Archief - PHP: Headers already sent.. ik zie de fout niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Miche

Legacy Member
Heb zelf ook al wat artikels gelezen en ik weet waardoor het komt.. ik zie gewoon de error echt niet in, in mijn geval..mischien moeten we naar de oorzaak zoeken van die rare tekentjes in de linkerbovenhoek ? (of ben ik de enige die ze ziet..) NOTE: Die worden enkel weergegeven in firefox, en als je de paginabron bekijkt staan ze er in! maar ze staan niet in mijn code.. :s

ecko

Legacy Member
Ik heb hier op het werk enkel IE (bleh)
Ik kan dus niet nagaan wat er anders staat, buiten wat jij hier post natuurlijk.

Ik zoek nog even verder.

ecko

Legacy Member
Als je in windows-notepad een bestand opslaat als UTF-8, worden er drie bytes vooraan toegevoegd om te laten zien dat het UTF-8 is.
Dit zijn ook tekens, dus kan het ook een fout veroorzaken met headers already sent.
Er zijn programma's, zoals notepad2, die kunnen bestanden als utf-8 opslaan zonder die "signature" van 3 bytes.
Ik kreeg dit probleem trouwens toen ik mijn html wilde coderen als utf-8.
Yo :)
Zet dus:
Code:
charset=ISO-8859-1"
en sla het bestand niet als UTF-8 op vanuit notepad?

Of gebruik een deftige editor ;)

Miche

Legacy Member
Miche zei:
<meta http-equiv="content-type" content="text/html" charset="utf-8" />

Dit word door PHP aanzien als output, waardoor je het "Headers already sent" probleem zal krijgen! Verander het naar dit:

<meta http-equiv="content-type" content="text/html" charset="ISO-8859-1" />

Met dank aan Ecko om het te vinden

in de webmaster gids.. wie weet helpt het nog mensen :p
nogmaals bedankt

ecko

Legacy Member
Volgens mij gaat het eerder over de dialogue van Notepad bij het saven.
Daar kan je kiezen uit ANSI, UTF-8 en UNICODE.
Het probleem stelt zich enkel met notepad, niet met eender welke andere editor. (Voor zover ik weet dan toch)
Om zeker te zijn kan je natuurlijk ook die
Code:
charset="ISO-8859-1"
zetten.

Straks thuis misschien eens testen.

Miche

Legacy Member
ow.. wel, dan kan jij beter de post in de webmaster gids zetten met de correcte uitleg, zal de mijne deleten :)

ecko

Legacy Member
Done.
Met testcase zelfs.
Zo is het voor iedereen duidelijk hoop ik.

killgore

Legacy Member
eventjes iets over die <? die zaken zou oplossen/verhelpen:

Dit doet niets aan de interne werking van php, het wordt gewoon ten sterkste afgeraden wegens complicaties met xml.

Daarnaast: maak een algemeen config,base,... php bestand aan dat je in ELKE page van je site (ook de niet dynamische!!!) als eerste requiret, voor enige vorm van input. Hierin kan je essentiële data zetten, zoals bv. een session_start. Dit moet echt niet in je connect.php zitten, daarin staat gewoon de logica om je sessions te setten.
Waarom ook op niet dynamische pagina's: als je sessie niet gebruik maakt van een cookie om het id bij de gebruiker op te slaan doet hij dit via een url, als de gebruiker dan naar een pagina zonder session_start surft is em uitgelogd (tenzij hij terugbladert ;)).

Tyfius

Legacy Member
PEAR states:

Always use <?php ?> to delimit PHP code, not the <? ?> shorthand. This is required for PEAR compliance and is also the most portable way to include PHP code on differing operating systems and setups.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan