Archief - PHP/SQL: Fout in PHP Code/DB Connect

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Dus, mijn lieve kijkbuiskindertjes, wij hebben dit trimester de opdracht gekregen van een website te maken in groep voor het vak Managment Information Systems. Heel fijn als je nooit PHP hebt gehad, maar allé, we slaan ons er wel door. Maar, nu heb ik dus een zoekfunctie willen installeren, met volgende code. En wat blijkt, er zit een fout in, namelijk:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/ibis16/public_html/eindversieafgewerkt/search.php on line 32

De beruchte code:
<?php
include("dbconnect.php");
//$query = "select field1, fieldn from table [where clause][group by clause][order by clause][limit clause]";

$query = "select * from Producten";
$result = ($query);
if (($result)||(mysql_errno == 0))
{
echo "<table width='100%'><tr>";
if (mysql_num_rows($result)>0) hier zit de fout
{
//loop thru the field names to print the correct headers
$i = 0;
while ($i < mysql_num_fields($result))
{
echo "<th>". mysql_field_name($result, $i) . "</th>";
$i++;
}
echo "</tr>";

//display the data
while ($rows = mysql_fetch_array($result,MYSQL_ASSOC))
{
echo "<tr>";
foreach ($rows as $data)
{
echo "<td align='center'>". $data . "</td>";
}
}
}else{
echo "<tr><td colspan='" . ($i+1) . "'>No Results found!</td></tr>";
}
echo "</table>";
}else{
echo "Error in running query :". mysql_error();
}

?>

Any help would be very.... helpful! Googl'en hielp mij niet verder :)

Flipkikker

Legacy Member
mysql_num_rows -> mysql_numrows

problem solved, en zo lieve kindertjes, gaan we morgen naar een nieuwe spannende aflevering van 'Webdesign' kijken,

daaag :love: :woohoo:

Thorens

Legacy Member
Helaas, lieve kindertjes, heeft het plan gefaald! Wie helpt er onze lieve kikker in de volgende episode?!

Black Night

Legacy Member
Thorens zei:

zet eerst eens uw mysql commands in drukletters (behalve de kolomnamen en tabelnamen)

=> SELECT * FROM Producten ...


Bestaat de tabel Producten? Is de db goed geconnect?

dJeez

Legacy Member
En jij staat er stom van dat je daar een fout op krijgt als je niet eens een query uitvoert?

Vervang
PHP:
$result = ($query);
eens door
PHP:
$result = mysql_query($query);
dat zou al wat kunnen helpen.

Verder is mysql_errno een functie dus horen er haakjes achter te staan (maw mysql_errno()).

Check dus eerst de MySQL reference eens, en bekijk alle voorbeelden eens deftig : http://php.belnet.be/manual/en/ref.mysql.php

Thorens

Legacy Member
Go easy on me &#233;, ik ben maar de controleur van de code. Iemand anders van m'n groep heeft ze geschreven. En ik als controleur heb nog nooit met PHP gewerkt, dus :p

Maar ik ga die dingen eens proberen, bedankt :)

Thorens

Legacy Member
Ok&#233;, ik krijg resultaat maar nog niet wat ik moet hebben. Maar de producten staan er al, dat is al iets. Verder kan ik het zelf wel vinden denk ik :)

WHiSPy

Legacy Member
Als de controleur van de code er zelf niets van af weet, dan stel ik mij toch vragen over de kwaliteit van de uiteindelijk afgeleverde code. :)

Thorens

Legacy Member
WHiSPy zei:
Als de controleur van de code er zelf niets van af weet, dan stel ik mij toch vragen over de kwaliteit van de uiteindelijk afgeleverde code. :)
Mja, wete, ik krijg de 'afgewerkte' phpcode en moet ze in HTML implenteren (iets dat ik dan weer wel héél goed ken, ofcourse) ... maar ik heb met mijn beperkte PHP-kennis nog meer kennis als 50% van onze richting ofzo... Het is geen informatica richting é... Gewoon Toegepaste Economische Wetenschappen.

De afgewerkte code moet ook niet overeenkomen met W3C standaarden of whatever, gewoon werken :)

DJ_Trash

Legacy Member
give him some credit; em doe TEW; gene ICT
ikzelf ken trouwens ook nix van php (asp(.net) all the way) (maar had wel in de gaten da query ni uitgevoerd werd :) )

Tis ni de bedoeling da nen TEW php kan; ik durf ervoor wedden da groot deel van php'ers ni weet wa MIS inhoudt (iedereen kan googlen maar dan wete nog ni veel)
De essentie is dat ze stuff glijk BSC's enzo gaan produceren; ni da ze hun php' kunsten moeten tentoonstellen.

killgore

Legacy Member
DJ_Trash zei:
give him some credit; em doe TEW; gene ICT
ikzelf ken trouwens ook nix van php (asp(.net) all the way) (maar had wel in de gaten da query ni uitgevoerd werd :) )

Tis ni de bedoeling da nen TEW php kan; ik durf ervoor wedden da groot deel van php'ers ni weet wa MIS inhoudt (iedereen kan googlen maar dan wete nog ni veel)
De essentie is dat ze stuff glijk BSC's enzo gaan produceren; ni da ze hun php' kunsten moeten tentoonstellen.
Als gij opdracht krijgt waarin basis van php gebruikt wordt moet gij basis van php gaan leren, punt uit :).

dJeez

Legacy Member
Thorens zei:
Go easy on me é, ik ben maar de controleur van de code.
Als jij het lef hebt om iedereen hier aan te spreken als "kindertjes" mag je ook eens op je plaats gezet worden imho.

Ik heb trouwens een diploma Handelswetenschappen (specialisatie Informaticamanagement, dus allesbehalve puur ICT) op zak en zou iets dergelijks ook tijdens mijn studententijd wel zelf uitgeplozen hebben. Omdat ik nu eenmaal graag weet hoe de dingen - ook op programmatorisch gebied - werken. Het zal u dus niet verbazen dat mijn hobby van toendertijd nu mijn beroep is geworden (geen enkele van mijn collega's heeft trouwens een pure IT opleiding gevolgd).

Obliv`

Legacy Member
dJeez zei:
Als jij het lef hebt om iedereen hier aan te spreken als "kindertjes" mag je ook eens op je plaats gezet worden imho.

ik denk nu wel niet dat hij dat kleinerend bedoelde ze ;)

killgore

Legacy Member
Obliv` zei:
ik denk nu wel niet dat hij dat kleinerend bedoelde ze ;)
dat denk ik nu ook, ma kvind dat em em wel snel aangevallen voelt. En wij moeten toch ook geen opzoekingswerk voor hem gaan doen? TIs wel de bedoeling dat hij er iets uit leert he.

Wij moesten op bepaald moment voor informatica (zien in lessen enkel java) excell beginnen doen hoewel we het nooit in les gezien hadden. Dat was ook bedoeling da ge het zelf uitzocht zu, nie da ge op een forum gaat vragen: kijk, kheb wa geprutsts, kunde gij er nu iet deftig van maken :ironic: ?

Thorens

Legacy Member
My god, dat is nu &#233;cht de reden waarom ik hier nooit iets kom vragen h&#233;... Ze zijn hier zo behulpzaam &#233; :ironic:

Natuurlijk is het de bedoeling dat ge het zelf uitzoekt, wat denkt ge dat ik gedaan heb? Ik zit al dagen achter die code. En Googl'en hielp ook niets. Maar oh, als ik dan iets vraag, dan ben ik een profiteur? Nee, dan ben ik tijdsbewust aan het werken. De deadline is binnen 7 dagen, als ik alles met veel gerommel moet maken ben ik niet op tijd klaar. Simpel. Van de andere mensen uit mijn groep moet ik het niet verwachten, zij kennen er nog minder van.

Enfin, ik heb al spijt dat ik het heb gevraagd.

killgore

Legacy Member
n/o, maar wat jij zegt is volgens mij dikke bullshit :).

Lees 1 basis tuto over php& mysql (dit kan je op paar uur) en je ziet de FOUTEN in je programma :).

dJeez

Legacy Member
Thorens zei:
My god, dat is nu écht de reden waarom ik hier nooit iets kom vragen hé... Ze zijn hier zo behulpzaam é :ironic:
Ach ja, 'k had u beter niet gewezen op die fout, en u ook niet de pap in de mond moeten geven over waar je terecht kon om de nodige informatie terug te vinden (nl. de PHP reference manual). Dom van mij :doh:. Maar wees gerust : ik zal het wat u betreft zeker ook nooit meer doen.

Thorens

Legacy Member
Schatjes, ik heb al een hele andere code geschreven en alles werkt. Bedankt voor niets! *Kusjes*

DJ_Trash

Legacy Member
hehe die zever over de kindertjes; hier moeten mensen serieus leren lezen want het was flipkikker die ermee begon, echter in een DUIDELIJK KOMISCHE FABELTJESKRANT KINDA CONTEXT
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan