Archief - PHP: 2 kleine vraagjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

believer

Legacy Member
1.Heb script gebruikt voor nieuws maar hij wil men nieuws niet includen in startpagina dit gebruik ik :
Code:
<? $page = (!isset($_GET['page']) || !$_GET['page'])
        ? 'nieuws.php'
        : '' . $_GET['page'] . '.php';

if(file_exists($page)) {
    include($page);
}
else {
    die('404 Error pagina bestaat niet!');
};?>

Ten 2de heb ik in firefox geen zwarte bar op site, en met IE wel, wat kan ik hier aan doen (http://www.laionair-gaming.net , zijn nog wat slice foutjes ,maar die ben ik aan het herstellen)

killgore

Legacy Member
ik krijg het compleet van dat include-systeem, druist tegen extreem veel in imho.
Ma daarnaast ik kan u dus "hacken" (files includen die gij liever niet include).

en waarom doeje !$_GET["page"] ? ! is alleen duidelijke operator als het om getallen gaat of om booleans, NIET als het om strings gaat, voor string gebruik je empty mijn vriend.

en mssch eens kijken of uw nieuws.php ook zo noemt (hoofdletters, spaties, ...)

believer

Legacy Member
da eerste probleem is opgelost, en kweet tis kutsysteem, maar ik ken alleen maar da van php, wel jammer, mja op hogeschool ga da wel verbeteren..

nu nog da probleem da IE vanonder zwarte balk toont en FF ni...(naast server status, KWIL DIE WEG xD)

orez

Legacy Member
op hogeschool gaat da wel beteren? ;) met zo een ingesteldheid niet hoor... vele mensen verwachten VEEL TE VEEL van een hogeschool, het gaat hem vooral over zelfstudie ;)

Dus al wat je hier leert, en nu zelf opzoekt en toepast hoe beter..

RpR

Legacy Member
orez zei:
op hogeschool gaat da wel beteren? ;) met zo een ingesteldheid niet hoor... vele mensen verwachten VEEL TE VEEL van een hogeschool, het gaat hem vooral over zelfstudie ;)

Dus al wat je hier leert, en nu zelf opzoekt en toepast hoe beter..
Inderdaad heb zelf een docent gehad voor java programmeren en die kwam binnen en zei:
Ja ik ben Johan,
ik ga jullie Java leren.
Ik ken alleen maar c++ dus ik zal het samen met jullie nog moeten leren.

Volgende les zat em 4 lesuren te mekeren over de garbage collector dat het vuilniskar in het engels wilt zeggen...

sneax

Legacy Member
believer zei:
da eerste probleem is opgelost, en kweet tis kutsysteem, maar ik ken alleen maar da van php, wel jammer, mja op hogeschool ga da wel verbeteren..

nu nog da probleem da IE vanonder zwarte balk toont en FF ni...(naast server status, KWIL DIE WEG xD)

Gewoon
page = get['page']
case page=nieuws
include news.php
case page=info
include info.php
case al de rest
echo no such module

als er niets in uw page zit of whatever komt ge altijd in het laatste terecht, checken of die leeg is ofzo is dus helemaal niet nodig

das veel beter - het enige nadeel is dat ge der ne case moet tussen zetten voor elke pagina die ge include maat its a small price to pay voor véél extra veiligheid

killgore

Legacy Member
sneax zei:
Gewoon
page = get['page']
case page=nieuws
include news.php
case page=info
include info.php
case al de rest
echo no such module

als er niets in uw page zit of whatever komt ge altijd in het laatste terecht, checken of die leeg is ofzo is dus helemaal niet nodig

das veel beter - het enige nadeel is dat ge der ne case moet tussen zetten voor elke pagina die ge include maat its a small price to pay voor véél extra veiligheid
das nog steeds hetzelfde systeem :wtf:
en iets makkelijker, duidelijker is:

PHP:
$veilige_paginas = array("nieuws" => "news.php", "info" => "info.php"); //Makkelijk uitbreidbaar
$page = isset($_GET["page"])?$_GET["page"]:"nieuws";
if(isset($veilige_paginas[$page]))
{
    require($veilige_paginas[$page]);
}

Ma het systeem blijft idioot

sneax

Legacy Member
killgore zei:
das nog steeds hetzelfde systeem :wtf:
en iets makkelijker, duidelijker is:

PHP:
$veilige_paginas = array("nieuws" => "news.php", "info" => "info.php"); //Makkelijk uitbreidbaar
$page = isset($_GET["page"])?$_GET["page"]:"nieuws";
if(isset($veilige_paginas[$page]))
{
    require($veilige_paginas[$page]);
}

Ma het systeem blijft idioot

ge hebt gelijk, ik had te snel gelezen
(en ook die ? en : had ik nog nooit gezien :p ) ik blijf daar liever van weg

killgore

Legacy Member
sneax zei:
ge hebt gelijk, ik had te snel gelezen
(en ook die ? en : had ik nog nooit gezien :p ) ik blijf daar liever van weg
die ?: is 1 vrij veel gebruikte variabele voor voorwaardelijk initialiseren van variabelen ze ;).

dJeez

Legacy Member
killgore zei:
Ma het systeem blijft idioot
Maar het is wel veel veiliger van zelf te bepalen welke pagina er wordt weergegeven op basis van een parameter dan die pagina zelf als parameter door te geven (wat de TS eigenlijk deed).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan