Archief - PORTFOLIO: Schoolwerkje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mythe

Legacy Member
Voor het school moeten we een portfolio maken.
Nu vroeg ik mij af wat jullie van men design vinden:
http://users.telenet.be/dark-forces/Index-portfolio-copy.jpg

I know, het is simpel, maar het moet voor nieuwjaar binnen. En ben genen krak in photoshop en CSS. Dus eer ik dat heb uitgevoerd zijn we al na nieuwjaar.

Dus wat vinden jullie van een simpel design als dit?

Het is momenteel nog een JPG'tje, maar ben bezig aan xHTML code en CSS code.

Btw: beetje rekening houden dat ik dus genen totaal nieuwen photoshop ga maken. Enkele opmerkingen dat ik dat beter zou aanpassen zijn welkom. Maar niet dat het slecht design is en ...

Xavez

Legacy Member
Eenvoudige tip: als je een simpel design maakt, hou het dan ook simpel en waag je niet aan fancy graphics, fades en shades :).

mythe

Legacy Member
Xavez zei:
Eenvoudige tip: als je een simpel design maakt, hou het dan ook simpel en waag je niet aan fancy graphics, fades en shades :).
Een iglo mannetje en een ijsblokje is nu toch niet echt fancy? Want ik wil beetje thema: IJS bezigen. Dus als ik die weghaal kan ik enkel met mijn kleuren spelen.

mythe

Legacy Member
Flipkikker zei:
Foute link in je beginpost, dit is de juiste: http://users.telenet.be/dark-forces/Index-portfolio copy.jpg

Als je het thema met het ijsblokje aanhoudt zou ik het zwart veranderen in een blauwere/witte kleur

En de stijl aanhouden die je kiest,
vanboven zie ik grunge, en onderaan iets strakker met rechtsonderaan dan een storende gradiënt :)
Merci voor de opmerking, direct werk van maken!

*Edit: aangepast, maar wit lijkt het ook maar zo kaal he :p.

Flipkikker

Legacy Member
Tja, wit moet je niet letterlijk opnemen hé :)

Maar ik zie nog altijd weinig verandering :s
Ik zie nog altijd zwart,
een lelijke lettertype in je menu (als je een pixelfont kiest moet je het niet uitrekken hé :x)
Anti-aliasing op je tekst afzetten, browser heeft dit ook niet...

Plaats al inhoud ook, want nu heb je enkel een kadertje met afbeeldingen geplaatst...

Smokyke

Legacy Member
De buttons zijn afgrijselijk. Waarom ga je niet gewoon voor een CSS lay-out en plaats je daar je afbeeldingen in? Simpeler en mooier (mijn mening)

sh011265

Legacy Member
Smokyke zei:
De buttons zijn afgrijselijk. Waarom ga je niet gewoon voor een CSS lay-out en plaats je daar je afbeeldingen in? Simpeler en mooier (mijn mening)

Denk ook dat dit tot een beter resultaat kan leiden.. Een basic site met de juiste kleuren en hier en daar wat borders kan ook enorm mooi zijn!
Bovendien bespaar je jezelf hier veel werk mee (zeker als je geen css & photoshop goochelaar bent) en ga je bekomen resultaat beter zijn. Hiermee denk ik dan: Professioneler en meer afgewerkt.

GoodLuck!:niceone:

mythe

Legacy Member
Niet goed dus :(.
En kunnen jullie anders een voorbeeld geven? Van simpele site met borders etc?

@Flipkikker: k'heb niets uitgerokken aan den tekst. Was standaard zo. Maar valt niet zo goed in het menu.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan