Archief - PHP: functie oproepen in <a> tag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

den Acid Burn

Legacy Member
lo,

kheb een functie loadImage() gemaakt.

nu wil ik deze oproepen in een <a>

dus telkens de user op de link klikt moet die functie opgeroepen worden.

hoe doe je dit?

RpR

Legacy Member
den Acid Burn zei:
lo,

kheb een functie loadImage() gemaakt.

nu wil ik deze oproepen in een <a>

dus telkens de user op de link klikt moet die functie opgeroepen worden.

hoe doe je dit?
Bij mijn weten is php functie alleen voor het laden van de pagina.
Dus in PHP kan dit niet. Wzt je waarschijnlijk zoekt is javascript.

Of misschien beide.
Een javapopup scherm dat een pagina laad die de functie loadImage() laad aan de hand van de parameters van de url.

orez

Legacy Member
RpR zei:
Bij mijn weten is php functie alleen voor het laden van de pagina.
Dus in PHP kan dit niet. Wzt je waarschijnlijk zoekt is javascript.

Of misschien beide.
Een javapopup scherm dat een pagina laad die de functie loadImage() laad aan de hand van de parameters van de url.

Wel mogelijk...

If ($_GET['f'] == "loadimg") {
loadImage();
}

<a href="page.php?f=loadimg">Load Image</a>

Dit zou moeten werken..

killgore

Legacy Member
ru`orez zei:
Wel mogelijk...

If ($_GET['f'] == "loadimg") {
loadImage();
}

<a href="page.php?f=loadimg">Load Image</a>

Dit zou moeten werken..
Ik vermoed dat hij niet bedoelde dat page moet opnieuw geladen worden. Indien wel, dan is dit idd de oplossing.

Indien niet, dan hangt het er nog sterk van af wat het resultaat is dat je wilt: in hetzelfde venster iets doen -> pure js my dude, php kan idd enkel maar gedaan worden voor pagina volledig naar gebruiker wordt doorgestuurd en niet met "on" msges werken zonder te herladen.
Als je in een pop-up wilt werken is het simpel, dan schrijf je de js-code voor de pop-up en maak je een gelijkaardig iets als ru`orez hier al zei, maar dan in die pop up ;).

WHiSPy

Legacy Member
Eventueel kunt ge ook js in coöperatie gebruiken met php, hé. (ajax anyone?) :)

RpR

Legacy Member
ru`orez zei:
Wel mogelijk...

If ($_GET['f'] == "loadimg") {
loadImage();
}

<a href="page.php?f=loadimg">Load Image</a>

Dit zou moeten werken..
Ja maar dan is het inderdaad zoals aangehaald een volledige pagina te laden...
Combinatie van javascript en php lijkt mij het beste.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan