Archief - PHP: Een database die niet op local host staat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fuji1337

Legacy Member
Ik heb dus een website waar ik een database wil voor gebruiken, maar die staat op een andere host, dus moet ik bij localhost iets anders in geven, maar want? Ik had gaming-expo.be geprobeerd omdat die database van daar kwam maar het lukt niet, ik krijg dan deze fout ->
PHP:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'gamingexpo_clan'@'217.67.245.2' (using password: YES)

Disa

Legacy Member
Vraag het es aan uwe host msch ?

prolly iets in den aard van mysql.uwhost.be dan ofzo.

Het beste is het gewoon vragen aan uw hoster.

Disa

killgore

Legacy Member
mag meestal niet om de server niet extreem te vertragen, tenzij het natuurlijk pure mysql host zit, maar meestal is je db dus beperkt tot de server waar je je space huurt ;).

Tyfius

Legacy Member
Als uwe hoster dat toelaat. Velen laten dat niet toe om een andere locatie dan localhost te connecten wegens veiligheidsredenen.

dJeez

Legacy Member
Doorgaans zijn databases bij hosting providers niet extern bereikbaar. Maar dat belet uiteraard niet dat je de data van de ene site via vb. een webservice beschikbaar stelt aan de andere.

orez

Legacy Member
wat heeft dit met Javascript te maken? Gelieve correct te zijn in het gebruik van uw prefixes.

title changed

killgore

Legacy Member
Fuji1337 zei:
ik heb oneidig veel db's :)
en wat heeft dit in godsnaam te maken met het feit of ge er van buitenaf opkunt of niet.

Ik bij mijn host mag ook oneindig ver gaan in het aanmaken van db's (nja, tot men diskspace volzit), ma daarom kan ik er nog niet van buitenaf op.

Rvl

Legacy Member
Elke db is normaler wijze standaard beveiligd tege connecties van buitenaf. Dit voor veiligheidsredenen van de gegevens die er worden in opgeslagen. Sommige hosts bieden wel de opties deze functie uit te schakelen en dus connecties van buitenaf toe te staan maar dit is wel volledig op eigen risico. Moet maar is in je controlpanel zien of je ergens een checkbox of dergelijke terugvind om dit uit te schakelen. (meeste hosts supporten dit niet wegens veiligheid maar je kan geluk hebben).

BlueBear

Legacy Member
Sohosted is bvb een hoster die connecties van buitenaf toelaat. Als server moet je dan hun nameserver ingeven (ip zal wsl ook wel werken), bvb:
PHP:
$database_server = mysql_connect('ns1.sohosted.com','login','pass');
mysql_select_db('db_naam', $database_server);

RpR

Legacy Member
Das dus dikke onzin van dat het niet veilig is om van extern naar een mysql te connecten.

Je kan namelijk instellen van waar welke user kan connecten (Ip adres)
Ok je kan misschien u voordoen als dat ip adres maar dan moet je dat al weten. De gebruikers en paswoord ook + je moet in het datacenter van de server geraken...

Alles is veilig...
Het zijn de mensen die het instellen dat het onveilig maken.

killgore

Legacy Member
RpR zei:
Das dus dikke onzin van dat het niet veilig is om van extern naar een mysql te connecten.

Je kan namelijk instellen van waar welke user kan connecten (Ip adres)
Ok je kan misschien u voordoen als dat ip adres maar dan moet je dat al weten. De gebruikers en paswoord ook + je moet in het datacenter van de server geraken...

Alles is veilig...
Het zijn de mensen die het instellen dat het onveilig maken.
mijn punt was niet veiligheid, ma traagheid, een connectie met een andere server verloopt nu eenmaal niet zo vlot.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan