Archief - PORTFOLIO: Fotowebsite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zyote

Legacy Member
Hier mijn website die ik gemaakt heb om mijn foto's en eventueel designs op te posten.
Heb gekozen voor een site met niet te veel fransjes omdat de foto's de bovenhand moeten hebben. Feedback is welkom want stilstaan is achteruitgaan :p

www.elementsofart.be

Mvg,
Steven

Devastate

Legacy Member
- waarom de intropag ?
-> in u intropag maakte een image met ronde vormen, vond'k persoonlijk wel een hele mooie. op u pagina zelf daarintegen was daar nog weinig van terug te vinden. het geheel is nogal droogjes en heel sterk afgelijnd. mss mag je het allemaal wel wat abstracter zien. is tenslotte een website waar een zekere vorm van abstractie niet zou misstaan?
- u menu komt mij nogal vreemd over
- niet zo heel veel contrast tussen u tekst en tekst-bg.

Smokyke

Legacy Member
Niet slecht,
- het contrast kan wel beter (maar dat los je mss op door afbeeldingen nadien)
- persoonlijk vind ik de intro niet echt gepast. Ik ben niet zo voor intros en onderzoek toont aan dat dit een groot deel van de bezoekers wegjaagt. Maar als jij het zo wilt :P

sh011265

Legacy Member
Misschien gebruik maken van een handigere manier om je foto-albums weer te geven..

Als ik op view album klik dan moet is best een x aantal seconden wachten voor alle foto's geladen zijn. Doe ik dit niet & begin ik al ijverig te scrollen (zoals de gemiddelde surfer dus) dan gaat de pagina heen en weer zitten te bewegen doordat nog niet alle images geladen zijn (het is niet zo dat de browser de hoogste afbeelding eerst laadt enz..)

Momenteel is je grootste foto album 16 foto's, dus valt het al bij al nog mee. Maar wat als je er een met 100 hebt? :)

In je titel: Happe New Year's Eve, komt nog een \ in voor. Probeer op je titel (die je normaalgezien uit je Database haalt) een stripslashes() toe te passen. Zou dit normaal moeten verhelpen.

Voor de rest vind ik het een keurig site die goed gestructureerd is. Ook vind ik je header wel knap gemaakt (enkel ogen die S & O wat gek, van elementS & de O van of).

(nog mini "bug", op je contact pagina gaat je rechtse kolom een heel klein beetje verschuiven..)

Als info voor mezelf: gebruik je een CMS-Systeem? Zoja, welk juist?

zyote

Legacy Member
Dankje allemaal voor de reacties!! Inderdaad de intro-pagina heeft mss niet zoveel nut maar ik heb hem erop gezet omdat hij me toestand een iets frivoler design met de kleuren uit te werken :) Ik vind namelijk dat de site zelf goed omlijnd moet zijn al heb ik begrepen dat hij iets te goed omlijnd is :lol:

sh011265 zei:
Als info voor mezelf: gebruik je een CMS-Systeem? Zoja, welk juist?

Nee, geen gebruik gemaakt van CMS-systeem.

Mvg,
Steven

NEIROR

Legacy Member
Enkele puntjes:

Uw intropagina vertelt al eigenlijk alles van je layout. Ofwel maak je een intropagina voor een intro die dan als teaser werkt en sfeer en mysterie schept waardoor de surfer MEER wil. Of je intropagina heeft direct de hoogstnodige brok info weer, bv. logo en contactgevens.

De banner kon ook beter. Je hebt zo'n toffe foto's. Misschien kon je dan wel een random slideshow van enkele van je beste foto's gebruiken.

De site zelf is behoorlijk maar het contrast kan inderdaad wat beter.
De structuur vind ik het minst geslaagd. U knoppen zweven ahw en de content moet wat meer samenhangen.

Moest u site even goed zijn als uw foto's dan zouden die nog meer uitkomen!

6,5/10

Musback

Legacy Member
Contrast! echt wel lastig te lezen jammergenoeg
Banner en knoppen vind ik ook maar so-so, als ik van u was zou ik gewoon een foto gebruiken als banner, en de knoppen mss in dieelfde banner verwerken, als gewone tekstlinkjes bovenop de foto-banner in een goed contrasterende kleur

my 0.02€

SenderT

Legacy Member
Het is HEADER, niet banner ffs

Ik vind hem ni slecht, alleen wa meer contrast mss en zoals eerder vermeld zou ne foto in de header niet misstaan ;)

Xiao

Legacy Member
Is die host traag of ligt da aan mij?
Kzou trouwens zoieso geen PNG gebruiken voor die afbeeldingen, aangezien het zoieso niet echt scherp is en de achtergrond niet scherp moet zijn.
Die knoppen lijken wat verloren rond te zweven.
Er mag wat meer contrast.

De rest is mooi gedaan.

zyote

Legacy Member
Dank nogmaals voor de vele comments, het is erg interessant om te lezen wat jullie denken :)

Heb alvast nieuwe header gemaakt met foto en binnenkort de tekst ook wat lichter maken voor het contrast probleem.
En over de knoppen ga ik ook nog eens nadenken!

Mvg,
Steven

ReSiC

Legacy Member
De foto geeft de site een frissere look wat ik wel een pluspunt vind.
van het contrast probleem zie ik niet veel ,maar zou het toch aanpassen als vele het wel hebben..

de knoppen zou ik in ene lijn doortrekken zodat ze niet elk appart zweven, maar ene strakke lijn.
voor de rest vind ik het een zeer mooie site.


reSic.

Devastate

Legacy Member
nog altijd weining contrast tussen de content en zijn bg.
header ziet er nogal vreemd uit nu, nu je maar aan 1 kant die foto hebt.

adrianhates

Legacy Member
lijkt hard op die party site... (kkan niet meteen op zen naam kome, die nieuwe met roze designdinge...) daar je ideeen opgedaan?

zyote

Legacy Member
adrianhates zei:

Dat zal dan toeval zijn maar zou je misschien link eens kunnen posten dan kan ik eens kijken :)
En ja kom maar eens met iets nieuws op een net waar miljoenen mensen op zitten.. de kans is dus reëel dat er overeenkomsten zijn met huidige websites daar maak ik mij ook geen illusies rond :)

Mvg,
Steven

zyote

Legacy Member
Devastate zei:

Ja content moet nog aangepast worden maar met x-mos volgende week veel werk dus niet altijd tijd :lol:

Bedankt voor de comments beide :)

Mvg,
Steven

zyote

Legacy Member
Hallo,

Weer een updatje :d

Tekst is lichter gemaakt en heb gekozen voor een lichtere kleur van de "highlights" voor een beter contrast te realiseren. Nu is de hover van de knoppen nog steeds het roze omdat ik daarover nog eens moet nadenken.
Het lichte groen is namelijk niet zichtbaar in de witte knop :p
Het volgende op de agenda is een systeem waarin het mogelijk is om door het album te browsen via pijltjes zodat je niet telkens moet wegklikken en een andere foto vergroten.

Greets,
Steven

ReSiC

Legacy Member
Site ziet er beter uit, een nieuwe kleur doet soms al veel.
Er is meer contrast en makkelijker om de teksten te lezen vind ik.

Header is wel cool vind ik, het groen gedeelte (rechts) vind ik zeer geslaagd maar ben niet zeker over die grote brush die er ineens staat in het midden.

:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan