Archief - PHOTOSHOOT: rat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Dat er teveel rood inzit/zat ligt hoogst waarschijnlijk aan de verkeede whitebalans instellingen

de beste is 2, de anderen boeien te weinig , 2 vertelt iets, de ontdekkingstocht van de rat op een stukske cursussen, hier zie je de cursusmap duidelijk aanwezig, en lijkt de rat iets te zoeken.

De kleuren konden ook zoiezo wel een stuk beter :)

guRuh

Legacy Member
Stel u witbalans in adhv u cursus... beter konde het niet getroffen hebben.

Iets grotere dof mocht ook wel

Private_BE: uit uw comments kan hij echt iets leren e! :niceone:

Conspectus

Legacy Member
iets grotere DOF is fysisch niet mogelijk. diafragma maximaal open, lens maximaal ingezoomd. Bij de meeste types licht geen last van roodzweem, wel bij licht van gloeilampen gecombineerd met geel behang. Daar kan denk ik zelfs de beste witbalans niet zooo veel aan doen. Dat moet ik dan maar beter te zien corrigeren met curves.

btw over welke cursus heb je het?

Conspectus

Legacy Member
en probeer maar eens te focussen op een rondrennend knaagdier.

Ik heb geen fotografie of whatever in school. Ik volg een lerarenopleiding.

Typhon`

Legacy Member
Conspectus zei:
en probeer maar eens te focussen op een rondrennend knaagdier.

Ik heb geen fotografie of whatever in school. Ik volg een lerarenopleiding.
u cursus/map/kaft op de foto's :rofl:.
Je hebt toch deze keer trouwens met AI servo geschoten? :unsure:

Floyd

Legacy Member
Consp, ik denk dat guRuh letterlijk een groter dof - depth of field - bedoelt, niet een groter effect van een lage dof ;).
Met andere woorden: iets meer scherptediepte. Was me ook al opgevallen trouwens.
Ik zou de witbalans inderdaad toch nog aanpassen, en inderdaad aan de hand van het wit dat gevormd wordt door de map waar je rat op loopt (zo duidelijk?) ;)

guRuh

Legacy Member
DOF=Depth of Field=scherptediepte=de afstand waarbinnen het scherpte deeltje zich bevind
->Iets grotere F number dus

And I beg you, ziet dat de exif er volgende keer inzit :)

orez

Legacy Member
guRuh zei:
DOF=Depth of Field=scherptediepte=de afstand waarbinnen het scherpte deeltje zich bevind
->Iets grotere F number dus

And I beg you, ziet dat de exif er volgende keer inzit :)

gaat de exif niet verloren als ge gaat resizen en heropslaan in photoshop? kdacht toch van wel... tenzij ge de volledige resolutiefoto's laat staan ;)

Joeri

Legacy Member
ru`orez zei:
gaat de exif niet verloren als ge gaat resizen en heropslaan in photoshop? kdacht toch van wel... tenzij ge de volledige resolutiefoto's laat staan ;)
Is alleen bij Save for web denk ik. Hier laat PS de exif toch altijd netjes staan.

guRuh

Legacy Member
Als ge het dan toch wilt doen wrong... haalt dan die kader wel weg e :rofl:

Ik hoop dat ge weet waarom die kader weg moet bij het bijwerken van de levels... ;)

wrong`

Legacy Member
guRuh zei:
Als ge het dan toch wilt doen wrong... haalt dan die kader wel weg e :rofl:

Ik hoop dat ge weet waarom die kader weg moet bij het bijwerken van de levels... ;)

t'was ook ma vb e ... :x

& er teveel zwart aanwezig is anders... alsek me niet vergis en daardoor uw balans van kleuren niet klopt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan