Archief - PORTFOLIO: Kabé & Ko - Schoolproject

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChroMe

Legacy Member
Site

commentaren aub
Is gemaakt met dreamweaver op een laptop (daarom dat het blauw misschien toch wat te fel is, ben er over aan het denken om het te veranderen)

PS: weet iemand waarom in IE die blauwe balk waar je de taal kan kiezen op de index.htm wat lager staat (er is nog een lichtblauwe streep tussen), bij FF sluit hij mooi aan zoals de bedoeling ook was...

Phil

Legacy Member
als ik kijk naar de prijzen van ZAF krijg ik de prijzen van thailand enzo

dêsh'

Legacy Member
Ik zou het 'fleurrijke' van je header en je content (lichtblauw) proberen door te voeren in uw bg. Dat grijs breekt uw site volledig af..
Gewoon een witte bg zou zelfs al beter zijn dan dat saaie grijs imo.

Aan uw beide headers zelf zou'k ook nog wat werken. Vooral die van Thailand past niet bij het geheel. Probeer propere headers te maken met afbeeldingen bv, nog meer het 'exotische' naar boven halen.

Kortom, uw kleurgebruik staat me niet echt aan. ;)

.kw

Legacy Member
Die vier foto's bovenaan de pagina telkens vind ik heel goed gedaan.
Alles wat betreft de tekst zijn naar mijn idee wat minder. Niemand leest zoiets op internet.

  • niet onderlijnen, enkel links worden onderlijnd
  • kortere tekstblokjes, smaller ook (misschien in twee kolommen werken)
  • grotere letters, of op zijn minst mogelijkheid tot

het menu is ook een beetje aan de kleine kant

misschien een beetje muggeziften, ik denk wel dat je erdoor gaat zijn hiermee
de eerste indruk bij mij was goed :baard:

Blue Thunder

Legacy Member
Paar opmerkingen:

- ik zou rechts nog een padding instellingen, de tekst plakt nu allemaal zo tegen de rechter rand, ook onderaan plakt da er zo tegen, ook daar een padding zou wel mooi zijn.
- ik zou ook in het menu links, nog rechts een padding instellingen, zelfde probleem de tekst plakt zo tegen die rand.

voor de rest mooie website, overzichtelijk, leuke keuze van kleuren. Mooi gedaan :niceone:

ChroMe

Legacy Member
Bedankt voor de tips, de meeste zijn gegrond en ik zal er straks nog proberen iets aan te doen als ik nog wat tijd vind.

Als er nog opmerkingen zijn, laat maar komen

TsN|Dominique

Legacy Member
Het franse deel werkt niet?
Voor de rest ziet het er niet slecht uit. Maar ik krijg ook geen zin om verder te surfen.

ChroMe

Legacy Member
Hoe kan je bij een <h4> bla </h4> bij CSS instellen hoeveel ruimte er boven en onder de tekst is (soort padding bij tekst dan)... nu is die ruimte nogal groot en zou die zelf willen controleren


PS: Franse deel moest niet werken, enkel voorzien worden, net zoals de reservatieforms niet moesten werken

bRahms

Legacy Member
"Ik zou het 'fleurrijke' van je header en je content (lichtblauw) proberen door te voeren in uw bg. Dat grijs breekt uw site volledig af.."

Volledig mee akkoord

Het menu is ook op elkaar geplakt, wat de drukte bevordert, wat de toegankelijkheid niet bevordert.

De "Klik voor prijzen" en "Reisvoorwaarden" link hebben een bijna standaard opmaak, terwijl de rest wel meer dan behoorlijk is opgemaakt? Een hover in de zin van een underline zou hier niet mistaan, evenals het standaard blauw/paars weglaten (Hetzelfde geldt voor de Links pagina)

De paginaindeling vind ik ook minder, je kon het geheel dynamischer gemaakt hebben door de foto's in de tekst tussen te voegen ipv ze bovenaan op 1 rijtje te zetten. Zo dwing je de bezoeker om ook eens te kijken naar de tekst.

Behoorlijke website, maar de afwerkingspunten ontbreken er een beetje aan.

ChroMe

Legacy Member
Zou iedereen de site nog eens kunnen bekijken aub, heb wat aanpassingen gedaan: klik

- Geen onderlijnde teksten meer
- Padding aangepast zodat tekst niet tegen rechterkant en onderkant plakt
- Lettertype vergroot
- Afbeeldingen tussen tekst in plaats van gewoon bovenaan
- Links in de tekst zelf ook hover effecten etc gegeven
- Achtergrond van grijs naar wit gezet (als iemand hier nog tips over heeft?)

Alvast bedankt voor de handige en dikwijls terechte opmerkingen!

Grtz

bRahms

Legacy Member
De visited links niet in het grijs zetten, maar in dezelfde kleur.
Wit is toch ook niet dat, alhoewel het al stukken beter is. Een doorzichtig patroontje die past bij de website zou nog beter zijn.

Iig al stukken beter, keep up the good work ;)

dêsh'

Legacy Member
Idd, al een stuk beter. Wat je misschien nog kan aanpassen:

- uitlijning tegen de bovenkant (topmargin:0)
- een subtiele border omheen je site, hij stopt nog altijd te bruusk. Het wit is al wel veel beter dan dat grijs!

ChroMe

Legacy Member
Ok heb nog aangepast:
- Zwart kadertje rond heel de site (border:3px solid #000000; -> dat is even dik als die zwarte lijn onder en naast mijn menu (om een beetje consequent te blijven))
- Visited links ook in het wit ipv grijs

Heb het wel ni geupload want ik werk op de laptop voor die site en moet telkens alles overzetten...

Fr3aK

Legacy Member
Een van de betere, de rest sucked wel een beke...

BTW is da uwe Golf die daar meestal voor de Vest staat? (Grijs me zwarten band onderaan)

ChroMe

Legacy Member
Jep da's mijn auto, zit je ook op KHM? Vanwaar ken je mij of mijn wagen?

Grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan