Archief - PHOTOSHOOT: Betoging

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Hallo,

Graag kritische commentaar op deze foto's van de betoging tegen de plannen van Vandenbroucke met het Vlaamse onderwijs op 16 maart!

1
01.jpg






2
03.jpg






3
04.jpg






4
05.jpg





5
07.jpg






6
08.jpg






7
09.jpg





8
10.jpg






9
11.jpg






10
12.jpg






11
13.jpg






12
14.jpg






13
16.jpg






14
17.jpg






Bedankt!

DJ_Trash

Legacy Member
4 vinnek goed... compositie goed, (nooit te oud om te betogen)- style vinnek goed. 7 bijna bijna ùaar net niet

De rest kan mij ni bekoren; die hebben een beetje teveel het "bij het haar getrokken artistiek willen zijn" - gevoel bij mij...

ja tis een betoging en dan ziede mensen... maar ik zie hier over het algemeen weinig emotie... tis precies een veprlichte activiteit vant school of werk.

Keuze van onderwerp is anders ni slecht

rMa *tic*

Legacy Member
12, 4 en 5 vind ik de beste foto's de andere vind ik niet zo speciaal, het zijn beelden die me bekend voor komen, niets bijzonder ofzo.
12, 4 en 5 springen er gewoon uit omdat ik ze persoonlijk speciaal vind. Van het technisch aspect van foto's trekken ken ik toch niets dus daar kan ik niet veel over zeggen. Maar toon die foto's aan de doorsnee persoon en ik denk dat zij deze ook zouden uitkiezen.
ps achter de eerste foto zit daar iets achter van idee ofzo, want die vind ik echt niets hebben.

Bigbuddha

Legacy Member
Misschien in de rules eens bijzetten dat ze buiten de foto's ook het type toestel of materiaal erbij zetten.

Erinyes

Legacy Member
Bij een betoging zijn individuen minder belangrijk dan de massa. Daarom vind ik ook hierbij de portretten (3, 4, 6, 10) 'minder geslaagd' omdat ze ook minder bij de achterliggende gedachte van een betoging hoort. Daarmee wil ik niet zeggen dat de portretten technisch/compositorisch minder geslaagd zijn. Het probleem ligt dan denk ik conceptueel. Misschien had ik meer massa willen zien (5, 7, 8, 9, 11, 12, 13)
Voor mij springt 5 er dan toch wel uit: de masse, het rood, de betoging.

FreDDy

Legacy Member
zoals rMa *tic reeds zei, uw portret-foto's zijn mooi, maar het gevoel van een betoging is helemaal niet aanwezig, zowel bij de mensen als op de foto's. enkel wel bij 5 en bijna bij 7.
maar in elk geval foto 4 is er pal op, alleen zit er geen betoging in, gij kan evengoed op stap zijn met zijn vislijn.

Conspectus

Legacy Member
Foto 11 vind ik wel iets hebben. De rest is goe geprobeerd ma volgens mij zaten de omstandigheden u wa tegen. Die closeups van individuen vind ik persoonlijk minder interessant. Misschien omdat ik de mensen zelf niet ken of omdat ze zo'n apathische uitdrukking hebben.

bRahms

Legacy Member
Foto 4 vind ik de individueel knapste en Foto 5 de massaweerspiegeling.
Foto 4 heeft iets weg van de stijl die Jack Thompson hanteert, vind ik :)

Conspectus

Legacy Member
'k Ben die Jack Thompson eens aant browsen en kvind hem toch niet zo bijster goed hoor.

dresse

Legacy Member
4 en 11 spreken mij het meest aan. de rest vindk nogal chaotisch of vreemd scherpgesteld (zoals 1 en 14)

kvind vooral de blik van die vrouw wel leuk in 11

daFour

Legacy Member
het contrast vinnek geweldig ,vooral het rode

foto 4 kan zo in de boekjes ! gj

bRahms

Legacy Member
Conspectus zei:
'k Ben die Jack Thompson eens aant browsen en kvind hem toch niet zo bijster goed hoor.
Persoonlijk vind ik zijn portretten het schoonst, de rest is maar sus en zo.

original

Legacy Member
4, 5 en 11 hebben iets ja .. zij zijn meer dan enkel een weergave van "een betoging", voor een strikte weergave van een betoging is 7 een leuk algemeen beeld.

good luck :)

edit: de laatste foto (14) is verschrikkelijk, haal em weg lol

Floyd

Legacy Member
Bedankt voor de commentaren!

edit: de laatste foto (14) is verschrikkelijk, haal em weg lol
Ook bedankt voor de vriendelijke tip, maar ik vind de foto goed. Dus ik haal em niet weg lol.

Strawberry

Legacy Member
nja de individuele mensen vink ook minder
kan min of meer van om et even waar zn sommige toch
foto 11 da zn er dan 2 is wel goed zie je dat het een betoging is

tis ook wel een erg passive betoging zoals hier al gezegd
kan jij niet aan doen natuurlijk :) ofwel heb je de verkeerde fotos getrokken
langs een kant is dat dan weer leuk want er is nu eenmaal niks leuk aan betogen
en de meesten betogingen zn een bende hippies dat 2 uur ergens gaat zitten bevriezen ofzo

foto 8 is leuk jammer dat je niet kan lezen wat die mensen willen zeggen wel
ma mss was de foto dan weer minder who knows :)

Tekzav

Legacy Member
foto 11 is de enige die er uitspringt. Sybomliseert het begrip betoging mooi door het fluitje.

De rest zijn oftewel zoals al aangehaald weg niet in de sfeer van een betoging, andere vind ik ronduit vreemd gekozen? Bijvoorbeeld 1 & 14, deze zijn niet goed tenzij er een gedachtengoed achter schuilt?

Nog meer met mensen proberen te spelen, vooral de compositie en plaatsing van mensen nog goed leren zoeken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan