Archief - OTHER: site oogchirurg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

serial

Legacy Member
Een bevriende oogchirurg heeft me een tijdje geleden gevraagd of ik voor hem een site ineen kon knutselen.
Daar ben ik mee begonnen en de lay out begint stilletjes aan voorm aan te nemen.

http://users.skynet.be/serialk/site/index.htm

Gelieve opbouwende kritiek te posten :)

Noot:
Index is puur als vulling, moet nog soort biografie komen met foto's
Contact, Routeplan, Raadplegingen, Refractieve Chirurgie nog niet online

Pagina Medewerkers ook als soort opvulling.
Ik had gedacht bij die foto tekst toe te voegen in de trand van:
vlnr: naam (functie), naam (functie), naam (functie), naam (functie)
en dan nog wat begeleidende fotos...

Tell me what you think :)

Lo_fi

Legacy Member
Puur op layout (ik negeer code):

- Het is wel heel erg blauw (misschien beetje overkill) waardoor het niet erg fris oogt. oogt..yeah i know..

- font en gradient op je navigatie vind ik niet mooi.

- Je hoeft geen toeters en bellen te hebben binnen dit soort site maar je aanpak met enkel de zwarte verticale lijnen, de gradients en het vele blauw is te eenvoudig.

serial

Legacy Member
ostillopaat zei:

?
=>
serial zei:
Noot:
Index is puur als vulling, moet nog soort biografie komen met foto's

Lo_fi, bedankt voor de opmerkingen, het was dit soort commentaar dat ik zocht :D

Hoe bedoel je té blauw? té licht of té donker of gewoon teveel blauw? :)

Font op navigatie vind ik wel goed, ben wel van plan om het niet meer italic te maken. Bwa en de gradient past redelijk bij de rest dacht ik?

Ik heb inderdaad ook het idee dat het soms wat té eenvoudig is maar ja ik ben puur amateur en is de eerste keer in 2 jaar dat ik nog eens aan een site werk, dus heb nog veel opnieuw te leren :p

Lo_fi

Legacy Member
dat 'kleine moeite' gedoe was voor mij.. ik had het aangedurfd te zeggen dat je link niet correct was. Luie ik. Bijna net zo lui als iemand die z'n lidwoorden ostentatief opspaart tot kerstmis. ;)


- Over het blauw..ik vond het vooral te veel blauw en misschien ook wel een beetje flets blauw.

serial

Legacy Member
Lo_fi zei:
dat 'kleine moeite' gedoe was voor mij.. ik had het aangedurfd te zeggen dat je link niet correct was. Luie ik. Bijna net zo lui als iemand die z'n lidwoorden ostentatief opspaart tot kerstmis. ;)


- Over het blauw..ik vond het vooral te veel blauw en misschien ook wel een beetje flets blauw.

achtergrond aan linker en rechterzijde lijkt mij wel ok?

zal eens kijken of ik geen beter blauw kan vinden om de tables te vullen :)

ostillopaat

Legacy Member
serial zei:
?
=>


Lo_fi, bedankt voor de opmerkingen, het was dit soort commentaar dat ik zocht :D

Hoe bedoel je té blauw? té licht of té donker of gewoon teveel blauw? :)

Font op navigatie vind ik wel goed, ben wel van plan om het niet meer italic te maken. Bwa en de gradient past redelijk bij de rest dacht ik?

Ik heb inderdaad ook het idee dat het soms wat té eenvoudig is maar ja ik ben puur amateur en is de eerste keer in 2 jaar dat ik nog eens aan een site werk, dus heb nog veel opnieuw te leren :p

ROFL
eerst vroeg Lo_fi of de link niet juist was
dus heb ik die ff gepost
daarna heeft Lo_fi zijn post aangepast

Lo_fi

Legacy Member
Dat heet edit m'n beste. Voorlopig nog toegelaten als je eerst iets post, dat fout blijkt en dan comment geeft. Ik ben blij dat ik je kan doen lachen. Een kinderhand is gauw gevuld blijkbaar.

Obliv`

Legacy Member
ik verkies zeker en vast de tweede. Wit is altijd mooi om te gebruiken bij mij. Hou het licht en simpel.

Die gradients zou ik weg doen. Plain tekst vind ik voor dit soort site nog altijd het beste.
Die gradient effectjes toestanden komen niet echt professioneel over

groeten

serial

Legacy Member
Dus ipv de gradients best plain tekst met CSS?
Zal de site dan niet nog leger en té eenvoudig overkomen?

koenvvliet

Legacy Member

Obliv`

Legacy Member
serial zei:
Dus ipv de gradients best plain tekst met CSS?
Zal de site dan niet nog leger en té eenvoudig overkomen?

dat mss wel, maar hier zijn enkele mooie uitspraken:
'minder is meer'
'simplicity is a virtue'
etc ;)

het gaat alleen maar professioneler ogen als ge die gradient wegdoet

persoonlijk ben ik ook niet echt te vinden voor die dikke punten in de header, heeft zo'n grideffectje dat ge op 1001 clansites terug vindt

ZeeraaR

Legacy Member
2 opmerkingen
-als de pagina goed gevuld is, dan krijg je vanonder een hele lege ruimte.
-als de pagina niet helemaal vol is, dan komt die niet helemaal tot onderaan, 2 cm voor het einde stopt de achtergrond van de inhoud, en begint de achtergrond met de stipjes.

je header met de ogen van de Mona Lisa is wel deep :)

serial

Legacy Member
ZeeraaR zei:
2 opmerkingen
-als de pagina goed gevuld is, dan krijg je vanonder een hele lege ruimte.
-als de pagina niet helemaal vol is, dan komt die niet helemaal tot onderaan, 2 cm voor het einde stopt de achtergrond van de inhoud, en begint de achtergrond met de stipjes.

je header met de ogen van de Mona Lisa is wel deep :)

die lege ruimte bij "cataract.htm" is omdat ik de verticale zwarte lijnen te lang heb gemaakt ;)

niet helemaal vol bij index.htm is omdat die lijnen niet lang genoeg zijn denk ik :)

serial

Legacy Member
Obliv` zei:
persoonlijk ben ik ook niet echt te vinden voor die dikke punten in de header, heeft zo'n grideffectje dat ge op 1001 clansites terug vindt

bwa, vind het wel leuk staan :D

ik kon toch moeilijk gewoon plain blauw gebruiken, dan wordt alles NOG leger :p

evR'

Legacy Member
* 1 px zwarte lijntjes zijn altijd 'not done' vind ik.
* Pagina laten doorlopen over de hele lengte.
* Mss de gradient in je menu iets minder fel doen, gradients komen het beste tot hun recht als ze subtiel gedaan zijn.

serial

Legacy Member
hoeveel px mag dat dan zijn aub? kvind wel dat de pagina om een of andere vorm van aflijning vraagt, niet?

pagina laten doorlopen over de hele lengte? - is dus geen optie want die bg aan de 2 zijden maakt de site net leuk vind ik :p

gradient moet ik blijkbaar inderdaad nog eens nazien :)

Obliv`

Legacy Member
serial zei:
hoeveel px mag dat dan zijn aub? kvind wel dat de pagina om een of andere vorm van aflijning vraagt, niet?

pagina laten doorlopen over de hele lengte? - is dus geen optie want die bg aan de 2 zijden maakt de site net leuk vind ik :p

gradient moet ik blijkbaar inderdaad nog eens nazien :)

- meer als 1px zou ik zeker niet doen ;), kzou het gewoon iets lichter maken, #999999; ofzo.

- lengte is van boven naar onder, breedte is van links naar rechts ;). Kzou de bg (de zijkanten dus) niet blauw maken, maar iets anders. Anders zit er te veel blauw in je site.

- een gradient kan natuurlijk wel mooi zijn. als hij subtiel is ja
(dit is een meesterlijk voobeeld imo: http://www.lmj-ballonvaarten.be/index.php , ga dan naar 'meevaren', daar is het effect echt leuk (van de background dus))

groeten

evR'

Legacy Member
Laat die lijntjes gewoon vallen bedoel ik dus. Bij u 2de design bv. zijn die lijntjes overbodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan