Archief - PHOTOSHOOT: Gent

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

guRuh

Legacy Member
Seg venten, kan me ni echt veel schelen waar die voiture staat hoor... hou het liever on topic dus

Joeri

Legacy Member
1602: Vrij goed geslaagde pan van iets dat normaal vrij lastig te pannen valt. Toch zou ie op sommige stukken nog iets scherper mogen.
1608: Technisch geslaagd, onderwerp spreekt me minder aan, maar das persoonlijke smaak natuurlijk he.
1612: idem als 1608, ik ben nu eenmaal niet zo'n grote liefhebber van abstract
1652: betere pan als 1602, maar minder goede achtergrond. foto lijkt trouwens wat schuin te staan, mss beter rechttrekken in PS?
1656: Goede pan, veel beter dan de vorige 2.
1660: Ook goede pan, het gezicht van de dame is ook grappig, witte papieren op venster in de achtergrond storen me wel, mss proberen om die weg te clonen.
1677: ik zou er onderaan en links een stukje wegcroppen zodat die balk op het gebouw mooi vanuit een hoek vertrekt, en dan de hoek van het gebouw volledig verticaal zetten. Levert imo een mooier lijnenspel op.
1679: de lantaarnpaal links is er teveel aan. Onderwerp spreekt me niet echt aan.
1680: ofwel heeft je lens last van vervorming, ofwel is het een scheve muur, 'k had graag stenen zowel boven- als onderaan volledig recht gezien.
1692: De auto is net iets te onscherp. Wel leuke compo en lekkere sfeer
1699: Rechtzetten aan de zuil, komt nu nogal onafgewerkt en slordig over.
1706: uitgezonderd de overbelichte stukken redelijk goed geslaagd, al zou ik eventueel die 3 stukjes rommel achter de auto wegwerken.
1707: is wel ok, maar weer de overbelichte stukken.
1708: weinigzeggende foto imo
1710: Technisch goed, maar onderwerp spreekt me niet direct aan.
1715: Less is more, en dat heb je hier goed laten zien, mss was het net iets beter als de bovenste lijn uit de hoek vertrok.

Algemeen goed geslaagde foto's, al is het gewoon m'n genre niet, dus ik ben vooral naar de technische dingen gaan kijken.

guRuh

Legacy Member
Joeri G. zei:
1602: Vrij goed geslaagde pan van iets dat normaal vrij lastig te pannen valt. Toch zou ie op sommige stukken nog iets scherper mogen.
1608: Technisch geslaagd, onderwerp spreekt me minder aan, maar das persoonlijke smaak natuurlijk he.
1612: idem als 1608, ik ben nu eenmaal niet zo'n grote liefhebber van abstract
1652: betere pan als 1602, maar minder goede achtergrond. foto lijkt trouwens wat schuin te staan, mss beter rechttrekken in PS?
1656: Goede pan, veel beter dan de vorige 2.
1660: Ook goede pan, het gezicht van de dame is ook grappig, witte papieren op venster in de achtergrond storen me wel, mss proberen om die weg te clonen.
1677: ik zou er onderaan en links een stukje wegcroppen zodat die balk op het gebouw mooi vanuit een hoek vertrekt, en dan de hoek van het gebouw volledig verticaal zetten. Levert imo een mooier lijnenspel op.
1679: de lantaarnpaal links is er teveel aan. Onderwerp spreekt me niet echt aan.
1680: ofwel heeft je lens last van vervorming, ofwel is het een scheve muur, 'k had graag stenen zowel boven- als onderaan volledig recht gezien.
1692: De auto is net iets te onscherp. Wel leuke compo en lekkere sfeer
1699: Rechtzetten aan de zuil, komt nu nogal onafgewerkt en slordig over.
1706: uitgezonderd de overbelichte stukken redelijk goed geslaagd, al zou ik eventueel die 3 stukjes rommel achter de auto wegwerken.
1707: is wel ok, maar weer de overbelichte stukken.
1708: weinigzeggende foto imo
1710: Technisch goed, maar onderwerp spreekt me niet direct aan.
1715: Less is more, en dat heb je hier goed laten zien, mss was het net iets beter als de bovenste lijn uit de hoek vertrok.

Algemeen goed geslaagde foto's, al is het gewoon m'n genre niet, dus ik ben vooral naar de technische dingen gaan kijken.


Bedankt om u tijd te nemen voor de comment! Ik kan het wel vinden in je commentaren, maar zoals je zelf zegt "het is je ding niet echt" e.

Wegclonen van stukken ben ik nu eenmaal tegen. Uitgebrande stukken op auto zijn onoverkomelijk door het weer zondag en de hoge reflectiefactor ( :cool: ) van de wagen.
Over dat pannen: is in alle geval veel moeilijker dan op circuits doordat de afstand veel kleiner is. Je moet het maar eens proberen... ;)

Joeri

Legacy Member
guRuh zei:
Bedankt om u tijd te nemen voor de comment! Ik kan het wel vinden in je commentaren, maar zoals je zelf zegt "het is je ding niet echt" e.

Wegclonen van stukken ben ik nu eenmaal tegen. Uitgebrande stukken op auto zijn onoverkomelijk door het weer zondag en de hoge reflectiefactor ( :cool: ) van de wagen.
Over dat pannen: is in alle geval veel moeilijker dan op circuits doordat de afstand veel kleiner is. Je moet het maar eens proberen... ;)

Bij die auto krijg je het wel (gedeeltelijk) weg met een polarisatiefilter te gebruiken denk ik.

Het probleem bij het pannen ken ik (bij rally's ofzo, zit je er ook altijd kort op), en zeker omdat het een fiets is is het moeilijker omdat die:
1. beweegt, tegenover een auto, da's 1 massief blok.
2. Trager rijdt, heb je veel langere tijd nodig om het pan effect te halen.
Dus ze zijn zeker nog goed geslaagd naargelang de omstandigheden :niceone:

'k zal me van de zomer toch ook maar eens wat meer gaan verdiepen in dit soort fotografie, kan je altijd wel toepassen, nu moet ik telkens tot het weekend wachten voor er een sportevenementje in de buurt te doen is, en met wat pech is het dan nog ijskoud ook, 'k ga sebiet bevriezen langst de zijlijn vrees ik...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan