fromalk
Legacy Member
hallo allemaal,
ik zit met een kleine vraag betreffende het uitlezen van data voor een van mijn volgende sites.
Ik wil hierbij voor het eerst alle data wegschrijven in html files, updates worden dan bewaard in de database en worden van daaruit systematisch weer naar html geschreven. Redelijk omslachtig maar om wille van load management zal dit voor dit project op lange termijn beter uitkomen.
Probleem:
in de database zitten bv 100 records die verwerkt dienen te worden. Deze records zijn bv op 10 sec verwerkt en er komen er geen nieuwe meer bij.
Na 60sec komen er opnieuw 100 records binnen die verwerkt moeten worden. Php zal niet weten dat er nieuwe data bij is gekomen tenzij de pagina vernieuwd wordt. Dit vernieuwen kan dus via een cron job gaan. Alleen is een ander probleem dan weer het volgende:
stel dat op 00:10:59 een opdracht verwerkt wordt die 10sec in beslag zal nemen, de cronjob wordt elke minuut uitgevoerd, de opdracht van 00:10:59 is dus om 00:11:00 nog niet klaar. Is er een mogelijkheid o dit dubbel uitlezen te vermijden?
Alvast bedankt
ik zit met een kleine vraag betreffende het uitlezen van data voor een van mijn volgende sites.
Ik wil hierbij voor het eerst alle data wegschrijven in html files, updates worden dan bewaard in de database en worden van daaruit systematisch weer naar html geschreven. Redelijk omslachtig maar om wille van load management zal dit voor dit project op lange termijn beter uitkomen.
Probleem:
in de database zitten bv 100 records die verwerkt dienen te worden. Deze records zijn bv op 10 sec verwerkt en er komen er geen nieuwe meer bij.
Na 60sec komen er opnieuw 100 records binnen die verwerkt moeten worden. Php zal niet weten dat er nieuwe data bij is gekomen tenzij de pagina vernieuwd wordt. Dit vernieuwen kan dus via een cron job gaan. Alleen is een ander probleem dan weer het volgende:
stel dat op 00:10:59 een opdracht verwerkt wordt die 10sec in beslag zal nemen, de cronjob wordt elke minuut uitgevoerd, de opdracht van 00:10:59 is dus om 00:11:00 nog niet klaar. Is er een mogelijkheid o dit dubbel uitlezen te vermijden?
Alvast bedankt