Archief - PREVIEW: Website voor school

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spacy2003

Legacy Member
AncientRites zei:
sorry was niet mijn bedoeling om u aan te vallen :)

maar ik bedoel:
Die lijnen vind ik mooier gerond. Hoe kun je dezelfde lijnen met kleinere gifs oplossen?
Met de figuur bedoel ik dat als je de resolutie van de figuur gaat vergroten je daar niet veel aan hebt als je het toch niet uitvergroot gaat bekijken. En hoe meer resolutie => groter bestand => meer bandbreedte

De resolutie is niet afhankelijk van je image maar afhankelijk van het scherm van de computer. Hoe groter de resolutie, hoe groter de image (kwa afmetingen) en hoe groter idd de file size. Daarom is het verstandig om altijd met images te werken die je kan herhalen of desnoods met CSS je lijnen trekken.Code neemt nog altijd minder plaats om te stockeren in dan images. Je kan dus beter code hiervoor gebruiken.

Om je een idee te geven hoe je het nog kan doen:

bv: dit puntje is mijn lijn en heeft de bestandsnaam lijn.gif en is 1kb groot -> .

Met de volgende CSS code kan ik dat puntje laten herhalen en zo een lijn creeren.

.lijn {
background-image:url(lijn.gif);
background-repeat:repeat-x
width: 200px;
height: 1px;
}

nu heb ik een lijn van 1px * 200px en is amper een kb groot tegenover jou jpg lijn.

AncientRites

Legacy Member
Interessant, dus in die lijn.gif kan je ook een rounded lijntje plaatsen. Zulke dingen hebben we dus allemaal nooit gezien op school, vrij schandalig :-). Spijtig is wel dat het moeilijker wordt om de lijn te laten draaien en onderbrekingen in de lijn te voorzien.

C//LiMBa

Legacy Member
AncientRites zei:
Zulke dingen hebben we dus allemaal nooit gezien op school...
omdat dit allemaal afhangt van je eigen inspiratie! das het mooie van css, ja kan er zo goed als alle kanten mee op!

ff mierenneukerij: een TE kleine afbeelding gebruiken is ook geen perfecte oplossing, aangezien het renderen van zo'n pagina dan aanzienlijk langer duurt...

SpoBo

Legacy Member
ello,

Waar zat gij ergens aan die tafel ? Ik ben 1 van de aanwezigen van ICT4 op de vergadering :p .. daarmee. Het is zeer goed dat ge er nu al mee bezig zijt maar het is toch niet helemaal wat we zoeken denk ik. Maar ge zijt er toch al mee bezig. En aan de persoon die zegt dat het logo op dat van kinepolis lijkt dat is idd ook de bedoeling aangezien wij een ticketingsysteem moeten schrijven voor kinepolis zelf.. Het logo heeft hij trouwens niet gemaakt eh.. dat zal zoiezo in de site moeten zitten.

Maar probeer geen wit als achtergrond te gebruiken. Maar eerder dat blauw zoals bij de site van kinepolis. Verschillende varianten van de kleuren mogen ook he om het geheel wat samen te trekken .. dus bv het originele op de achtergrond en dan de menus en de achtergronden van de tekst etc iets lichter ofzo.

LAN -> LANG of anders geen LAN/LANG. Maar gewoon de vlagskes. En engels zal hoogst waarschijnlijk niet moeten maar laat het maar staan .. moest het ooit nodig zijn.

Ook geen default font please voor de content. De content moet trouwens ook lang kunnen worden dus het zal een site moeten zijn die in de hoogte aanpasbaar is. Liefst geen iFrame dus tenzij het de enige keuze is voor het design. Maar dat is hier toch wel niet het geval.

Neway om af te ronden .. het oogt wat te kaal, te onprofessioneel (hoewel we geen meesterwerk van jullie verwacten ;)) .. het menu vind ik anders wel redelijk gedaan met de hovering. Ge moogt kiezen om het aan te passen of niet maar denk eraan dat we 2 a 3 design verwachten .. dus bekijk het als een oefening, ok ? Vlgd design 2de kans .. nieuwe inspiratie. Probeer zengarden anders als ge wat designinspiratie nodig hebt.

geniet van uw vakantie en waarschijnlijk tot de 1ste week :)

greets,

Vincent

ps: laat iedereen van uw groepke ofzo 1 design doen zodat ge er een paar hebt. Moet niet maar mag wel uiteraard.

AncientRites

Legacy Member
SpoBo zei:
ello,

Waar zat gij ergens aan die tafel ? Ik ben 1 van de aanwezigen van ICT4 op de vergadering :p .. daarmee. Het is zeer goed dat ge er nu al mee bezig zijt maar het is toch niet helemaal wat we zoeken denk ik. Maar ge zijt er toch al mee bezig. En aan de persoon die zegt dat het logo op dat van kinepolis lijkt dat is idd ook de bedoeling aangezien wij een ticketingsysteem moeten schrijven voor kinepolis zelf.. Het logo heeft hij trouwens niet gemaakt eh.. dat zal zoiezo in de site moeten zitten.

Maar probeer geen wit als achtergrond te gebruiken. Maar eerder dat blauw zoals bij de site van kinepolis. Verschillende varianten van de kleuren mogen ook he om het geheel wat samen te trekken .. dus bv het originele op de achtergrond en dan de menus en de achtergronden van de tekst etc iets lichter ofzo.

LAN -> LANG of anders geen LAN/LANG. Maar gewoon de vlagskes. En engels zal hoogst waarschijnlijk niet moeten maar laat het maar staan .. moest het ooit nodig zijn.

Ook geen default font please voor de content. De content moet trouwens ook lang kunnen worden dus het zal een site moeten zijn die in de hoogte aanpasbaar is. Liefst geen iFrame dus tenzij het de enige keuze is voor het design. Maar dat is hier toch wel niet het geval.

Neway om af te ronden .. het oogt wat te kaal, te onprofessioneel (hoewel we geen meesterwerk van jullie verwacten ;)) .. het menu vind ik anders wel redelijk gedaan met de hovering. Ge moogt kiezen om het aan te passen of niet maar denk eraan dat we 2 a 3 design verwachten .. dus bekijk het als een oefening, ok ? Vlgd design 2de kans .. nieuwe inspiratie. Probeer zengarden anders als ge wat designinspiratie nodig hebt.

geniet van uw vakantie en waarschijnlijk tot de 1ste week :)

greets,

Vincent

ps: laat iedereen van uw groepke ofzo 1 design doen zodat ge er een paar hebt. Moet niet maar mag wel uiteraard.
Lol, ik ben Lennert
Wij waren dat groepje van 2 en geert gaat ook nog een layout maken (zodat ieder een layout had en dan kunnen jullie kiezen hé:))

Kga u even op msn toevoegen om te reageren :-).

SpoBo

Legacy Member
ge doet maar :) beter dat ik u nu tips geef als ge het op de vergadering zelf moet aanhoren eh :)

mYsT`1

Legacy Member
Gij moet dan zeker op de PHL in Hasselt zitten, want ik moet dat ook doen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan