Archief - PHOTOSHOOT: Verdraai de Wereld dag - mechelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FreDDy

Legacy Member
op 11 maart was er een Jeugdbeweging-dag met alle scouts en chiro en KSJ en noem maar op om samen rond het gezamelijke jaarthema: "Verdraai(de) Wereld" te werken.
Ik ben dan ook af en toe tussen het leiding-geven ff op stap gegaan.

de foto's zijn analoog getrokken met nikon F90 en hoofdzakelijk met de lens Nikon AF-S nikkor 17-35mm. Het is ook Z-W omdat ik ze gebruikt heb voor een opdracht op school (fotografie - narafi brussel)

er zijn nog geen aanpassingen gedaan aan contrast en helderheid en retoucheren. Enkel bij foto 9

http://users.telenet.be/camel/verdraaidewereld


laat eens horen wat jullie ervan vinden...

Floyd

Legacy Member
Ik vind vooral dat er bijzonder weinig contrast in zit! Het lijkt allemaal wel één grijze massa, bij wijze van spreken.

TiB0

Legacy Member
die voorlaatse met de bunnychicks vind ik erg knap, zeker voor nog niet met het contrast enzo te hebben zitten knoeien :) de rest valt ook wel mee, alleen vind ik het spijtig dat je zo geen kleurfoto's hebt gelaten

FreDDy

Legacy Member
@ chones1 en floyd, heb ze zo ontvangen van de foto-boer na inscannen van de analoge filmpjes, maar kzal een proberen ze een voor een aan te passen met photoshop en vooral contrast dan.
@ TiB0, ze zijn Z-W omdat ik ze ook op T-max 100 Z-W film heb opgenomen. analoog (zie start-uitleg)

edit: het probleem is dat ze volgens mij geretoucheerd zijn na het scannen in de winkel. Ze waren namelijk niet al te goed ontwikkeld hier thuis... Iemand tips om dit aan te passen ?

DJ_Trash

Legacy Member
fotos mogen idd ewa meer ocntrast hebben.

De foto met de 3 scoutsmannen in de zon vinnek het beste

KULeest

Legacy Member
DJ_Trash zei:
fotos mogen idd ewa meer ocntrast hebben.

De foto met de 3 scoutsmannen in de zon vinnek het beste

Ja idd, wereld is een beetje te veel verdraaid zo... ;)

FreDDy

Legacy Member
ik krijg het contrast echt niet deftig, op de negatieven is het contrast goed (heb we afgedrukt op papier en daar is alles perfect)

iemand nen tip hoe dak da kan aanpassen in photoshop ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan