Archief - PREVIEW: Chirosite

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[=$=]Sepultur

Legacy Member
Niet zo heel lang geleden begonnen met wat html en css te leren, eerst via
WC3 website, later met e-book en internetinfo. 'k Had al snel door dat de beste leermethode het uitproberen was en dus uit je fouten leren...
Afgelopen weekend mij eens beziggehouden met het begin van een nieuwe
website voor onze jeugdbeweging, de vorige was er eentje door men ma gefabriceerd in een WYSIWYG programma en 'k vond het totaal niet gemakkelijk om de site snel te updaten, daarom de code opgesteld met behulp van een tutorial die te vinden was op de weblog van Veerle ("Veerle's blog", waarschijnlijk wel gekend bij enkelen onder jullie) in combinatie met men prille html/css kennis :crazy: , omdat ik zo'n weblog layout wel handig vond om overzichtelijk info te verspreiden! De huidige versie is er eentje in winterstijl, dus 'k heb de kleurtjes wat grauwer gekozen met wat accenten, in het voorjaar zal'k wel iets fleurigers maken :D . 'k Zou graag eens horen wat jullie er van vinden... Ik kan niet beloven dat ik de tijd nog ga kunnen vrijmaken voor veel updates uit te voeren, 'k moet stilaan eens aan het school beginnen denken :woohoo:
Groeten

Het deel "foto's" is al gedeeltelijk klaar en het gastenboek staat ook online, leidingsinformatie enkel
beginpagina... rest volgt later

http://www.chirosaleghem.be/

carhartt^-

Legacy Member
je zou beter dan toch die fleurige kleuren nu al doen... Dat wintertintje bevalt me niks, zeker niet als chirosite :s

BertG

Legacy Member
carhartt^- zei:
je zou beter dan toch die fleurige kleuren nu al doen... Dat wintertintje bevalt me niks, zeker niet als chirosite :s
wat em zegt :p

ff serieus, je grijs is idd saai, zeker voor je doelpubliek... gebruik desnoods groen en rood das ook kerst :)

verder over de algemene layout...

- knoppen zien er niet afgewerkt uit, slordig zelf
- je layout verder is OK
- Er zit wel een klein foutje in je menu
- Die <hr />'s dat je gebruikt in je menu zijn not done :p aangezien ze zelf geen menu-item zijn. Als je een schijding wil maken kan je best gewoon een nieuwe ul maken :)

[=$=]Sepultur

Legacy Member
BertG zei:
wat em zegt :p

ff serieus, je grijs is idd saai, zeker voor je doelpubliek... gebruik desnoods groen en rood das ook kerst :)

verder over de algemene layout...

- knoppen zien er niet afgewerkt uit, slordig zelf
- je layout verder is OK
- HTML ook, behalve dan een kleine fout in je menu
- Die <hr />'s dat je gebruikt in je menu zijn not done :p aangezien ze elf geen menu-item zijn. Als je een schijding wil maken kan je best gewoon een nieuwe ul maken :)

ok! 'k ga eens een goede tutorial zoeken over buttons alleen, ze zullen dan wel wat verbeteren zeker, eerste stapjes in photoshop-universe zijn gemaakt :help: Zou je me kunnen vertellen waar dat foutje juist zit? of bedoel je dus de fout van het <hr> gebruik in het menu? Die <hr> zal'k er ook uitzwieren en meerdere lijsten maken. Kleurkes kan'k best ook wel doen, conclusie: nog heel wat werk dus :applause: 't zal voor na de examens zijn!

BertG

Legacy Member
jah, das wa ik bedoelde...
Nog iets trouwens :)

Je menu staat onderaan je HTML, das niet goed voor alternatieve surfers (blinden, mensen die werken met screen readers). Deze moeten dan eerst over je hele content heen voor ze kunnen navigeren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan