Bigbuddha zei:
Eigenlijk het probleem wat sommige met photoshop hebben. 't Is niet omdat er filters inzitten dat je ze zo straight forward moet gebruiken. Blur is nieuw in flash 8, maar hier valt het echt op dat je het hebt gebruikt, omdat het nu mogelijk is. Blur is goed, maar in dit geval niet zo geslaagd.
Je hebt ook last van het mini-font syndroom. Met andere woorden je font is te klein. Ook je scroll knopjes zijn uiterst klein.(1600x1200 hier).
Bij contact zie ik altijd liever een formpje ipv. een email link.
Menu werkt niet altijd. Als je tijdens de opbouwanimatie al op een andere menu item klikt loopt het fout. zelfde probleem heb je bij uithangbord.
Het wolkje onder de mouse-over van de menu is maar raar.
pre-loaders zijn fake of werk niet goed, 'k zie die elke keer opnieuw.
Grafisch is het ok. niet echt heel speciaal of origineel, maar het kan erdoor. Alleen je afbeelding op de achtergrond. Het is in de eerste plaats geen mooie foto. Het contrast is ook veel te laag. Waarschijnlijk doe je dat voor de leesbaarheid, maar ik zou beginnen met een heel goeie foto als inkom. Met een heel goed contrast. Als je dan de menu gebruikt krijg je achter je tekst het transparante wit dat je text wel leesbaar maakt.
snel voorbeeldje:
http://www.bigbuddha.be/downloads/voor.jpg
http://www.bigbuddha.be/downloads/na.jpg
In iedergeval op de goeie weg.
Bedankt voor je reply, zeer nuttige info!
- ik heb mij misschien een beetje laten gaan ivm het blur effect, maar die nieuwe feature in flash 8 .. man man .. prachtig

(zal het wat proberen te verminderen)
- contact form is uiteraard beter, maar ik zit momenteel nog op telenet hosting. ben aan het overwegen om naar een andere te gaan voor php, maar dat is nog even toekomstmuziek.
- voor het menu, en de btn's in het uithangbord zal ik de actions pas zetten op het moment dat alles ingeladen is (na de animaties), dat zou dat probleem normaal moeten verhelpen. EDIT: dat is nu net het probleem eigenlijk, maar het zit zo: als bv "wie" ingeladen wordt, kan er pas een andere pagina ingeladen worden als de animatie van "wie" volledig gedaan is ..
- de preloaders zijn niet fake, maar ik heb telkens een animatie (het wegfaden van de balk) als de inhoud geladen is. en dan wordt die pas weergegeven. misschien moet ik die animatie weglaten. De preloaders zijn dus: "even geduld inhoud wordt geladen", en als alles geladen is krijg je "gegevens zijn ingeladen" met het wegfaden ervan, en dan pas komt de inhoud.
- zal zeker eens kijken ivm het contrast, je voorbeeld doet het er alvast wel beter uitzien !
//
- het geluid zal ik wat editten en proberen minder zwaar te maken. het idee achter dat stof, zoals reeds gezegd, is het neerploffen van de menu items --> telkens als het menu neerploft, komt er een stof wolkje. Nu .. dat blijkt iets te zwaar te zijn, kan ik misschien verhelpen door het stof een lichtere tint te geven, meer naar het grijs toe...?
EDIT:
(1) stofwolkje is wat minder gezet, geluid is ook 'kalmer'.
(2) contrast van de foto is verhoogd .. heb er wel nog mijn twijfels bij maar bon, we zien wel wat het geeft. -- toch op zoek gaan naar een betere foto.
(3) slierten weggedaan
(4) heb iets nieuw geprobeerd: contrast een beetje verhoogd, en vanboven een lichtblauwe hemel toegevoegd, met wolken die voorbij vliegen. Hoe zit het met de cpu load? (aanvaardbaar?)