wel veel bijgeleerd hé, vorig jaar konden we enkel nog sites in tabellen maken..." Dit vind ik al een voorbeeld van het niveau van de opleiding (op gebied van webdesign, op gebied van photoshop etc... spreek ik me nie uit!) Maar als ze u html leren, moeten ze het ook goed doen. En GEEN table design leren maken...

Same met PHP, eerst en vooral moet er worden ingegaan op wat is een variabele, soorten variabelen... en wat kom je dan meteen tegen... juist ja een SESSIE variabele en een COOKIE ... met deze BASIS, heb je al het begin van beveiliging... Dit zijn zaken die meestal onmiddelijk aan bod komen...

Als het lessenpakket er serieus anders uitziet... hoe beter die SISA ook mag zijn dan een andere school, dan heb ik er serieus mijn twijfels over...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan