Archief - PORTFOLIO: Stage/portfolio ploviemaarten.net

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BleKKie

Legacy Member
http://www.ploviemaarten.net

portfoliosite dat ek voor de zoveelste keer hermaakt heb :p omdat ek ééntje nodig had voor stage

wat vinden jullie er van?
Is nog niet 100% af -> works en contactform moeten nog gemaakt worden, en eventueel ook nog een 'homepagina' maar kweetniet goed wat ek daar zou moeten opzetten, iemand een idee?

alvast bedankt ;)

dendaak

Legacy Member
Hallo, Maarten, de website is naar mijn mening zeer duidelijk en zeer goed overzichtelijk. Je kan alles vinden zoals je het wenst. Ik kan er niet direct iets slecht op aanmerken. Enkel als je kijkt bij: stage, daar heb je 4 submenu's de eerste 2 staan beetje anders uitgelijnd dan de 2 rechtse. Detail, maar ik zie het wel verspinngen. Voor de rest mooi gedaan.

Mvg Ward.

Bigbuddha

Legacy Member
Ziet er goed uit. Vrij technisch design, maar mag wel.
Als je in Limburg woonde mocht je hier stage doen ;) lol

BleKKie

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Ziet er goed uit. Vrij technisch design, maar mag wel.
Als je in Limburg woonde mocht je hier stage doen ;) lol

thx ^^

werkt ge voor een webdesign bedrijf mss?

wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende:

Mijn designskills zijn niet echt super te noemen (lees: in photoshop kan ik echt geen waauuw dingen maken), dat ziet ge ook wel aan mijn portfolio waar alles via code gedaan is (op enkele dingen na). Word het design & het coderen door verschillende mensen/teams gedaan? of is dit meestal niet het geval? (anders zit ik wel met een "probleem")

En nog iets als er nu iemand naar je toe komt en vraagt om een site te maken voor hem/zijn bedrijf hoe berekent ge dan de prijs (al dan niet int zwart)?

Ik veronderstel gewoon het aantal uren dat ge der aan gewerkt hebt? of zie ik dat verkeerd, en hoeveel vraagt een gemiddelde webdesigner per uur (heb daar echt geen idee van :s )?

diddi

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
Mijn designskills zijn niet echt super te noemen (lees: in photoshop kan ik echt geen waauuw dingen maken), dat ziet ge ook wel aan mijn portfolio waar alles via code gedaan is (op enkele dingen na). Word het design & het coderen door verschillende mensen/teams gedaan? of is dit meestal niet het geval? (anders zit ik wel met een "probleem")

Je hebt GEEN probleem :p
In de meeste "grotere" bureaus hebben ze aparte mensen voor design en coderen.
Lees maar eens na bij Netlash.com wie, wat doet.
http://www.netlash.com/team.php

Zero Grav

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Ziet er goed uit. Vrij technisch design, maar mag wel.
Als je in Limburg woonde mocht je hier stage doen ;) lol

Tijd om eens een portfolio te posten dan. :lol:

Bigbuddha

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
thx ^^

werkt ge voor een webdesign bedrijf mss?

wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende:

Mijn designskills zijn niet echt super te noemen (lees: in photoshop kan ik echt geen waauuw dingen maken), dat ziet ge ook wel aan mijn portfolio waar alles via code gedaan is (op enkele dingen na). Word het design & het coderen door verschillende mensen/teams gedaan? of is dit meestal niet het geval? (anders zit ik wel met een "probleem")

En nog iets als er nu iemand naar je toe komt en vraagt om een site te maken voor hem/zijn bedrijf hoe berekent ge dan de prijs (al dan niet int zwart)?

Ik veronderstel gewoon het aantal uren dat ge der aan gewerkt hebt? of zie ik dat verkeerd, en hoeveel vraagt een gemiddelde webdesigner per uur (heb daar echt geen idee van :s )?

Ik werk inderdaad voor webbedrijf.

Uiteraard is bedoeling van stage en opleiding dat je beter wordt. Dus niemand zegt dat het perfect moet zijn. Je kan op't eerste zicht toch meer dan iemand die tegen zijn goesting een richting webdesign volgt. ;)

Bij ons wordt design en styling(html/css) door dezelfde gedaan. Programmatie door iemand anders. Werkt ook het prettigste. Ieder zijn job.

Gemiddeld mag je zeker op een 40/45 euro per uur rekenen. In't wit en bij een beetje kwalitatief bureau. Je schat in hoeveel werk je hebt aan een project en maak aan de hand daarvan je offerte. Tenzij er aan regieprijs per uur wordt gewerkt. Maar voor websites, is het meestal vaste prijs/offerte.

In't zwart is dat natuurlijk een ander verhaal.

Tiet

Legacy Member
De site ziet er niet slecht uit! De code is ook zeker te doen. Hoewel ik hier en daar een kleine opmerking heb. Ik heb gezien dat je nogal vaak margin: 0pt; en padding: 0pt;
Deze kan je vervangen door * { margin: 0; padding: 0; } zo bespaar je al een heel groot deel regels.
Ook maak je nogal veel gebruik van divs waar het niet echt nodig is. Een voorbeeld hiervan is #menu. Deze kan je gemakkelijk weglaten.

Maar de code zieter er voor de rest heel goed uit.

Smokyke

Legacy Member
Nice!
In één oogopslag wist ik direct waar ik mee te maken had.
Ik had de tabladen wel anders gedaan. IK zou doen dat als je erover komt dat ze zoals het actieve reeds zijn. Maar voor de rest alleen maar positief!

bLaZeR

Legacy Member
Heel goed!
Ik moest wel lachen met je cv bij je hobby's waar je Online Gaming bijzette. Moest het mijn cv zijn zou ik dat weglaten, wil je serieus genomen worden :p

BleKKie

Legacy Member
Bl@z3R zei:
Heel goed!
Ik moest wel lachen met je cv bij je hobby's waar je Online Gaming bijzette. Moest het mijn cv zijn zou ik dat weglaten, wil je serieus genomen worden :p

ohja tis tenslotte toch ook een hobby als een ander :p
maar mss toch wel beter weglaten :)

netlash

Legacy Member
Voor mij zou je dat niet moeten weglaten, is eerder een troef in je cv.

Xavez

Legacy Member
Je hebt wel een beetje last van classitis =]. Dat betekent zoveel als: je gebruikt veel meer klassen dan je in principe zou nodig hebben.. Door je selectors juist te definiëren. Voorbeeldje: het is toch logisch dat link_active binnen tab_active altijd active is. Je kan de klassen link_active en link_inactive dus eigenlijk volledig laten vallen. Als je gewoon als selector in je stijlblad tab_active a en tab_inactive a neemt heeft dat juist hetzelfde effect. Bovendien moet je voor je klassen niet zo ver denken als tab_active en link_active. Neem gewoon een klasse active en--indien er daadwerkelijk een onderscheid is--gebruik de juiste selector: li.active, a.active, td.active, noem maar op...

Verder kan je best ook nog je alt-tags effectief definiëren (en dus niet gewoon leeg laten =]: dat haalt je wel door de validator, maar wat ben je daar mee als het nog niet "werkt" ;-)).

Ik zie ook nog een aantal dingen die je helemaal niet nodig hebt: die <b> in je tabel kan je best oplossen door <th> en <td> te gebruiken: td is de data die je definieert, th is de hoofding van die data.

Nog een beetje verderop zie ik ook een target="_blank". Dat is evenzeer een element dat niet meer gebruikt wordt in xhtml. Je kan beter met een javascriptje werken dat alle links met rel="extern" opzoekt en ervoor zorgt dat die in een nieuw venter geopend worden. Geef zeker in je stijlblad ook een extra stijl aan die links (voeg er een afbeelding aan toe bijvoorbeeld).

Zo zijn er nog een aantal dingen, waar er hier zeker iemand anders je nog wel op zal wijzen, ik moet nu dringend door, dus hier zal je wel al zoet mee zijn ^^.

And PS: ik kraak het niet af he, er zitten gewoon nog wat onvolkomendheden in die beter kunnen and you're here to learn, right? ;).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan