Archief - OTHER: Rentabike.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emiel

Legacy Member
Hi,

Ik heb voor m'n werk nog eens een site mogen in elkaar flansen. Het resultaat is te bezien op rentabike.be.
Het is wederom geen grafisch hoogstandje geworden, maar een sober en overzichtelijke site, imo. Alle commentaar is welkom
Wat kan alleszins nog beter: het album en de menulink bovenaan zou nogal verwarrend zijn, ...?

Thx,
Emiel

Brock

Legacy Member
sober lijkt het schuilwoordje te worden voor als men verwacht dat mensen het lelijk gaan vinden :)

Het is idd sober maar ik vind de kleuren niet echt passen.
Met dat donkerste groen valt mee te leven, maar de combinatie met dat lichtgroen vind ik niet mooi.

Voor de rest is de site geen hoogvlieger maar zeker ook geen pruts. De navigatie is duidelijk en ik denk dat gewoon een ander kleurgebruik de site direct al naar een hoger niveau kan brengen.

Emiel

Legacy Member
In passende kleurencombinaties ben ik ook nooit goed geweest, bovendien verschillen die nog eens van scherm tot scherm. Ik zal nog eens 't één en 't ander uitproberen van kleuren. Bedankt voor uw reply!

BTW: Ik heb zo'n 'koebjieste' als achtergrond ingesteld :-p

Emiel

Legacy Member
Vinden jullie dit beter?
http://www.rentabike.be/testing/index.php

Ik had trouwens voor de originele kleuren ook al zo'n kleurenhulpmiddel gebruikt. Nu ben ik iets afgeweken van de kleurenmatch...

Edit: De 'groene' foto's worden uiteraard geupdate als de kleuren ok zouden zijn, de (menu)links verwijzen naar de orginele site

Quilombo

Legacy Member
nog erger

probeer es kleuren die bij mekaar passen, kijk es naar andere sites hoe die t doen, meestal zie je één hoofdkleur in verschillende teinten (zoals hier lichtblauw, blauw, donkerblauw) en dan nog een contrasterende kleur, eventueel ook nog in twee tintjes ofzo

servi

Legacy Member
Er was hier een post die totaal niet constructief was en is daarom verwijderd.

De persoon in kwestie heeft een waarschuwing gekregen.

Emiel

Legacy Member
Nog maar eens een kleurenupdate gedaan (lichtgroen ipv oranje in de maindiv). Als jullie een reactie plaatsen, kunnen jullie dan even vermelden welk scherm jullie hebben (crt, tft, laptop) en eventueel ook besturingssysteem? Want ik bouw de website op m'n laptop, maar op m'n tft ziet het resultaat er héél wat anders uit (beide in windows).
Als jullie dit weer geen goeie match vinden, dan laat ik dit wel even rusten. Ik kan geen kleurenmixers meer zien :-p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan