Archief - PHOTOSHOOT: oud rtt gebouw

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Floyd

Legacy Member
Ik vind ze niet zo goed. Veel foto's zijn voor mij ongeïnspireerd en nietszeggend. Ik denk dat iets kritischer kiezen welke (bewerkte) foto's je ter commentaar stelt een stap vooruit zou zijn. Het geeft een beetje de indruk dat je alle probeersels maar op ons los laat, in de hoop dat er een paar goeie tussen zitten. Een van de eigenschappen van een goede fotograaf zit hem volgens mij ook in het kiezen van de beste foto's. Elke leek met een fototoestel kan 100 foto's trekken, deze allemaal tentoon stellen en dan met de eer gaan lopen van die één of twee vrij goeie foto's die er tussen zitten.

In ieder geval, en ik hoop dat je mijn commentaar niet te negatief interpreteert, ik geef maar tips, deze zijn voor mij de foto's die ik wel ok tot goed vind:

http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1327.htm
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1330.htm
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1340.htm

En dan vooral de laatste. Bij die foto zou ik links nog een stukje af croppen, tot in het bruine.

Succes nog!

Neuskeutel

Legacy Member
Volgens mij missen heel wat van je foto's scherpte. Zo zijn er wel wat waar ik niet echt een scherp punt kan op terug vinden. Soms had ik ook liever gezien dat de foto op een ander punt scherp gesteld was. Bijvoorbeeld die foto die Floyd aanhaalt (http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1340.htm). Bij deze had ik liever gezien dat vooraan de balk scherpgesteld was en niet achteraan op de muur ergens, omdat die balk toch de aandacht roept vind ik.

Persoonlijk kan deze me het meest bekoren vanwege de compositie:
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1343a.htm
Welke techniek gebruik je voor omzetting in zwart-wit want ik denk dat het nog iets beter kon.
Gebruik niet de grijswaarden-functie van Photoshop, dit geeft dikwijls nogal grijze beelden. Werk liever via het desatureren van al je kleurkanalen en daarbij een aangepaste brightness/contrast. Er zijn nog een aantal andere (betere?) manieren hoor.

Deze had ik liever gezien als de stoelen van linksonder naar rechtsboven door het beeld liepen, wel dezelfde DOF gebruiken, die zit goed vind ik. Met het zonlicht had dit mooie kleuren kunnen opleveren.
http://users.telenet.be/diederik.moortgat1/pages/IMG_1348.htm

Uiteraard is dit een persoonlijke mening, het kan gerust zijn dat iemand anders me tegenspreekt:)
Voor de rest blijven schieten hé, al doende leert men!

Tekzav

Legacy Member
Ik zal eerlijk zijn: een goede camera, maar teleurstellende foto's, je probeert wel, maar het zijn allemaal maar wat selecties. Zoals je zelf zegt, zondag "wat foto's gaan trekken en daar blijft het bij. iK zou proberen om nog meer te zoeken en meer hoeken uit te proberen, nu schiet je hoofdzakelijk nog frontale/rechte composities.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan