Archief - PHOTOSHOOT: Concert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
Gisteren naar Kawada en Absynthe Minded geweest met de 350D + kitlens (vrij foute lens dus voor concertfotografie). Daardoor laat de kwaliteit soms de wensen over, soit, hier zijn de foto's dus:
http://users.pandora.be/infernus/test/index.html

Geef maar je mening, hou je vooral niet in en ik zou het ook leuk vinden als je zegt welke foto’s voor jou de voorkeur hebben (3tal).
Shoot!

Joeri

Legacy Member
3800: Zonde van dat keyboard ervoor, doet nu een beetje rommelig aan. De beweging van de muzikant is wel redelijk geslaagd.

3808: Ik had liever de hele basgitaar gezien ipv dat er een stukje afgeknipt was, de scherpte lijkt ook eerder op de micro dan op persoon te liggen.

3816: heeft bewegingsonscherpte, 'k weet het, het is oefenen om met zo'n lichtomstandigheden je camera goed stil te houden, maar het moet lukken hoor. Een kleine tip hiervoor mss: concentreer je niet zo op het stilhouden van je camera, des te meer je er op let, des te makkelijker je beweegt, gewoon in een vlotte beweging cam voor gezicht, focussen, afdrukken.

3845(b): zwartwit is imo mooier, maar wat heb je met de bewerking gedaan? op oa de rechterarm en vingers van de gitarist zitren knalrode (of witte op de zw versie) vlekken met harde rand, dit kan niet alleen door de belichting gedaan zijn. compo ok, scherpte ok; heel mooie foto, afgezien van die vlekken.

3849: Leuke sfeer, leuke foto

3864: leuk

3876: Veel uitgebrande vlekken

3883: gewaagde compo, maar wel geslaagd

3889: zonde van die hoofden onderin de foto

3902: had beter geweest als de halve drummer links er ofwel helemaal uit, ofwel volledig op had gehad

3922: Uitgebrande muzikant rechts en die lastige hoofden weer in de weg

3940: is ok, mss iets groter diafragma gebruiken om de rechtse muzikant iets onscherper te krijgen.

Samengevat: Ondanks de kitlens heb je er nog zeer degelijk werk van gemaakt, volgens mij was de belichting op het podium wel dik in orde, aangezien op veel foto's het onderwerp nog goed belicht is én de achtergrond redelijk scherp is. De grote hoeveelheid ruis is onvermijdelijk en voegt bij dit soort foto's een speciale charme toe, dus ga zeker niet lopen knoeien met programma's om ruis te verwijderen;)

Favorieten: 3849, 3864

Typhon`

Legacy Member
Wat commentaar:
Joeri G. zei:
3800: Zonde van dat keyboard ervoor, doet nu een beetje rommelig aan. De beweging van de muzikant is wel redelijk geslaagd.

3808: Ik had liever de hele basgitaar gezien ipv dat er een stukje afgeknipt was, de scherpte lijkt ook eerder op de micro dan op persoon te liggen.

scherpte ligt over heel het podium eigenlijk, de versterker achter hem is voorbeeld even scherp als de persoon zelf; hij beweegde gewoon te veel ;). Over die basgitaar heb je gelijk

3816: heeft bewegingsonscherpte, 'k weet het, het is oefenen om met zo'n lichtomstandigheden je camera goed stil te houden, maar het moet lukken hoor. Een kleine tip hiervoor mss: concentreer je niet zo op het stilhouden van je camera, des te meer je er op let, des te makkelijker je beweegt, gewoon in een vlotte beweging cam voor gezicht, focussen, afdrukken.

lichtsterkere lens had hier idd welkom geweest, mijn sluitertijd was echt laag, rond de 1/10 dacht ik. Soms heb je dus ongeluk als je je hand iets te veel beweegt, nochtans heb ik de "niet adem" techniek gebruikt :)

3845(b): zwartwit is imo mooier, maar wat heb je met de bewerking gedaan? op oa de rechterarm en vingers van de gitarist zitren knalrode (of witte op de zw versie) vlekken met harde rand, dit kan niet alleen door de belichting gedaan zijn. compo ok, scherpte ok; heel mooie foto, afgezien van die vlekken.

heb niks eraan bewerkt, het rode licht was gewoon hard, op het origneel is het ook zo. Het viel me wel op dat het licht mooier was in het echt, ofwel is het de lens ofwel de camera maar bepaalde kleurschakeringen registeert hij niet goed (en komen flets/vlak uit). Ik heb ondertussen de zwart-wit versie een beetje bewerkt met shadow/highligt zodat de uitgebrande vlekken beter zichbaar zijn.

3849: Leuke sfeer, leuke foto

3864: leuk

3876: Veel uitgebrande vlekken

hier ook eventjes shadow/highlight op toegepast

3883: gewaagde compo, maar wel geslaagd

3889: zonde van die hoofden onderin de foto

3902: had beter geweest als de halve drummer links er ofwel helemaal uit, ofwel volledig op had gehad

gecropt en het stokje + draad van drummicro weg"gefade" (ik vind dat zo een minimale bewerking wel kan ;))

3922: Uitgebrande muzikant rechts en die lastige hoofden weer in de weg

Normaal nu ook beter

3940: is ok, mss iets groter diafragma gebruiken om de rechtse muzikant iets onscherper te krijgen.

Samengevat: Ondanks de kitlens heb je er nog zeer degelijk werk van gemaakt, volgens mij was de belichting op het podium wel dik in orde, aangezien op veel foto's het onderwerp nog goed belicht is én de achtergrond redelijk scherp is. De grote hoeveelheid ruis is onvermijdelijk en voegt bij dit soort foto's een speciale charme toe, dus ga zeker niet lopen knoeien met programma's om ruis te verwijderen;)

Favorieten: 3849, 3864
bedankt voor de comments!

Tekzav

Legacy Member
3816: heeft bewegingsonscherpte, 'k weet het, het is oefenen om met zo'n lichtomstandigheden je camera goed stil te houden

Inderdaad. En dit vind ik in al je foto's terug. Het stoort niet echt, maar echt "genieten" van de foto's doe ik ook niet. Licht en dergelijke zit dan weer wel zeer goed. Nu nog iets meer sfeer maken door het scherper te schieten.

Typhon`

Legacy Member
Tekzav zei:
Inderdaad. En dit vind ik in al je foto's terug. Het stoort niet echt, maar echt "genieten" van de foto's doe ik ook niet. Licht en dergelijke zit dan weer wel zeer goed. Nu nog iets meer sfeer maken door het scherper te schieten.
Ja, daarom da'k me de 50mm 1.8 ga aanschaffen, moest ik het vroeger geweten hebben zou ik ze nu al gehad hebben voor dit optreden :(.

Tekzav

Legacy Member
Typhon` zei:
Ja, daarom da'k me de 50mm 1.8 ga aanschaffen, moest ik het vroeger geweten hebben zou ik ze nu al gehad hebben voor dit optreden :(.

k. zeker en vast nog eens foto's posten als je die lens hebt. Voordien ook nog natuurlijk.

Gerritn

Legacy Member
3800
Jammer van het keyboard inderdaad, maar zo storend vind ik het niet. Mooie foto verder.

3808
Zoals gezegd: de scherpte ligt hier iets meer op de micro. Ook jammer dat de micro voor hem staat, maar zoveel bewegingsruimte zul je ook niet gehad hebben ;)

3816
Is inderdaad bewegingsonscherp, jammer, ging een goede foto geweest zijn.

3845 & 3845b
Beide mooie foto's, maar ik vind kleur beter, het brengt hier meer sfeer.

3849
Niet veel op aan te merken. Leuke compositie overigens!

3864
Wederom, niet veel op aan te merken. Goeie foto.

3876
De compositie spreekt me hier niet zo aan. Verder soort de korrel me wat op deze.

3883
Toffe foto!

3889
Die hoofden storen me wat, verder toffe foto.

3903C
Een van de betere tot nog toe!

3922
Goede groepsfoto! De hoofden storen me hier totaal niet, ze werken zelfs mee aan de cadrage vind ik.

3940
Scherp op de arm van de 2e muzikant, het hoofd was beter geweest (de onscherpte op de neus viel me direct op)!


De beste foto's van de reeks vind ik 3922 en 3903C
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan