Archief - PREVIEW: www.voetbal-wk2006.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

f1circuit-sword

Legacy Member
Beste mensen,

Voor school moet ik een site maken. We mochten zelf een onderwerp kiezen, ik koos voor het wk voetbal van 2006 en ben bijna 100% klaar. Graag zou ik jullie mening weten omtrent gebruik, ontwerp en eventuele andere opmerkingen.

http://www.voetbal-wk2006.be

bludgeoned

Legacy Member
als het voor school is zou ik toch enkele taalfouten eruit halen

3razor

Legacy Member
ik vind dat de kleuren combinatie wel beter kan :D

dit kan msseen hulp zijn of dit

voor de rest idd niet zo leeg laten :)

Brock

Legacy Member
Begin alvast met de header.
Verder heb je deze site op zulk een manier gemaakt dat deze, naar mijn mening, beter centraal uitgelijnd wordt.

Erlend

Legacy Member
- Duidelijker onderscheid tussen titels en gewone tekst.
- Maak je teksten/geheel interessanter door ook meer opmaak
te geven aan je teksten.
- Header te groot, maak hem klein en stop er meer in.
- Footer veel te groot, maak hem ongeveer 25px hoog.
- Iconenen; plaats hier en daar een leuk, voor de hand liggend icoon.

bludgeoned

Legacy Member
Het dt foutje van vindt heb je er al uitgehaald.
En "zich kronen" klinkt beter en twijfel zelfs aan de correctheid van bekronen.
Gaat al heel veel schelen voor een schoolproject.

f1circuit-sword

Legacy Member
Brock zei:
Begin alvast met de header.
Verder heb je deze site op zulk een manier gemaakt dat deze, naar mijn mening, beter centraal uitgelijnd wordt.

ik heb met divs gewerkt, en dat is iets moeilijker om deze centraal te krijgen, niet?

Erlend zei:
- Maak je teksten/geheel interessanter door ook meer opmaak
te geven aan je teksten.

door?


Er moet ook ergens flash in komen... waar volgens jullie?

Brock

Legacy Member
f1circuit-sword zei:
ik heb met divs gewerkt, en dat is iets moeilijker om deze centraal te krijgen, niet?

euhm... wat is er nu makkerlijk te positioneren dan divs? Dat is net de kracht ervan :)

html:
<div id="omranding">
CENTREER DAN :(
</div>

css:
#omranding{width:876px; padding:0; margin:0px auto 0px; text-align:left;}
html>#omranding{width:867px;}

(rode delen zijn belangrijk hier)

Quilombo

Legacy Member
kijk gewoon naar andere sites en zie wat je dr mooi aan vindt aan wat niet, je gaat met toch niet vertellen dat je dat een echte mooie site vindt zeker

eerst en vooral: stap af van die kleuren, dit is toch niet estethisch verantwoord :D doet zeer aan mn ogen man, da vin je toch ni mooi..

speel met fonts (grootte, kleur), lineheights, bgcolors, randen, .... het is allemaal veel te simpel (in uw header en uw menu staat zelfs amper iets)

wrom gebruikt ge ne frameset met één frame op uw hoofdpagina :s
zet uw css in een apart bestand en werk daarin met witregels en indenting om het leesbaarder te maken
als ge deftig met divs wilt werken, doe die tables dan weg en vervang ze door divs of lists (zet uw menu al eens in ne list ipv in een table)

k zou toch nog maar es ne css tuto doornemen hoor :scream:

en dien bal in den header da elke keer ff op en neer wipt als ge op iets klikt is ook irritant, doe gewoon gans dien header weg imo

en die vlaggetjes die zo mooi wapperen: ook weg


en u footer is veel te hoog

KULeest

Legacy Member
Man verander die kleuren... of is de webserver in de javel gevallen? :d Kleuren zijn veel te flets.

Ramm

Legacy Member
Wat mij het meest stoort is dat je werkt met klote.php als mainbestand. Sommige mensen zouden zich dan nog durven vragen waar ze domme punten op verliezen

UnD3RD0G

Legacy Member
in mijn mening hebben die kleuren ook heel weinig met voetbal te maken :/

3razor

Legacy Member
f1circuit-sword zei:
Wat bedoel je precies en waar precies?

Gewoon het geheel
het zijn gewoon nen hoop rechthoeken in elkaar met elk een verschillende groene achtergrond en ik vind het wat TE sober ... een overdreven flashy-kleuren site is ook niet alles maar jou site mist wel iets vind ik maja

btw wel tof conceptje zo een site starten rond het wk :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan