Archief - PHOTOSHOOT: Thema valentijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

friggelke

Legacy Member
HOI beste forumgangers :p

Ik ben bezig met een opleiding als fotograaf aan syntrawest Brugge.
Door de komende valentijn (jaja valentijn!), heb ik besloten een kleine shoot te doen rond dit thema met een goei vriendin en dit is het resultaat. Alles is in de studio opgenomen.

Paar foto's al bewerkt in photoshop (Juist ietswat aan de levels aangepast, maar niet veel)

Camera: Olympus E-1, zuiko 14-54 2.8-3.5

2%20ZW.jpg


4.jpg


8.jpg


7.jpg


2.jpg

go_ndw

Legacy Member
Ik weet niet of je em al kent maar je kan de foto's ook op het forum van www.belgiumdigital.be zetten waar alleen maar beginner/gevorderde fotogravaen zitten die je foto's met plezier afbreken of opbouwen van onderbouwde commentaar.

dêsh'

Legacy Member
Ik vind de foto's niet zozeer 'valentijn' uitstralen maar eerder alsof er iemand gestorven is. ;)

friggelke

Legacy Member
kwou da hier ook es opzetten :)

Kben nu nie echt een beginnend fotograaf -> 3 jaar fotografie gehad op hoger ouderwijs. In portret ben ik wel 'beginnend'. Nuja kzal da daar dan ook es poste. Ken het forum ook :)

Joeri

Legacy Member
de meiske deed dat precies tegen haar zin?
Op foto's met dit thema zou minstens een glimlach aanwezig moeten zijn imo

Floyd

Legacy Member
Als ik ze bekijk zonder te denken aan het opgelegde thema, vind ik ze over het algemeen heel sfeervol (en dan stoort het niet zo dat er niet gelachen wordt).

Foto 1: prachtig licht, zowel op het gezicht, de handen, de roos als het doekje. Mooi hoe het hand met de roos gescheiden is van het gezicht, maar je toch aanneemt dat het haar hand is.

Foto 2: mooi, maar te "gewoon". Oneffenheden van de huid vallen een beetje op en het licht/de kleur vind ik minder mooi.

Foto 3: Veel mooier van licht imo, mooi opgemaakt ook.

Foto 4: Het rode van de rozen eruit halen werkt wel, maar de hoek is een beetje .. vreemd.

Foto 5: Herken ik precies..... ik ben er niet uit of het beter is in z/w of in kleur! En dat is een goed teken. Goed idee om de kleur en z/w versie niet vlak na elkaar te tonen.

Anendel

Legacy Member
Voor alle foto's zoals reeds vermeld: lachen! 't Is Valentijn remember? love, happy, smile..
1: leuke compositie, had haar ogen misschien ook op sterk punt gezet (rechtsboven) en iets die ook wat beter belicht
2: rood lintje onder roos stoort me. Nogal oppervlakkige belichting? Hou niet van de schaduw op haar gezicht, misschien als roos íets verder van haar gezicht was, dat het beter kwam?
3: iets té strak gekadreerd, hand staat er half op, armen worden afgesneden. Als die er wel zouden opstaan, denk ik dat die de compositie kunnen versterken door de lijnbeweging die dan duidelijk wordt. Ondanks de mooie kleuren, te doods.
4: onnatuurlijke rode kleur, ook iets té strak uitgesneden naar mijn goesting. Probeer beide rozen op sterke punten te plaatsen. Lijnen zitten goed, positionering iets minder
5:ik denk dat rode roos hier sterker was geweest. (in relatie met rood hemdje en beter contrast op achtergrond)

Soit, algemeen vind ik ze wel goed hoor, ondanks de kritiek. Is die opleiding meegevallen? Heb ze ook ooit willen beginnen, maar heb uiteindelijk voor DTP gekozen :-)

CEPTIFILE

Legacy Member
hmz valentijn lijkt me beetje lastig thema.. erg plat en oppervlakkig.. moeilijk/uitdagend om daar echt nieuwe beelden mee te maken zonder in de cliche's te vervallen.. vind je reeks dan ook wel een erg zoetsappig gehalte hebben.. vind foto 3 vind ik nog wel aardig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan