Volgens mij missen heel wat van je foto's scherpte. Zo zijn er wel wat waar ik niet echt een scherp punt kan op terug vinden. Soms had ik ook liever gezien dat de foto op een ander punt scherp gesteld was. Bijvoorbeeld die foto die Floyd aanhaalt (
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1340.htm). Bij deze had ik liever gezien dat vooraan de balk scherpgesteld was en niet achteraan op de muur ergens, omdat die balk toch de aandacht roept vind ik.
Persoonlijk kan deze me het meest bekoren vanwege de compositie:
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1343a.htm
Welke techniek gebruik je voor omzetting in zwart-wit want ik denk dat het nog iets beter kon.
Gebruik niet de grijswaarden-functie van Photoshop, dit geeft dikwijls nogal grijze beelden. Werk liever via het desatureren van al je kleurkanalen en daarbij een aangepaste brightness/contrast. Er zijn nog een aantal andere (betere?) manieren hoor.
Deze had ik liever gezien als de stoelen van linksonder naar rechtsboven door het beeld liepen, wel dezelfde DOF gebruiken, die zit goed vind ik. Met het zonlicht had dit mooie kleuren kunnen opleveren.
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1348.htm
Uiteraard is dit een persoonlijke mening, het kan gerust zijn dat iemand anders me tegenspreekt

Voor de rest blijven schieten hé, al doende leert men!