Spacy2003
Legacy Member
AncientRites zei:sorry was niet mijn bedoeling om u aan te vallen
maar ik bedoel:
Die lijnen vind ik mooier gerond. Hoe kun je dezelfde lijnen met kleinere gifs oplossen?
Met de figuur bedoel ik dat als je de resolutie van de figuur gaat vergroten je daar niet veel aan hebt als je het toch niet uitvergroot gaat bekijken. En hoe meer resolutie => groter bestand => meer bandbreedte
De resolutie is niet afhankelijk van je image maar afhankelijk van het scherm van de computer. Hoe groter de resolutie, hoe groter de image (kwa afmetingen) en hoe groter idd de file size. Daarom is het verstandig om altijd met images te werken die je kan herhalen of desnoods met CSS je lijnen trekken.Code neemt nog altijd minder plaats om te stockeren in dan images. Je kan dus beter code hiervoor gebruiken.
Om je een idee te geven hoe je het nog kan doen:
bv: dit puntje is mijn lijn en heeft de bestandsnaam lijn.gif en is 1kb groot -> .
Met de volgende CSS code kan ik dat puntje laten herhalen en zo een lijn creeren.
.lijn {
background-image:url(lijn.gif);
background-repeat:repeat-x
width: 200px;
height: 1px;
}
nu heb ik een lijn van 1px * 200px en is amper een kb groot tegenover jou jpg lijn.

.. daarmee. Het is zeer goed dat ge er nu al mee bezig zijt maar het is toch niet helemaal wat we zoeken denk ik. Maar ge zijt er toch al mee bezig. En aan de persoon die zegt dat het logo op dat van kinepolis lijkt dat is idd ook de bedoeling aangezien wij een ticketingsysteem moeten schrijven voor kinepolis zelf.. Het logo heeft hij trouwens niet gemaakt eh.. dat zal zoiezo in de site moeten zitten.
) .. het menu vind ik anders wel redelijk gedaan met de hovering. Ge moogt kiezen om het aan te passen of niet maar denk eraan dat we 2 a 3 design verwachten .. dus bekijk het als een oefening, ok ? Vlgd design 2de kans .. nieuwe inspiratie. Probeer zengarden anders als ge wat designinspiratie nodig hebt.