Archief - PORTFOLIO: Gilles Maes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gille

Legacy Member
Aangezien ik regelmatig toch klachten krijg waarin me wordt gezegd dat een simpele deviantart niet volstaat als portfolio, ben ik me maar eens gestort op een eigenste eigen portfolio.

Ben eigenlijk niet zo'n fan van de grafisch zware layouts en heb het liever wat cleaner, netter, in plaats van de zware brushes boven te halen dus dat merk je wel op deze layout. Is volledig CSS en HTML (Daarbij ook één van men eerste echte <div> adventures)

Main kleurtjes zijn een licht blauw en licht groen, op de banner na die ik wat donker maakte als tegenhanger.

Heel deze layout loopt op WordPress (Zo'n uurtje geleden had ik gedaan met skinnen) en ik ben nog vollop bezig met custom pages toe te voegen. Toch had ik graag wat comments gehad op het algemene design en de typografie.

En uiteindelijk dan de link :

Gilles Maes.be

Erlend

Legacy Member
Mooie layout en leuke kleuren, maar over de uitwerking ben ik helemaal
nog niet te spreken. Op vlak van typografie en witruimte tussen je
verschillende elementen ben ik niet zo tevreden, alles is zo lekker op
elkaar gepropt wat deze layout niet ten goede komt.

Vul je layout ook aan met icoontjes, het kleed u geheel meer aan
een het zal alles goed aanvullen.

Dus: meer witruimte tussen je onderliggende elementen,
padding geven aan je teksten, spelen met typografie
en icoontjes toevoegen.

Bertold

Legacy Member
ik vind het wat raar dat die groene balk zo midden in het scherm stopt hoewel dat mss aan mijn resolutie ligt maar dan zou dat eigenlijk niet mogen.
Hier op 1280*1024 kzou die laten doorlopen en de footer helemaal onderaan weergeven

Bigbuddha

Legacy Member
Webdeveloper zou betere titel zijn als webdesigner.

Wat je nu hebt is puur blog. Zonder enige aandacht voor design.

gille

Legacy Member
Ok, bedankt voor de comments ;) ben nu bezig aan wat icoontjes en aan het verbreden van de layout. Vannamiddag post ik wel een update want nu zit ik met een mondeling van Frans :)
*UPDATE* Aangezien ik nog wat vrije tijd had heb ik vlug wat icoontjes gemaakt. Commentaren zijn geäpprecieerd :
iconsblog5lh.jpg

0n3Liner

Legacy Member
mja, doet me wat denken aan MyFreelanceAuction.

- padding!!
- icoontjes kan je niet apart beoordelen, zet ze er es in!
- u engels met haar op aanpassen :p

gille

Legacy Member
Ach zwijg, tis nu maar tekst om te testen he ;)
Padding, margin, etc komen eraan ;)
En da freelanceauction ding, mja... Tis gewoon gelijkende kleuren. Wel moeie site eiglijk :p

GMotha

Legacy Member
Zoals bigbuddha zei: Portfolio of blog?
De layout had evengoed een template kunnen zijn die standaard bij een php-blogscriptje zat.
Aleja, ge weet wa'k bedoel: de layout zelf geeft geen enkele verwijzing naar webdesign. Die layout zou meer passen bij een industrieel vertaler, advocaat of thuisleraar algebra.
Ge speelt nergens mee, ge laat nergens uw kwaliteiten zien.
Ok, ge wilt geen grafische explosie. Maar dit is iets te clean, of pakweg saai. Het nodigt niet uit, het staat er gewoon. Maak't wat interessanter, zelfs een onnozele gradient of streepkespatroon zou al een positief verschil maken.

Uw icoontjes gaan er niet veel aan veranderen, ge zult meer naar't totaalbeeld moeten zien.

Quilombo

Legacy Member
ah jesus :/
nog zo enen

edit: ah nu snap ik het :P
ma waarom vraag je om site te checke als je ze twee seconden later vervangt door een standaard gedoe

gille

Legacy Member
Euh correctie e, maar er was dus wel degelijk nen skin. 0n3Liner heeft mij gewezen op een site met praktisch hetzelfde kleurschema, dus nu werk ik aan een nieuw...

Capiche?

Wat nadenken voor je zo'n dingen post, ok?

FurtiveDuck

Legacy Member
En toch vond ik je vorige groene beter, of bestaat ie nog?
Nog altijd lekker gemaakt Gilles, know i'll always love your designs though...

btw: meh= skipper= bléééhh.

gille

Legacy Member
Die groene was een default skin :)
en had je wel herkend (siggy remember :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan