Archief - PORTFOLIO: siteje voor ontwerpen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Juul Cézaar

Legacy Member
Hoi,

Ik studeer architectuur, en kheb me eens beziggehouden met een siteje te maken om mijn ontwerpen op te zetten met wat foto's, plannetjes en een beetje uitleg. Er staat nog niet veel op, enkel de basis is er. Als je wil weten hoe de informatie gepresenteerd gaat worden kan je al op "containers@arenberg" klikken, en vervolgens op "interieur".

http://users.skynet.be/bk382736/design/

Thx, Grtz

Brock

Legacy Member
die "email adressen" waren net de enige links waar ik niet op had geklikt. Het wekt de illusie dat, als je erop gaat klikken, mijn mailclient ging openen, die @... zou ik dus gewoon weglaten om verwarring te vermijden.

Juul Cézaar

Legacy Member
Mja, i'll keep it in mind, maar da zijn gewoon de 'officiële' namen van de projecten ;)

virox

Legacy Member
idd ik klikte er ook nie op omdat ik ook dacht dat het emails waren. Nuja de grijze tekst is echt moeilijk leesbaar als je op containers@arenberg geklikt hebt.

DevStyle

Legacy Member
even tussendoor: ..:::links:::... zijn zo 1999.. :unsure:
Gebruik eens iets wat simpeler en professioneler oogt.

D'Sek-

Legacy Member
DevStyle zei:
even tussendoor: ..:::links:::... zijn zo 1999.. :unsure:
Gebruik eens iets wat simpeler en professioneler oogt.
Je kan makkelijk zeggen dat de hele site 1999 is. De site zelf is in vergelijking met het intro toch tamelijk zwak.
Het intro is dus tamelijk goed, maar er ontbreekt wel wat "schwung", als je begrijpt wat ik bedoel. Laat de tekstanimatie wat sneller lopen, ik ben er zeker van dat het al een heel stuk sneller zal gaan. Ligt het aan mij of is die achtergrondafbeelding in je intro van enorm lage kwaliteit?

Zero Grav

Legacy Member
Meh, eerst met die low opacity afbeelding dacht ik nog: "Hey, dat is wel mooi" en toen werd ie donkerder, donkerder, lichter, weg wat, boem, wat is er gebeurd? Eek! *dood*

Ok ja, ik klikte op enter want die volledig doelloze splashpagina was nog te lui dat automatisch voor me te doen! It's so hard to find good staff nowadays..

Komen we binnen op de site en er rijst zich al onmiddellijk een vraag. Wat in hemelsnaam is die rode/blauwe afbeelding én wat doet hij daar? Om nog niet te vergeten: "Waarom zijn er twee?" De nutteloos verspilde bandwith aan die twee afbeeldingen zijn betreurenswaardig. Vreemd eigenlijk dat ik heb opgemerkt dat er twee zijn want die "What is your style" wordt ook maar zichtbaar na er 5 minuten op te staren.
Funny thing is, zo'n dingen met 2 kleuren worden niet door verschillende html pages gedaan maar door javascript en stylesheets. De knappe chick die rood prefereert kan je project niet zien en zal je niet inhuren terwijl de lelijke boer blauw mooier gaat vinden en overtuigd door je project een telefoontje zal plegen. In Short: Drop the colours.. Better yet, drop the images

Daarmee zijn we over het algemeen al aan het einde gekomen.
- Splash eruit
- Rode/Blauwe afbeeldingen eruit

En dan blijft er natuurlijk niet veel over.. Je kan eens iets anders proberen of dit op een andere manier uitwerken.

Quilombo

Legacy Member
k geef zero volledig gelijk

..::.. links trekken op niks
Containers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergCont
... :wtf: wtf ? en dan nog in drie verschillende kleuren, doe da gewoon weg
afbeeldingen zuigen
k vind het allemaal maar ongeinspirireerd en onsamenhangend

en om dat '@' probleem op te lossen: zet er gewoon een spatie voor en achter ?

Juul Cézaar

Legacy Member
Zero Grav zei:
Meh, eerst met die low opacity afbeelding dacht ik nog: "Hey, dat is wel mooi" en toen werd ie donkerder, donkerder, lichter, weg wat, boem, wat is er gebeurd? Eek! *dood*

Ok ja, ik klikte op enter want die volledig doelloze splashpagina was nog te lui dat automatisch voor me te doen! It's so hard to find good staff nowadays..

Komen we binnen op de site en er rijst zich al onmiddellijk een vraag. Wat in hemelsnaam is die rode/blauwe afbeelding én wat doet hij daar? Om nog niet te vergeten: "Waarom zijn er twee?" De nutteloos verspilde bandwith aan die twee afbeeldingen zijn betreurenswaardig. Vreemd eigenlijk dat ik heb opgemerkt dat er twee zijn want die "What is your style" wordt ook maar zichtbaar na er 5 minuten op te staren.
Funny thing is, zo'n dingen met 2 kleuren worden niet door verschillende html pages gedaan maar door javascript en stylesheets. De knappe chick die rood prefereert kan je project niet zien en zal je niet inhuren terwijl de lelijke boer blauw mooier gaat vinden en overtuigd door je project een telefoontje zal plegen. In Short: Drop the colours.. Better yet, drop the images

Daarmee zijn we over het algemeen al aan het einde gekomen.
- Splash eruit
- Rode/Blauwe afbeeldingen eruit

En dan blijft er natuurlijk niet veel over.. Je kan eens iets anders proberen of dit op een andere manier uitwerken.

Sorry, ma ik snap uw kritiek echt ni. Die afbeeldingen zijn toch gewoon een lay-out ofzo om de site wa op te fleuren. En ik begrijp gewoon uw zinsbouw niet eigenlijk. Zou je iets duidelijker kunnen formuleren aub? Waarom in hemelsnaam zoveel engels in uw zinnen, en waarom net op die plaatsen?

UnD3RD0G

Legacy Member
ik word alleen al ambetant van al die ... ::: .. :. ::: ...::::..:

aaargh !!
en bij enter site, nekeer dak daarop klik, krijg ik de algemene vorm;maar met niets in, lijkt precies of het loopt fout.

steinerwarrior

Legacy Member
... ::: .. :. ::: ...::::..:

Jep idd. Khaat zo'n dingen. Tis netlijk de schermnamen van msn van tegenwoordig. Probeer wat origineler uit de hoek te komen. Experimenteren is de boodschap. Voor iemand die architectuur studeert zou dit niet zo moeilijk zijn:)

Xavez

Legacy Member
Juul Cézaar zei:
Sorry, ma ik snap uw kritiek echt ni. Die afbeeldingen zijn toch gewoon een lay-out ofzo om de site wa op te fleuren. En ik begrijp gewoon uw zinsbouw niet eigenlijk. Zou je iets duidelijker kunnen formuleren aub? Waarom in hemelsnaam zoveel engels in uw zinnen, en waarom net op die plaatsen?
Feit is dat die images gewoon geen enkele functie hebben en dus volledig overbodig zijn. Werk eerst aan de content en werk daarrond je navigatie en site-opbouw uit (e.g.: I hate splash-screens; werk dan tenminste met een cookie ofzo die die splash de volgende keer automatisch skipt of dergelijke. Al wat dit nu doet is wat meer clicks op m'n whatpulse genereren :/. Ook die ..::.. en Containers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergContainers@ArenbergCont zijn volledig overbodig en - maar das dan mssn persoonlijk - ronduit lelijk :))

Verder stel ik misschien voor dat je je content dynamisch laadt via een javascript? Want als je nu een aanpassing moet doorvoeren aan één van de pagina's ben je... nuja, "gescheten" :)

Zero Grav

Legacy Member
Juul Cézaar zei:
Sorry, ma ik snap uw kritiek echt ni. Die afbeeldingen zijn toch gewoon een lay-out ofzo om de site wa op te fleuren. En ik begrijp gewoon uw zinsbouw niet eigenlijk. Zou je iets duidelijker kunnen formuleren aub? Waarom in hemelsnaam zoveel engels in uw zinnen, en waarom net op die plaatsen?

Nuja, die termen bestaan enkel in het Engels dus daar kan ik weinig aan doen. De reden waarom ik de moeite niet heb gedaan die post aan te passen is dat de mensen op irc (de chat dus..) zeiden dat de zinsbouw wel degelijk was en dat ze heel de post begrepen.

Ze (de afbeeldingen onderaan) fleuren volgens u misschien de layout wel op maar ze passen er gewoon niet bij, dit is niet wat daar hoort te staan.. Totaal niet, maar echt.. totaal niet.

---------

Xavez, ge zijt echt wel een grote fan van javascript zo te zien :p maar vaak is het echt niet aan te raden om dat te gebruiken. Al is het maar omdat veel screenreaders hier niet overweg kunnen of omdat een grote hoeveelheid mensen dat uit heeft staan omwille van die stomme 'follow the mouse' en dergelijke scriptjes. Nuja, ik heb het er al eens met u over gehad op irc geloof ik. ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan