Archief - PHP: prijs van een website?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gogeta

Legacy Member
ik hoop dat ik hier op de juiste plek zit...

Mijn vraag is, wat is zowat de prijs om een php website te ontwikkelen rond het volgende:


Client beschikt over een aantal tabellen met daarin werktijden voor een bepaalde handeling.

Hij moet uit een menu een toestel kiezen (waar onderhoud moet aan gebeuren) en dan kunnen aanvinken welk deeltje hij wil démonteren.. bv het ontkoppelen van een buis.
De werktijd hiervan is afhankelijk van de druk op de buis, de diameter, of deze buis al dan niet op hoogte is (jaja, ladder op en af kost tijd) etc...
Dit gaat door tot zelfs werktijd om 1 bout los te vijzen...

vb van een werktijden tabel voor kleppen, dit is ook zo voor lassen, zagen, vijzen etc...

Control valve Table 5,9/E 150 300 600 900 1500 2500
Nom. Diameter
1/2” 2 2,2 2,2 2,2 2,2 2,2 2,2
3/4” 2,1 2,31 2,31 2,31 2,31 2,31 2,31
1” 2,2 2,42 2,42 2,42 2,42 2,42 2,42
1 1/2” 2,3 2,53 2,53 2,53 2,53 2,53 2,53
2” 2,7 2,97 2,97 2,97 2,97 2,97 2,97
3” 2,3 3,63 3,96 4,62 5,28 5,94 6,93


Werkwijze:
*start pagina*
Selecteer uit dropdown, soort toestel.
Selecteer uit 2e dropdown, specifiek type toestel.
*nieuwe pagina*
Krijgt al de mogelijk demonteerbare stukken/werkzaamheden in een lijst met elks een checkbox.
Vinkt aan welke handelingen en kan ook eventuele modifiers invullen, bv *1.1 wegens op hoogte.
*nieuwe pagina*
Toont al de handelingen die gekozen waren in een lijst met daarachter de totale uren en de geraamde kost (uren*overeenkomende kosten uit een tabel)
Alsook de mogelijkheid om de plattegrond af te drukken om te zien waar het toestel staat (is ingescanned, dus gwn een image)

Gebruiker moet kunnen inloggen. (dus login systeem)
Baas moet toestellen kunnen toevoegen (dus bv

categorie:
subcategorie:
naam:
naamonderdeel 1:
- werktijd
naamonderdeel 2:
- werktijd
etc etc..
en afbeelding submitten.

----------------------------------
Grafisch is niet zo van belang, het moet dus praktisch zijn, weinig eyecandy... dus dient niet meegerekend te worden.
----------------------------------


Iemand een idee ? Min, Max prijs...

Kheb al zitten googlen enzo naar prijzen, maar meeste webdesigners vragen om contact op te nemen ipv een vaste richtprijs op hun site te zetten.

Bram

Legacy Member
moet gij een beetje weten... ist int zwart? Zijt ge student? Studeert ge iets met webdevelopment of zijt ge maar amateur etc...

Ik stel voor da ge een soort contractje opstelt met de mensen voor wie ge da maakt en zegt "kijk, ik denk dak daar zo lang aan ga werken en ik vraag zoveel per uur (10-15 euro is nen gangbaren prijs voor de studenten/amateurs denkek) dus da gaat zoveel gaan kosten...

Ik zou daar persoonlijk ongeveer een 500 euro voor vragen alsk zo op het eerste zicht zie... Als gij ook alle eerste toestellen moet toevoegen, doe er nog maar eens een uur of 5 bij...

Cycloon

Legacy Member
500/15 = 33

Volgens mij heb je hier echt geen 33 uur voor nodig. Mss 15 à 20 in het slechtste geval.

Dus tenzij ik hier echt iets over het hoofd zie, en het gaat hier over betalen onder tafel dan denk ik dat 250 à 300 euro een mooie prijs is.

Gogeta

Legacy Member
tgaat niet onder tafel...

ben student jah, maar ict, niet mct... html hebben we gezien, net als sql, maar nog geen script talen ofzo... ken wel beetje php, alsook helpt het dat dit 2 druppels water is met C...

weet ook niet hoe lang dit gaat duren... aangezien het de eerste keer is dat ik zo iets van deze 'omvang' ga maken... zal nog wel paar keer vallen en opstaan zijn eer het eindresultaat er is... maar, maw met 4-500 magk blij zijn?

killgore

Legacy Member
nja, het is niet omdat jij er lang over doet omdat je niet weet hoe het aan te pakken dat je die extra tijd mag doorrekenen naar klant (is eigenlijk zelfs oneerlijk, je zou minder moeten rekenen als amateur).

400-500 als amateur is veel hiervoor. 200-250 is zéér mooie prijs

Cycloon

Legacy Member
killgore zei:
nja, het is niet omdat jij er lang over doet omdat je niet weet hoe het aan te pakken dat je die extra tijd mag doorrekenen naar klant (is eigenlijk zelfs oneerlijk, je zou minder moeten rekenen als amateur).

Idd :)

Gogeta

Legacy Member
idd, doe ik dan ook hé ;) verwacht niet evenveel te krijgen als iemand die dit als job doet ;)
@ dots, humor

exxhal

Legacy Member
Mijn kleine mening.

Als de Baas zelf toestellen wil toevoegen is 250 wel weinig denk ik zo.
Ook de prijzen zullen wijzigen, denk maar aan de loonkost etc..

dJeez

Legacy Member
Gogeta zei:
Kheb al zitten googlen enzo naar prijzen, maar meeste webdesigners vragen om contact op te nemen ipv een vaste richtprijs op hun site te zetten.
Da's ook logisch, op een maatproject kan je nu eenmaal geen vaste prijs plakken. Dat wel doen is je reinste zelfmoord :p.

Gogeta

Legacy Member
exxhal zei:
Mijn kleine mening.

Als de Baas zelf toestellen wil toevoegen is 250 wel weinig denk ik zo.
Ook de prijzen zullen wijzigen, denk maar aan de loonkost etc..

true... tis opzich een cms (zoals inje titel)... dat van de loonkost is idd wel variabel op lange termijn, maar dit aanzie ik liever als "onderhoud" :D

crimineels

Legacy Member
Bwa.. K vind 400-500€ wel kunnen. Zolang ast ma tegoei werkt enzo als t klaar is. Amateur of ni da heeft er ni veel mee te maken za. Het resultaat is toch wat telt.. En k denk ni da ze t bé ne pro gaan make voor minder dan dat..

killgore

Legacy Member
exxhal zei:
Mijn kleine mening.

Als de Baas zelf toestellen wil toevoegen is 250 wel weinig denk ik zo.
Ook de prijzen zullen wijzigen, denk maar aan de loonkost etc..

pak aan 15€ per werkuur (wat héél mooi is voor een student). Dat betekent dat je met 250 aan een goede 17 werkuren komt. Dat moet meer dan genoeg zijn om zo een basissite te maken. Dat systeem, zelfs met enkele variabelen, op zich is zeer weinig werk, zeker als je het gewoon in een bestaande cms kan steken.

Waar je wel duidelijkheid moet over hebben is of jij ook initieel moet invullen :p. Want als dat een beetje een groot bedrijf is zal je daar wel wat werk aan hebben (tenzij ze mooi gestandariseerde bestaande documenten hebben, dan script je dat :p).

crimineels zei:
Bwa.. K vind 400-500€ wel kunnen. Zolang ast ma tegoei werkt enzo als t klaar is. Amateur of ni da heeft er ni veel mee te maken za. Het resultaat is toch wat telt.. En k denk ni da ze t bé ne pro gaan make voor minder dan dat..

pro die vrij veel belastingen betaalt tov student ?

crimineels

Legacy Member
killgore zei:
pak aan 15€ per werkuur (wat héél mooi is voor een student). Dat betekent dat je met 250 aan een goede 17 werkuren komt. Dat moet meer dan genoeg zijn om zo een basissite te maken. Dat systeem, zelfs met enkele variabelen, op zich is zeer weinig werk, zeker als je het gewoon in een bestaande cms kan steken.

Waar je wel duidelijkheid moet over hebben is of jij ook initieel moet invullen :p. Want als dat een beetje een groot bedrijf is zal je daar wel wat werk aan hebben (tenzij ze mooi gestandariseerde bestaande documenten hebben, dan script je dat :p).



pro die vrij veel belastingen betaalt tov student ?

Welk verschil maakt dat voor de klant dan?

killgore

Legacy Member
De klant zal ook wel weten waarom hij het aan een student vraagt he.

Het is gewoon achterlijk om als student of zwartwerker evenveel te gaan vragen als pro's.

Gogeta

Legacy Member
@Killgore: Het is dus niet de bedoeling dat ik het in een bestaand CMS ga steken hé, tis 100% from scratch...

______________

Lastige is datk nogmaar half weet vn wat hij exact wil, hij heeft het wel in grote lijnen uitgelegd, maar echt contrete dingen heb ik nogniet in men handen gekregen... ik heb zijn ingescande papieren gehad voor een deel van de tabellen, maar zonder dat ik ALLE info heb, vin ik het lastig om fatsoenlijk te gaan normaliseren etc..

momenteel maar bezig aan gebruikers menu en inlog systeem etc...

tripwires

Legacy Member
in de zakenwereld wordt er voor zo'n website 3 (3x40) volledige weken uitgetrokken. Op zijn minst. er worden maquettes enzo gemaakt, dan wordt er na goedkeuring van de klant begonnen aan de design, dan gaan ze pas overschakelen aan de programatie. De programmatie op zich gaat al een week in beslag nemen waarschijnlijk.

Gogeta

Legacy Member
vndaag met mens 2h ligge vergaderen, tis nogwa groter geworden...

- user loginsysteem:
- admin
- gebruiker

- admin moet kunnen:
- Gebruikersbeheer:
- toevoegen
- aanpassen
- wissen
- Klantbeheer:
- toevoegen
- aanpassen
- wissen
- klantspecifieke 'standaard'-waarden ingeven

- Systeembeheer:
- waarden van tabellen aanpassen die in berekeningen worden gebruikt


- Gebruiker:
- berekeningen uitvoeren(meer verduidelijking komt zo)

- berekening stappen:
- selecteer een klant, bv fina uit de lijst klanten door admin aangemaakt
- selecteer het project(bv grote kuis 2007)(afhankelijk van de klant natuurlijk) of maak nieuw project aan
- voer afdeling in (gewoon text vakje voor later af te drukken)
- selecteer tagnr (maw het toestel)
- selecteer type toestel (bv vat, exchanger, toren, piping)
- selecteer daarna de eerste soort taak
(wederkerende stappen vanaf nu want er gaan zowieso meerdere soorten taken moeten gebeuren) (bv flenzen steken, kleppen afsluiten, stelling plaatsen)
- stel hij kiest flenzen steken
- uitlijst kiezen welke diameter
- invoeren hoeveel keer
- uit 4 verschillende lijsten extra mogelijke factoren selecteren(bv toestellocatie >10m = 1.1)
- opslaan
*dit herhalen tot alle soorten flenzen zijn gedaan*
*andere soort taak bv kleppen afsluiten, ook telkens herhalen per klepsoort en opslaan*

- klaar: alles mooi weergeven per taakksoort, totaal aantal manuren tonen, en dan invoeren welke kostprijs per manuur.
- afdrukken van al dit, en opslaan indien iemand bv papier kwijtgraak, niet alle stappen moeten worden doorlopen.

nog paar andere dingen ma kben telui ze op te schrijven.

mss dat jullie zo nogn meer preciese kostenraaming kunnen maken :)


ander vraagje: de taken etc zou ik willen bijhouden met sessie arrays, maar ivbm het opslaan van een totaal afgewerkt toestel, hoe zou ik dat best doen?

dJeez

Legacy Member
killgore zei:
De klant zal ook wel weten waarom hij het aan een student vraagt he.

Het is gewoon achterlijk om als student of zwartwerker evenveel te gaan vragen als pro's.
Het is nog achterlijker om een beroep te doen op studenten om bedrijfskritische applicaties (wat dit toch lijkt te zijn) te maken. Niet noodzakelijk omdat het een student niet zal lukken, wel omdat de student niet blijvend support zal willen/kunnen geven, wat bij een bedrijf nu net iets anders ligt. Maar soit, da's een ander verhaal.

@TS: Gezien je vragen denk ik dat het niet echt aangewezen is dat je er zelfs maar aan begint. Je hebt blijkbaar nog zeer veel te leren, en ik denk dat het dan een slecht idee is om dat te doen via een betalende opdracht. Je gaat quasi gegarandeerd in een straatje zonder eind terechtkomen, met frustraties voor het bedrijf en jou als gevolg. Stel jezelf dus de vraag of je het - met wat je nu kent en weet - wel aankan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan