Archief - PORTFOLIO: hobby schilderen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*badeendje*

Legacy Member
Hey,

De site gaat niet over mij, maar over iemand in de familie die zich graag bezighoud met schilderen en mij gevraagd had om een site te maken.

Graag had ik jullie mening eens gehad over het resultaat, site is nog niet helemaal af maar toch zo goed als helemaal.
Ik heb nog maar bitterweinig ervaring met het maken van sites 'so don't schoot me' ;) Maar alle commentaar en tips zijn uiteraard welkom

Ook heb ik nog een klein vraagje, in firefox is het flashfilmpje niet zichtbaar en in ie wel. Iemand enig idéé hoe ik dit kan oplossen?

link: hier

Brock

Legacy Member
onder constructie begot ! :) ( maak er "Deze pagina is momenteel nog niet beschikbaar" van ofzo, laat het niet onder die constructie(?!) zitten )

Het geheel voelt nogal saai en eentonig aan. De header is leuk geprobeerd, maar het vloekt een beetje met de rest.

"Wilt u op de hoogte gehouden worden van komende exposities? Vul dan onderstaand formulier in en ontvang per e-mail het laatste nieuws van de komende tentoonstellingen."

welk formulier?

Voor het "contact" onderdeel zou ik niet direct "mailto:blabla" zetten. Maak hiervoor een nieuwe pagina aan, brij er wat tekst rond, en zet eventueel een link "Verstuur een email naar...".
Ik vind het altijd beu als je rustig alles aan het doorklikken bent, je ineens je outlook open gaat.

Verder denk ik dat deze site beter gecentreerd tot z'n recht zou komen.

*badeendje*

Legacy Member
Brock zei:
onder constructie begot ! :) ( maak er "Deze pagina is momenteel nog niet beschikbaar" van ofzo, laat het niet onder die constructie(?!) zitten )

aangepast

Brock zei:
Het geheel voelt nogal saai en eentonig aan. De header is leuk geprobeerd, maar het vloekt een beetje met de rest.

idd, dat gevoel heb ik ook een beetje. Wel in het achterhoofd houden dat het grootste publiek senioren gaan zijn.

Brock zei:
"Wilt u op de hoogte gehouden worden van komende exposities? Vul dan onderstaand formulier in en ontvang per e-mail het laatste nieuws van de komende tentoonstellingen."

welk formulier?

formulier komt nog

Brock zei:
Voor het "contact" onderdeel zou ik niet direct "mailto:blabla" zetten. Maak hiervoor een nieuwe pagina aan, brij er wat tekst rond, en zet eventueel een link "Verstuur een email naar...".
Ik vind het altijd beu als je rustig alles aan het doorklikken bent, je ineens je outlook open gaat.

aangepast

Brock zei:
Verder denk ik dat deze site beter gecentreerd tot z'n recht zou komen.

hoe kan ik de pagina het beste centreren?

:edit: gecentreerd met margin left en right op auto te zetten

Xavez

Legacy Member
Code:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="fotos_jeannine_laenen.swf" width="207" height="156">
<param name="movie" value="fotos_jeannine_laenen.swf" />
<param name="menu" value="false" />
<param name="quality" value="best" />
</object>

En rename je .swf uiteraard naar "fotos_jeannine_laenen.swf". Je gebruik voor documentnamen op internet best nooit speciale tekens (spatie, ', ",....)

Quilombo

Legacy Member
*badeendje* zei:
Wel in het achterhoofd houden dat het grootste publiek senioren gaan zijn.

begin dan al maar met veel meer lineheight toe te voegen en een veel groter lettertype te kiezen


brock was t verschil tussen onder constructie en nog niet beschikbaar :oink: ?

edit: header is té

*badeendje*

Legacy Member
ok, bedankt het werkt nu.

Iemand nog tips of opmerkingen?

Xavez

Legacy Member
Quilombo zei:
begin dan al maar met veel meer lineheight toe te voegen en een veel groter lettertype te kiezen

Javascriptje om text dynamisch groter/kleiner te maken =)

Quilombo

Legacy Member
Xavez zei:
Javascriptje om text dynamisch groter/kleiner te maken =)


is toch nie nodig, als ge uw font in em's of % zet kunt ge da toch aanpasse via uw browser.. mah standaard moet het al wel groot genoeg zijn, da ni iederéén da moet gaan veranderen

edit: wrom kan ik scrolle in uw home ?

Xavez

Legacy Member
Quilombo zei:
is toch nie nodig, als ge uw font in em's of % zet kunt ge da toch aanpasse via uw browser.. mah standaard moet het al wel groot genoeg zijn, da ni iederéén da moet gaan veranderen

edit: wrom kan ik scrolle in uw home ?
Bejaarden zijn doorgaans geen doorgewinterde pc-gebruikers die hun browser vanbinnen en vanbuiten kennen. Als ik een knopje op een website zie staan dat m'n font wat groter kan zetten is dat een pak gebruiksvriendelijker voor iemand die de snelkoppeling ctrl+muiswieltje niet kent ofzo :)

lulle

Legacy Member
Staat nu het lettertype standaart te klein? Ik kan alles perfect en makkelijk lezen maar dat zal ook van voorkeuren afhangen.

borisson_

Legacy Member
is leesbaar, enkel zou ik proberen om meer lineheight ertussen te steken (zoals Quilombo zegt ), als ik er al beetje problemen mee heb ;)

Quilombo

Legacy Member
jij kan dat wel lezen, maar je zegt dat het voornamelijk bedoeld is voor senioren... die kunnen dat nie lezen hoor

lineheight verhogen
fontsize verhogen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan