3800: Zonde van dat keyboard ervoor, doet nu een beetje rommelig aan. De beweging van de muzikant is wel redelijk geslaagd.
3808: Ik had liever de hele basgitaar gezien ipv dat er een stukje afgeknipt was, de scherpte lijkt ook eerder op de micro dan op persoon te liggen.
scherpte ligt over heel het podium eigenlijk, de versterker achter hem is voorbeeld even scherp als de persoon zelf; hij beweegde gewoon te veel
. Over die basgitaar heb je gelijk
3816: heeft bewegingsonscherpte, 'k weet het, het is oefenen om met zo'n lichtomstandigheden je camera goed stil te houden, maar het moet lukken hoor. Een kleine tip hiervoor mss: concentreer je niet zo op het stilhouden van je camera, des te meer je er op let, des te makkelijker je beweegt, gewoon in een vlotte beweging cam voor gezicht, focussen, afdrukken.
lichtsterkere lens had hier idd welkom geweest, mijn sluitertijd was echt laag, rond de 1/10 dacht ik. Soms heb je dus ongeluk als je je hand iets te veel beweegt, nochtans heb ik de "niet adem" techniek gebruikt
3845(b): zwartwit is imo mooier, maar wat heb je met de bewerking gedaan? op oa de rechterarm en vingers van de gitarist zitren knalrode (of witte op de zw versie) vlekken met harde rand, dit kan niet alleen door de belichting gedaan zijn. compo ok, scherpte ok; heel mooie foto, afgezien van die vlekken.
heb niks eraan bewerkt, het rode licht was gewoon hard, op het origneel is het ook zo. Het viel me wel op dat het licht mooier was in het echt, ofwel is het de lens ofwel de camera maar bepaalde kleurschakeringen registeert hij niet goed (en komen flets/vlak uit). Ik heb ondertussen de zwart-wit versie een beetje bewerkt met shadow/highligt zodat de uitgebrande vlekken beter zichbaar zijn.
3849: Leuke sfeer, leuke foto
3864: leuk
3876: Veel uitgebrande vlekken
hier ook eventjes shadow/highlight op toegepast
3883: gewaagde compo, maar wel geslaagd
3889: zonde van die hoofden onderin de foto
3902: had beter geweest als de halve drummer links er ofwel helemaal uit, ofwel volledig op had gehad
gecropt en het stokje + draad van drummicro weg"gefade" (ik vind dat zo een minimale bewerking wel kan
)
3922: Uitgebrande muzikant rechts en die lastige hoofden weer in de weg
Normaal nu ook beter
3940: is ok, mss iets groter diafragma gebruiken om de rechtse muzikant iets onscherper te krijgen.
Samengevat: Ondanks de kitlens heb je er nog zeer degelijk werk van gemaakt, volgens mij was de belichting op het podium wel dik in orde, aangezien op veel foto's het onderwerp nog goed belicht is én de achtergrond redelijk scherp is. De grote hoeveelheid ruis is onvermijdelijk en voegt bij dit soort foto's een speciale charme toe, dus ga zeker niet lopen knoeien met programma's om ruis te verwijderen
Favorieten: 3849, 3864