Archief - PORTFOLIO: DJ Progrezz simpel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

1337mr.hanky

Legacy Member
Hey

Ik heb even een site gemaakt voor alle info die een DJ nodig heeft op zen site weer te geven, hij is nog beetje in de making en sta open voor tips en opmerkingen.

http://users.skynet.be/fa531174/DJ-Progrezz

De host wordt een .be dus dit is tijdelijk.

Ik ben ook nog van plan een intro pagina te maken met dezelfde balk met daar de naam in maar dan horizontaal waar je kan kiezen tussen Nederlands en Engels. Simpelweg twee vlaggetjes onder de balk.

Weet er ook iemand hoe je simpleviewer kan aanpassen in kleuren en welke de kleurencodes zijn voor het rood, het geel dat ik gebruik en wit?

Quilombo

Legacy Member
nogal simpeltjes he, probeer eens wat meer kleur te gebruiken, zet je gele links op witte achtergrond in een andere kleur van die zijn niet goed leesbaar, en zorg dat je tekst rechts wat padding ofzo krijgt, zeker als je op biography klikt zieje dat de tekst precies buiten t scherm gaat lopen ;p

eeeeen divs gebruiken ipv tabellen =p
door het gebruik van wit als achtergrondkleur zie je niet goed waar de site "begint" en "eindigt", trek er mss een kader rond ofzo zodat het wat meer gestructureerd lijkt

1337mr.hanky

Legacy Member
ik gebruik geen tabellen, ik heb daar geen last van dat tekst gaat lopen
de kleur van links op witte achtergrond zou ik wel iets donkerder kunnen maken
door kaders te gaan gebruiken wordt de site helemaal verneukt, ik weet niet of jij dislectie ofzo hebt, maar de pagina lijkt mij duidelijk, hij begint gewoon waar de vergedrukte titel staat

1337mr.hanky

Legacy Member
als ik dat ga aanpassen gaat dat natuurlijk weer verkeerd uitlijnen in ie

iemand problemen met firefox?

Fraggie

Legacy Member
Kdenk dat het gewoon ligt aan het feit van je lege td's en geen vaste waarden te geven aan je tables.
+ HTML comment gebruik je verkeerd
syntax is: <!-- comments -->
niet <!----.. comments ..----!>.
Ik denk dat als je die simpele dingen al veranderd het mss ook zal kloppen in Opera.

Gerritn

Legacy Member
1. Je gebruikt WEL tabellen om de lay-out te maken, probeer met divs en css te werken (is hier zeer goed te doen voor dit ontwerp), en zou eveneens helpen om cross-browser te zijn.
2. Misschien de top van je navigatie uitlijnen zodat die evenhoog staat als de titel?
3. Klein detail: in de navigatie staat er mixes, en dan zet je als titel: mixsets, misschien gelijk stellen.
4. Links zijn niet zo leesbaar (geel op wit), misschien met dat rood werken?
5. Krijg je die simpleviewer op een of andere manier niet ingeladen in de site zelf? Simpleviewer heeft toch altijd een vaste grootte.
6. &nbsp's gebruiken om tekst uit te lijnen (cfr. menu) is geen zo een goed idee, werk desnoods met margins (via css), en stop gans je menu in 1 list (ul).

Op zich nog zo slecht niet, maar ik mis ook wat details in de lay-out, de tierelantijntjes, je weet wel.

Offtopic: je dislectie comment vind k er persoonlijk wel wat overgaan.

borisson_

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
als ik dat ga aanpassen gaat dat natuurlijk weer verkeerd uitlijnen in ie

iemand problemen met firefox?

ziet er juist uitgelijnd uit hier :)

Quilombo

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
ik gebruik geen tabellen, ik heb daar geen last van dat tekst gaat lopen
de kleur van links op witte achtergrond zou ik wel iets donkerder kunnen maken
door kaders te gaan gebruiken wordt de site helemaal verneukt, ik weet niet of jij dislectie ofzo hebt, maar de pagina lijkt mij duidelijk, hij begint gewoon waar de vergedrukte titel staat

a) doe nie belachelijk he kerel, je gebruikt wel tabellen
tekst gaat lopen: bedoel ik mee dat je bij biography niks van rechtermargin of padding gebruikt waardoor tekst tot op de meeste rechtse pixel van mijn scherm komt en da ziet er nie goe uit hoor, overigens is zo'n breed tekstveld nie handig om te lezen

... maar da zal wel aan mijn dyslexie liggen (en nie aan persoonlijke ervaringen en wat ik gelezen heb van usability guru's), volgens mij heb jij der meer last van aangezien je 't woord nie eens deftig kan spellen

en dat uw pagina begint noch stopt ligt aan t feit dat ge enkel uw menu in kleur staat en de rest er maar bijgesmeten is

ach .. waarom doe ik nog moeite, ik weet toch al op voorhand dat je dr niks mee gaat doen, je kiest hoogstwaarschijnlijk voor antwoord b :ironic:

b) je site rulet man :cool: echt, ziet er pokkeprofessioneel uit !!! doe zo verder !

1337mr.hanky

Legacy Member
ik ga zeker geen drastische veranderingen aanbrengen aan de site, zeker geen kaders, dat verneukt de site helemaal, ik wil wel verhelpen dat hij verkeerd uitlijnd

wat gaat dat veranderen als ik divs ipv tabellen zou gebruiken

het is trouwens niet de bedoeling van kwee nie wat op die site te zetten qua artiestieke kunsten, mensen moeten gewoon dingen kunnen aflezen, info daaruit halen en het moet er natuurlijk beetje verzorgd uitzien

ik ben niet zo voor sites volgepropt met kleuren enzo
ik kan moeilijk mene menu int wit zetten, kleuren ga ik echt niet veranderen

de tekst begint gewoon onder de header, beetje lager zetten dan?

simpleviewer wil ik liefst op apparte pagina
en tierelantijntjes komen der niet bij, tis de bedoeling dat het simpel blijft


Je hebt gelijk, ik ging er beetje over, slechte dag gehad sorry.

<!-- HIER BEGINT DE CONTENT --!>

mogen daar spaties tussen?

1337mr.hanky

Legacy Member
eerlijkgezegd ben ik nogal een noob in dees dingen, het is dus allemaal niet zo simpel voor mij, daardoor kwam ik verkeerd over wss

Fraggie

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
<!-- HIER BEGINT DE CONTENT --!>

mogen daar spaties tussen?
Je mag niet eindigen, waarmee ze begon. Het begin is <!-- met een uitroepteken, het einde is: --> zonder. Wat er tussen staat wordt dan genegeerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan