Archief - PHP : vraagje ivm PHP en webserver?????

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DA_stijn

Legacy Member
Hallo

ikhebdusmijn eigen webserver draaien maar hoe krijg ik nu mij site werkende op mijn server (Apache) PHP en MySQL zijn ook geinstalleerd en ge configueerd

maar zou niet wete hoe dat te doen




alvast bedankt


greetz Stinus

KULeest

Legacy Member
Kan je iets precieser je probleem uitlegge?

normaal upload je nu je site naar de standaard folder die door apache toegekend is...

Rvl

Legacy Member
Ik veronderstel dat je hem op localhost draait, dan zie je een icoontje met een groen pijltje in als apache werkt (rood als hij niet werkt en dan scheelt er iets aan config). u docs moet je in je httdocs dir zetten als je deze niet veranderd hebt in je config en hier kan je dan een .php bestandje aanmaken met <?php phpinfo(); ?> om u php instellingen te bekijken + zo weet je ook direct of php werkt

http://lashknife.playfields.be/lk_v3/wampguide.html hier nog wat meer info over het installeren, gegeven door onze goede vriend lashknife.

DA_stijn

Legacy Member
ik heb het zo wat geprobeert maar dan krijd ik dit :

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, admin@vanroynet and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

PerfectPC

Legacy Member
DA_stijn zei:
kan iemand nog helpen?
1) wees niet zo ongeduldig
2) ge hebt overduidelijk een configuratieprobleem of een fout in een .htaccess bestand

hoe hebt ge die dingen geïnstalleerd, en hoe hebt ge die geconfigureerd ?

DA_stijn

Legacy Member
1) wees niet zo ongeduldig

was nie ongeduldig gewoon niet edit gedaan ;)

2) ge hebt overduidelijk een configuratieprobleem of een fout in een .htaccess bestand

hoe hebt ge die dingen geïnstalleerd, en hoe hebt ge die geconfigureerd ?


met de guide

DA_stijn

Legacy Member
Hallo nogmaals allemaal dudes en girlz

ik heb dus nog het probleem als ik mijnwebsite wil openen dan krijg ik deze fout (btw php werkt)

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in E:\Apache Group\Apache2\www\admin\include\config.php on line 15

kan iemand helpen??

alvast bedankt

grtz Stinus

Cyberkef

Legacy Member
in je php.ini mysql module uncommenten en apache service opnieuw opstarten :)

Radiance

Legacy Member
mysql functies zijn niet enabled in PHP.
Code:
extension=mysql.so
Dit toevoegen aan php config & Apache herladen zou dit normaal moeten fixen.

Waarom bespaar je je jezelf geen uren prullen, installeer WAMP (of EasyPHP) ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan